Czop wału
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czop wału
Mam do was pytanko - Czy dolne kółko rozrządu w silniku 1Z po nałożeniu na wał idealnie do niego przylega i nie można go obrócić na boki nawet na 1-2 mm, bo u mnie wygląda to tak, że końcówka wału zwęża się w kierunku czopa i po nałożeniu kółka można nim lekko poruszać. Dodam, że po zdjęciu starego nie było ono ani uszkodzone ani wyrobione w środku, na wale też nie widać było żeby cięciwa była wyrobiona, wiec nie wiem czy ten typ tak ma czy jednak ktoś przedemną zeszlifował wał przez co jego średnica jest mniejsza i stąd ten luz??
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
moje kółko tez miało lekki luz , nawet na nowym kole
końcówka musiała być juz wczesniej obrobiona jeszcze w Niemczech jakis Helmut tam grzebał , skończyło sie na przestawionym kacie i wymianie na nowy wałek
na nowym tego luzu juz nie było kółko jak pasowałem wchodziło dość ciasno trzebaa było je delikatnie obstukiwać młoteczkiem zeby wlazło a reszcze dociągneła sruba.
końcówka musiała być juz wczesniej obrobiona jeszcze w Niemczech jakis Helmut tam grzebał , skończyło sie na przestawionym kacie i wymianie na nowy wałek
na nowym tego luzu juz nie było kółko jak pasowałem wchodziło dość ciasno trzebaa było je delikatnie obstukiwać młoteczkiem zeby wlazło a reszcze dociągneła sruba.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
dół ustawiasz na "0" - znak masz na kole zamachowym, blokujesz kołkiem kółko na pompie, a wałek rozrządu blokujesz listwą ( masz takie wcięcie po przeciwnej stronie wałka) i tylko w jednej pozycji to listwę można wsadzić. Kółko na wałku powinno być lekko zluzowane. Zakładasz pasek i go napinasz - wtedy kółko wałka idealnie Ci się ustawi. Dokręcasz srubę, luzujesz blokady robisz na sucho z 2 obroty (kołem wału) i sprawdzasz czy Ci się znaki nie rozjechały (jeszcze raz kołek i listwa oraz "0" na kole zamachowym.) Jesli wszystko jest ok, to na koniec zostaje Ci sprawdzenie dynamicznego kąta wtrysku na VAG-u.
chodziło mi tylko o ten wyżej zacytowany moment, resztę przerabiałem setki razy, lecz nigdy nie zakładałem kółka na stożek, zawsze na klin - dlatego pytam o ten minimalny ruch kółkiem zębatym... powiem szczerze, że nigdy nie popuszczałem tego kółka przy wymianie rozrządu, zawsze jakoś się ten pasek dopasowywał gdy już miałem kółko skręcone z wałkiem fabrycznie lub przez kogoś innego...masbud pisze:Kółko na wałku powinno być lekko zluzowane. Zakładasz pasek i go napinasz - wtedy kółko wałka idealnie Ci się ustawi.
pozdrawiam...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 72 gości