1Z nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dude79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 02:05
Lokalizacja: poznań

1Z nie odpala

Post autor: dude79 » sob kwie 07, 2007 19:59

Witam wszystkich forumowiczów,mam nadzieje że wspólnie uda nam się rozwiązać
zaistniały problem.Otóż auto od dwóch tygodni zapalało nie na dotyk tak jak
kiedyś lecz dopiero od 3 w póżniejszym czasie nawet 15 obrotów wału
zaobserwowoałem pęcherzyki powietrza.Lecz pewnego razu wyjeżdzam i chcę ruszyć z
krzyżówki a tu zero mocy jakbym z 5 ruszał dławił się i kupe dymu zostawiał za
autem chwile pochodził na wolnych i znowu wszystko dobrze i tak kilka razy kilka
razy zgasł po trudach odpalił i tak ze dwa razy aż na drugi dzień już nie
zapalił,więc pomyślałem że powietrze się dostaje do paliwa więc wymieniłem filtr
przewody,zaworek,sprawdziłem przewody przy baku i odpalam a tu nic nie chce
odpalić w przewodach nadal pęcherzyk na 3cm się cofał po 3 sekundach po próbie
rozruchulecz przy próbie odpalania powietrza w węzykach nie ma także według mnie
powinien odpalić bob wcześniej odpalał z większymi pęcherzykami.A tu nic więc
podłączyłem vaga i zczytał następujące błędy:

00550 - Regulacja poczatku wtrysku
17-10 - Roznica doregulowana - Intermittent
65535 - Sterownik Uszkodzony - Wymienic na nowy sterownik
00-00 - -
Błędy wykasowałem i ponownie próba odpalenia i nic nie zapala.ponownie czytam
błędy i nie powróciły może dlatego że auto nie odpaliło po wykasowaniu błędów no
więc auto stoi trzeci dzień.Output test vag-comem i pykanie przy wszystkich
testach za wyjątkiem zaworu N108,N109 i recykuacja gazów czy coś takiego,i teraz
mam pytanie czy powinno być pykanie przy testowaniu tych zaworów tak jak w
reszcie testów?Czy te zawory tylko na dopalonym aucie można sprawdzić?Czy te
zawory mogą być przyczyną nieodpalania auta? Oraz co powinienem teraz zrobić
oraz prośba o pokierowanie jak vagiem sprawdzić co jest nie tak!!
pozdrawiam somsa
Ostatnio zmieniony ndz kwie 08, 2007 18:57 przez dude79, łącznie zmieniany 1 raz.



Matii1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: sob sty 06, 2007 14:14
Lokalizacja: Muszyna

Post autor: Matii1986 » sob kwie 07, 2007 21:06

dude79, skoro komputer pokazal ci takie bledy to nalezy je usunac te usterki i probowac odpalic wtedy a moze padly wtryski i dlatego nie zapla!!!



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 07, 2007 21:16

przy tescie n108 (na pracujacym aucie) powinna sie zmieniac charakterystyka pracy

natomiast test n109 polega na tym ze progrsm gasi auto (wiec musi chodzic)

n108 to zawor znajdujacy sie w pompie pod przewodami do wtryskow ida do niego 2 kable z 3pinowej kotki przy pompie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

dude79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 02:05
Lokalizacja: poznań

Post autor: dude79 » ndz kwie 08, 2007 00:05

No tak tylko że nie sprawdze tego vagiem skoro auto nie odpala?A czy można sprawdzić regulacje poczatku wtrysku odwołującą się do błędu ,,00550 - Regulacja poczatku wtrysku 17-10 - Roznica doregulowana - Intermittent " nieodpalając silnika oraz pytanie czy te zawory mogą wywoływać ten błąd idąc dalej na co mogą wskazywać okoliczności że auto przestało palić,czy nie powinno wywalić tego błędu spowrotem przy próbie odpalenia?Bo drugi błąd wydaje się fałszywy bo sterownik działa i łączy się z vagiem.Wyczytałem że musi być prąd na N109 bo inaczej auto nie odpali jutro sprawdze może to jest przyczyną?Proszę o radę co i jak jeszcze sprawdzić

[ Dodano: Nie Kwi 08, 2007 00:49 ]
Dowiedziałem się że zawór N108 powinien pulsować przy outputtest vagiem i że powoduje też błąd 00550,proszę o sprawdzenie czy na włączonej stacyjce nie na odpalonym silniku słychać pulsowanie przy teście wyjścia tego zaworu a także zaworu N109 i coś o recykulacji spalin z góry dzięki za ospowiedż.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 08, 2007 08:31

bledem sterownika bym sie poki co nie przejmowal bo czasem sie zdarza ze go wywali

co do n108 to moze byc on, ale nie masz czasem luznego paska rozrzadu, i czy nie przestawil Ci sie kat wtrysku?

n108 po podaniu na niego 12V cyknie w jedna strone (przelacza sie)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz kwie 08, 2007 09:30

Adamm pisze:ale nie masz czasem luznego paska rozrzadu, i czy nie przestawil Ci sie kat wtrysku?
o to, to :) trzeba czasem łapki pobrudzić :)



Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » ndz kwie 08, 2007 09:39

ja bym patszyl na kolo pasowe moze sie zluzowalo i rozrzad sie przestawil, powodzenia


Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 08, 2007 10:35

uysy pisze:
Adamm pisze:ale nie masz czasem luznego paska rozrzadu, i czy nie przestawil Ci sie kat wtrysku?
o to, to :) trzeba czasem łapki pobrudzić :)
tak wlasnie duze prawdopodobienstwo bo skoro stalo to sie nagle to tak jakby przeskoczyl pasek na pompie, zmienil kat wtrysku, i wywalil blad.

skoro wczesniej byly problemy z paleniem to juz pewnie wtedy byl przestawiony :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

dude79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 02:05
Lokalizacja: poznań

Post autor: dude79 » ndz kwie 08, 2007 11:41

Dzięki wszystkim za rady!Jednak koło nie ma luzu a na pasku 30 tys przejechane,więc pomóżcie mi sprawdzić ten N108 a mianowicie Adamm czy to ,,n108 po podaniu na niego 12V cyknie w jedna strone (przelacza sie)" oznacza że po przekręceniu stacyjki,czy po podaniu kablami bezpośrednio z akumulatora?A dokładniej chodzi mi o to czy powinien cyknąć raz czy powinno pulsować cykanie przy teście wyjściowym vag-com-a na przekręconej stacyjce tak się dzieje jak sprawdzam inne części!Mam nadzieje że dobrze to wyjaśniłem,więc powinno cykać lub cyknąć raz przy teście wyjściowym vaga czy nie no i jak najlepiej sprawdzić czy ten zawór jest sprawny?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 08, 2007 12:55

zawor powinien sie przesterowywac przy pracujacym silniku

sprawdz wg oznaczen czy sie rozrzad nie przestawil

ewentualnie przestaw kat wtrysku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

dude79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 02:05
Lokalizacja: poznań

Post autor: dude79 » wt kwie 10, 2007 15:08

Witam wszystkich więc sprawdzam rozrząd czy się pasek nie przesunął odkręciłem osłone i tak na kole od rozrządu mam zaznaczoną kreske korektorem i na górze na osłonie nad tym kołem oraz i teraz prośba jak ustawie równo te kreski na rozrządzie to jak mam sprawdziś czy koło na pompie jest dobrze ustawione dodam ze na tym kole od pompy jest jedna kreska nacięta i nie wiem jak powinna być ustawiona?z góry dzięki za pomoc!



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 10, 2007 15:53

w kole pasowym pompy masz jedno male koleczko wyciete (najmniejsze) musi sie ono pokrywac z otworem w obudowie (tej przegrodzie miedzy kolem a pompa) - w tym miejscu wklada sie bolec blokujacy kolo pompy (jesli rozrzad ustawiany byl po bozemu to przy zablokowanej pompie powinny Ci sie pokryc znaki malowane - jesli nie to po zablokowaniu pompy musisz poustawic na znaki fabryczne


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

dude79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 02:05
Lokalizacja: poznań

Post autor: dude79 » wt kwie 10, 2007 17:36

Dzięki ci Adamm zrobiłem tak jak napisałeś jednak znaki pasują idealnie,co jeszcze mogę sprawdzić czy po tej diagnozie mogę wykluczyć rozrząd,czy w tym silniku należałoby sprawdzić też znaki na kole pasowym i pośrednim?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 10, 2007 17:44

dude79 odezwij sie do mnie na gg

jesli masz sztywny pasek rozrzadu (dobrze naciagniety) to powinno byc ok, mozna sprobowac jeszcze ustawic odpowiednio kat wtrysku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości