Autko nie pali - silnik 1.3 NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

exklusive
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 05, 2006 11:33
Lokalizacja: Ślask

Autko nie pali - silnik 1.3 NZ

Post autor: exklusive » wt kwie 10, 2007 20:11

Witam, od pewnego czasu miewalem problemy z odpaleniem golfika bo po przekreceniu stacyjki nie slychac bylo pracujachy pomp po kilku krotnych probach i ruszaniu elektryka (tam gdzie sa bezpieczniki) wlaczly sie , lecz pewnego dnia golfik postanowil nie zapalic, jednak pompy dzialaly, zdiagnozowalem brak iskry, kable sa dobre bo nowki, kopulke przeczyscilem, byc moze jest to cewka lub cos wczesniej lecz nie wiem jak mozna sprawdzic ta cewke. Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu zepsutego elementu. Czy jest jakis przekaznik za to odpowiedzialny lub modul. Nie mam pojecia koncza mi sie nerwy ( a tak lubie niemieckie auta).



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » wt kwie 10, 2007 21:25

sprawdź czy kręci Ci sie palec rozdzielacza bo może to coś z paskiem rozrządu.



exklusive
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 05, 2006 11:33
Lokalizacja: Ślask

Post autor: exklusive » wt kwie 10, 2007 21:38

ok, sprawdze to jeszcze ale watpie w to zeby to byl palec rozdzielacza bo przylozylem swiece do tego kabla z cewki i tam juz nie bylo iskry



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » wt kwie 10, 2007 21:42

no nie było, bo iskra wyzwalana jest przez czujnik halla który jest na rozdzielaczu. jeśli on sie nie kręci to iskry nie będzie



exklusive
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sie 05, 2006 11:33
Lokalizacja: Ślask

Post autor: exklusive » wt kwie 10, 2007 22:54

o wlasnie calekiem mozliwe ze uszkodzil sie ten czujnik halla - jak go mozna sprawdzic??



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr kwie 11, 2007 08:19

exklusive pisze:o wlasnie calekiem mozliwe ze uszkodzil sie ten czujnik halla - jak go mozna sprawdzic??
obraz oscyloskopowy daje obraz sprawnosci cuznika halla , radze dac do elektyrka ktory zna temat


Obrazek

Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » śr kwie 11, 2007 11:07

Sprawdzenie działania halla polega na stwierdzeniu występującego na przemian stanu niskiego (ok0.7V) i wysokiego (ok4.5V) na środkowym przewodzie wtyku (3przewody) przy aparacie zapłonowym (z boku) .Odzywiście w trakcie obracania wałem korbowym przy włączonym zapłonie. Czyli najlepiej podpiąć oscyloskop i sprawdzić co sie dzieje. Przy braku oscyloskopu możesz spróbować zwykłym miernikiem ale lepiej wskazówkowym bo na elektronicznym może nie byc tego zbyt dobrze widać.



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » czw kwie 12, 2007 19:37

exklusive czujnik halla sprawdz. A przyczyną braku iskry może być padnięty moduł zapłonowy, oczywiście jeśli czujnik, aparat i przewody ze świecami będą sprawne. Moduł zapłonowy znajdziesz z prawej strony, stojąc przodem do komory silnika, pod plastikową osłoną przy podszybiu. Zamocowany jest on na metalowym stelażu od góry (7 pinów- zazwyczaj Telefunkena), a od dołu masz cpu zamocowane. Przy padniętym module może grzać ci się cewka wn po przekręceniu stacyjki w 1 pozycję (uszkodzony moduł podaje cały czas napięcie na cewkę). Na 100% musi być sprawny czujnik halla, aby mógł prawidłowo pracować moduł zapłonowy, póżniej cewka wn i rozdzielacz itd. :okej: :rotfl: :okej:


VWpower Golf

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 264 gości