nierowna praca silnika + za bogata mieszanka paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

nierowna praca silnika + za bogata mieszanka paliwa

Post autor: rw » śr kwie 11, 2007 12:09

czolem rodacy,

prosze pomozcie bo probowalem juz wszystkiego i bez rezultatow, mam dosc i chce mi sie wyc, a chodzi o:
jakies 3 mies. temu facet (zaufany mech.) wymianial mi rozrzad, po tej czynnosci zauwazylem ze motor chodzi glosniej, nierowno i lekko szarpie, tak jakby nie palil na ktorys cylinder. odrazu sprawdzilem poprawnosc zalozenia rozrzadu, ustawienie - wszystko jest ok (wiec moze to przypadek ze zaczelo sie w tym czasie), nei wykluczam ze mechanik przy zakladaniu cos urwal, nie zauwazyl i nie naprawil - oczywiscie twierdzi ze nic takiego nie mialo miejsca. zreszta jezeli nawet to co moglby przy okazji uszkodzic? sprawa wyglada tez na zaplon - sprawdzilem swiece (ladnie przepalone), wymienilem palec rozdz, kopulke, przewody wn - i nadal to samo. w koncu pojechalem na komputer a ten wykazal ze... jak na zlosc, dodatkowo sonda lambda nie zyje - wymienilem ja ale silnikiem nadal trzesie, przy okazji wyszlo ze mam zbyt bogata mieszanke na benzynie i gazie przy wysokich obrotach, gazownik ustawil komputer i powiedzial ze... on nie wie co moze byc nie tak... na koniec sprawdzilem kompresje - jest b dobra.
trace juz sily, ktos ma moze jakies pomysly? pytalem mechaniorow ale tez nie potrafia pomoc, co moglem zrobic to zrobilem:(((


golf mk3 gti, 2l (115Km), 95r



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » śr kwie 11, 2007 12:16

Masz dobrze ustawiony zapłon? Miałem podobnie po wymianie rozrządu, szarpał, był mułowaty, po ustawieniu zapłony wszystko wróciło do normy.


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Post autor: rw » śr kwie 11, 2007 12:20

niestety to byloby zbyt proste ;)
to byla dokladnie pierwsza rzecz jaka sprawdzilem/zrobilem :(



kumpel mi mowi ze wtryskiwacze moge miec pozapychane... ale cos wierzyc mi sie nie chce... da to jakos rade sprawdzic?



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » śr kwie 11, 2007 12:24

Być może problem z przepływomierzem powietrza, dziwne rzeczy się wtedy dzieją. Co dziwne mój ojciec w toledo, ten sam silnik co twój, trzy razy pod komp podłączał i nie pokazało że jest dupnięty a był.
Ostatnio zmieniony śr kwie 11, 2007 12:26 przez Cultstyle, łącznie zmieniany 1 raz.


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr kwie 11, 2007 12:26

napisz jaki masz silnik "oznaczenie literowe" jezeli sprawdziles te wszystkie zeczy to pozostaje juz niewiele do sprawdzenia, uklad paliwowy: przede wszystkim wtrysk, czy nie lapie lewego powietrza, wtryskiwacz i na koncu pompa paliwa, kolega mial takie objawy jak ty, jezdzil z vagiem i komp pokazal mu ze winny jest wtryskiwacz bo za dlugo podaje paliwo, wymienil jeden potem drugi i to samo, okazalo sie ze pompa miala za male cisnienie i go mulilo strasznie, a czujnik temperatury cieczy chlodniczej sprawdziles?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Post autor: rw » śr kwie 11, 2007 20:09

pawel - uszkodzony/podwieszony przeplywomierz na bank komputer by wykazal.
tobi - silnik ADY. najlepsze ze on nie jest mulowaty, ma kopa (tj nie zauwazylem spadku mocy) wiec pompe paliwa wykluczam. wtryskiwacze tez byc nie moga bo szarpie na benzynie i na gazie, a co do czujnika cieczy analiza spalin wykazalaby podwyzszona wartosc... eee... zapomnialem czego;)) (analiza pokazuje generalnie za bogata mieszanke)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 11, 2007 20:17

rw pisze:pawel - uszkodzony/podwieszony przeplywomierz na bank komputer by wykazal.
zdecydowanie nie, póki tylko cześciowo stracił charakterystykę. Owszem własnie wykaże że sonda źle pracuje. Bo jak sonda ma zły skład spalin to złe napięcia podaje. Więc ludzie zmieniają dobrą sondę a usterka jak jest tak była. I jest taka możliwość że to przepływka siadła.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Post autor: rw » śr kwie 11, 2007 20:24

pawel - cos w tym jest, sprawdze czy przeplywomierz sie gdzies nie podwiesil. czy mozna sprawdzic jego prawidlowa prace? (oczywiscie nie wymieniajac czesci)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 11, 2007 20:35

rw pisze:czy mozna sprawdzic jego prawidlowa prace? (oczywiscie nie wymieniajac czesci)
chyba właśnie opierając sią na VAGu, ale nie oczekując że da informację o uszkodzeniu przepływki tylko będą złe informacje od lambdy.
Ale moment, co nazywasz podwieszeniem? Może Ty masz klapkowy przepływomierz i silnik 2E a nie ADY


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Post autor: rw » śr kwie 11, 2007 21:42

pawel - na pewno mam silnik ADY, kiedys mialem astre f i poprostu nia sie zasugerowalem bo tam wystepowal wlasnie klapkowy ;) (czlowiek glupieje na starosc ;])

[ Dodano: 13 Kwi 2007 08:56 ]
jednak okazuje sie ze to nie przeplywomierz - inaczej zbyt bogata mieszanka byla by tylko na benzynie a jest takze na gazie (mieszanka na gazie ustalana jest tylko na podstawie sygnalu z sondy lambda)

zreszta polecam watek: klik



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 284 gości