Guma stabilizatora - jak ja wymienic??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Blondyn85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: czw lut 22, 2007 21:35
Lokalizacja: Zywiec
Kontakt:

Guma stabilizatora - jak ja wymienic??

Post autor: Blondyn85 » czw kwie 05, 2007 17:43

Tak jak w temacie zakupilem sobie lacznik stabilizatora i te gumy co znajduja sie praktycznie na srodku samochodu i nie moge ich wyjac odkrecilem ta srube od dolu co ja trzymie i nic ani nie drgnie, jak ja wyjac trzeba odkrecic wachacz od karoserii czy moze jakis inny sposob a moze jak nie ma na niej luzu to olac ja i zostawic?? Co radzicie?? Dzieki Pozdro
Ostatnio zmieniony czw kwie 05, 2007 19:16 przez Blondyn85, łącznie zmieniany 1 raz.


Gofer sprzedany :(( http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94667

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw kwie 05, 2007 18:21

Musisz po prostu odkręcić te dwie śruby (jedna i druga strona) Wtedy blacha trochę opadnie. Użyj jakiejś "brechy" jako dzwigni i pójdzie jak spłatka Nowe gumy nasmaruj olejem to lepiej wejdą> też miałem kiedyś z tym problem Teraz robię to w pare minut
śrub od wahaczy i podłużnicy radzę nie ruszać lubią się urywać



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw kwie 05, 2007 20:15

Nie wiem czy cie dobrze zrozumialem na czym polega twoj problem, ale przeciez jak odkrecisz OBYDWA laczniki to stabilizator ci sie caly elegancko uniesie i bedizesz je mogl przy pomocy np brechy albo lyzki do opon zdjac i zalozyc nowe . Do nakladanai nowych tak jak kolega npisal - olej, albo np jakis smar, a jak sie nie lubisz brudzic to powinno wystarczyc np mydlo w plynie :grin: Posredni level to WD-40 - troche tluste, ale przynajmniej ladnie pachnie :helm:

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt kwie 06, 2007 01:06

Jeśli pojąłem, to chodzi o gumy (łożyska) stabilizatora przy belce. Odkręcenie śrub (13 mm klucz bodajże) nie załatwia tematu, nie drgną. W ten sposób odkręca się tylko obejmy, ale żeby wyjąć gumy to trzeba zluzować belkę podsilnikową na tylnych mocowaniach do podłużnic (tj. trzeba minimalnie zluzować na przednich i sporo wykręcić na tylnych śrubach). To upierdliwa robota, bo trzeba podpierać tył belki, żeby belka razem z silnikiem nie opadła, jeśli za daleko odkręcisz tylne śruby.
Dopiero wtedy przy odkręconych łącznikach przy wahaczach wypycha się drążek stabilizatora w kierunku do tyłu auta, wychodzi z tych gum i można je wyjąć i wymienić (zwóć uwagę na kierunek montażu gum, przed wyjęceim starych obejrzyj dobrze)

Nie smarujcie gumowych elementów zawieszeń jakimkolwiek olejem silnikowym, maszynowym, itp., bo ta guma nie jest olejoodporna i szlag ją trafi. Jedyny olej którego można użyć to olej silikonowy ewentualnie wazelina w sprayu (czasem nazywają to olejem wazelinowym), bo nie degradują gumy i świetnie ułatwiają np. wsunięcie stabilizatora na miejsce w nowe gumy.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 304 gości