Zmiana oleju w 1.9D przy 300kkm

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Zmiana oleju w 1.9D przy 300kkm

Post autor: r30q » wt kwie 10, 2007 17:54

Witajcie, planuje zmiane oleju w moim mk3. 1.9d z przebiegiem 300 000km ( silnik w dobrym stanie nie kopci itp ) z Mobil1 15W40 Diesel, na CASTROL GTD(disel) Magnatec 10W-40


napiszcie co myślicie i czy mogą wyniknąc jakies problemy .... pozdrawiam serdecznie wszystkich :pub: :bigok:
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2007 18:09 przez r30q, łącznie zmieniany 1 raz.


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt kwie 10, 2007 18:02

Ja bym zaryzykował, ale tylko i wyłącznie wtedy, gdy silnik nie spala ani grama mineralnego. Przejeżdżasz 10 tys km bez dolewek? To, że nie kopci nie przesądza o stanie silnika w 100%.
Jak wlejesz, to obzerwuj: simmeringi, uszczelkę pod pokrywką zaworów, okolice odmy, filtra, patrz czy silnik suchy i oczywiście sprawdzaj poziom. Pamiętaj, że półsyntetyk ma w 70% mineralną bazę.
Jeśli puści tylko jakiś uszczelniacz, czu uszczelka pokrywy, to je powymieniaj i obserwuj dalej. Jak spala ponad 1-2 litry na 10 tys, to wedle uznania, dolej, albo wróc na mineralny.
Pozdrawiam.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt kwie 10, 2007 18:07

Grzesiekk1982 pisze:Ja bym zaryzykował, ale tylko i wyłącznie wtedy, gdy silnik nie spala ani grama mineralnego
i jak już nie ma na obecnym mineralu wycieków to też pokusiłbym się na lepsze zwilżenie :helm: :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

greg

Post autor: greg » wt kwie 10, 2007 18:44

r30q, golf 3 1Y - przebieg 340tys. nadal na półsyntetyku (lekkie wypocenie przy uszczelce klawiatury ale nie wyciek tylko takie przybrudzenie)



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt kwie 10, 2007 18:49

Szwagier ma w 1.9d 250tys i cały czas jedzie na full syntetyku.
r30q, ja bym przeszedł na ten Magnatec 10W-40



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » wt kwie 10, 2007 21:22

wróciłem do półsyntetyka przy 292000 km. nie bolało i nie boli ;) jedyne objawy jak u greg'a - lekkie spocenie


był mk3, jest prawie mk4

r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » wt kwie 10, 2007 21:42

Chyba tak zrobię :) a potem ocenie, a oleju nic nie dolewam od wymiany do wymiany, chyba w zime troszke dolalem ale to minimalne ilosci są


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 242 gości