Kontrolka od przegrzania płynu chłodniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
Kontrolka od przegrzania płynu chłodniczego
Silnik 2.0 16V ABF
Juz od roku zdarzało sie ze zapalała sie kontrolka od przegrzania płynu chłodniczego, przekrecałem stacyjke i było ok. Teraz coraz czesciej miga i zazwyczaj pomaga jak odkrece na moment zbiornik od płynu chłodniczego . Temperatura na wskaźniku to ok 70 'C woda w zbiorniku ma tez taka temp. nic nie wypycha, wywala itp..
Odczepilem wtyczke od czujnika w zbiorniku i nadal to samo.. Co to moze byc?
Jest jeszcze jakis czujnik w silniku? Wkurza mnie ta kontrolka migajaca... a ie chce zarówki wykrecac z licznika.. I chciałbym miec pewnoesc ze silnik jest ok.
Juz od roku zdarzało sie ze zapalała sie kontrolka od przegrzania płynu chłodniczego, przekrecałem stacyjke i było ok. Teraz coraz czesciej miga i zazwyczaj pomaga jak odkrece na moment zbiornik od płynu chłodniczego . Temperatura na wskaźniku to ok 70 'C woda w zbiorniku ma tez taka temp. nic nie wypycha, wywala itp..
Odczepilem wtyczke od czujnika w zbiorniku i nadal to samo.. Co to moze byc?
Jest jeszcze jakis czujnik w silniku? Wkurza mnie ta kontrolka migajaca... a ie chce zarówki wykrecac z licznika.. I chciałbym miec pewnoesc ze silnik jest ok.
Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
No moment wtyczka przy zbiorniku wyrównawczym jest tylko od czujnika poziomu płynu i załącza się tylko i wyłącznie gdy jest drastyczny spadek płynu chłodzącego w zbiorniku, a zaś kontrolką od temperatury steruje czujnik który znajduje się zazwyczaj na króćcu wodnym to będzie pierwszy lub dwa ostatnie
FACET 7.3171 Cena 31,02 zł nazwa: Czujnik temperatury płynu chłodzącego opis : EPS 026 906 161 AUDI 80/100; VW PASSAT 1,8/2,0/2,6 TECDOC-Nr silnika: 4007 Gwint zewnętrzny [mm]: M10x1
VERNET 2521Czujnik temperatury płynu chłodzącego Cena 21,22 zł temperatury VERNET 049 919 501 VW Wymiar gwintu: M10x1 od roku prod.: 1992.09
Czujnik temperatury płynu chłodzącego FEBI BILSTEIN 01939 22,39 zł Audi(100,200,80,90,QUATTRO) Seat (ALHAMBRA,TOLEDO I)Volkswagen (CORRADO,GOLF II,GOLF III,JETTA II,LT 28 I,) Gwint zewnętrzny [mm]: M 10 x 1 Długość gwintu [mm]: 10,9 Rozmiar klucza: 14 Punkt zmienny [°C]: 0 Punkt zmienny [°C]: 125 Oznaczenie koloru: czarny
FACET 7.3171 Cena 31,02 zł nazwa: Czujnik temperatury płynu chłodzącego opis : EPS 026 906 161 AUDI 80/100; VW PASSAT 1,8/2,0/2,6 TECDOC-Nr silnika: 4007 Gwint zewnętrzny [mm]: M10x1
VERNET 2521Czujnik temperatury płynu chłodzącego Cena 21,22 zł temperatury VERNET 049 919 501 VW Wymiar gwintu: M10x1 od roku prod.: 1992.09
Czujnik temperatury płynu chłodzącego FEBI BILSTEIN 01939 22,39 zł Audi(100,200,80,90,QUATTRO) Seat (ALHAMBRA,TOLEDO I)Volkswagen (CORRADO,GOLF II,GOLF III,JETTA II,LT 28 I,) Gwint zewnętrzny [mm]: M 10 x 1 Długość gwintu [mm]: 10,9 Rozmiar klucza: 14 Punkt zmienny [°C]: 0 Punkt zmienny [°C]: 125 Oznaczenie koloru: czarny
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
Ten czujnik steruje tez wskaźniekiem temperatury płynu chłodzącego? U mnie w normalnej jeździe wskazuje ok 70'c (silnik ABF) stojac w korku rosnie do 90'C. Czy ten czujnik ma 2 czy 4 wyjscia i czy ten sam czujnik steruje ta kontrolka i wskaźnikiem temp wody?
Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Pierwszy jest dwupinowy , lecz ty masz zbiornik okrągły i jest tak z nim jak napisałem wcześniej ,masz tylko tam czujnik poziomu płynu----------a etka pokazuje 6UO 919 501B 4-stykowy czarno/żółty czujnik na króćcu wodnym , w moim przypadku MK IV też pokazywała się informacja [ za wysoka temperatura cieczy] i po wymianie czujnika mam spokój
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
hmm na razie zlokalizowałem tylko czujnik na króccu wodnym ale 2 pinowy.. Zwierałme tez styki we wtyczke od zbiornika wyrównawczgo na odpalonym aucie i zadnej rekacji nie bylo ... Czujnik który znalazlem znajduje sie a prawej strony mojego silnika (ABF) przy wejsciu wezy wodnych do silnika (korpusu silnika). Mocowany nie na klucz a na wcisk i zabezpieczenie.. moze masz jakis rzut z etki gdzie zlokalizowac ten czujnik w silniku ABF
Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...
To ja moze sie wtrace, masz za niska temp plynu, w trasie 70st, a w miescie 90st, za malo, powinno po nagrzaniu zawsze utrzymywac sie w granicach 90st, na 99,9% masz do tego walniety termostat, a co za tym idzie zwiekszone spalanie .
A sam czujnik moze sie okazac dobry, zlokalizuj go, zdejmij z niego wtyczke, jak przestanie migac, to znaczy, ze jest czujnik do wymiany, ale jak nie przestanie, to masz gdzies zwarcie na przewodach...
A sam czujnik moze sie okazac dobry, zlokalizuj go, zdejmij z niego wtyczke, jak przestanie migac, to znaczy, ze jest czujnik do wymiany, ale jak nie przestanie, to masz gdzies zwarcie na przewodach...
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
hmm nie wiem jak w innych silnikach vw ale wydaje mi sie ze silnik ABF(2.0 16v - 150PS) ma temp pracy ok 70'C. Spalanie jak na ta moc mam naprawde małe srednia z jazdy w trasie ok 7,5-8,3 . w miesicei ponizej 10 nie schodzi al eto normalne przy takim silniku... Jak na razie mam własnie problem z lokalizownaniu tego czujnika. JAk zaczni emrugac kontrolka moge spokojnei odkrecic zbiornik wyrównawczy i woda ani nie "wywala na zewnatrz, paruje itp. "na oko" wydaje sie byc te,mp z godna z ta na wskazniku...
Jak go zlokalizuje to twój sposób bedzie jak najbardziej ok. Obstawiam tez na jakies zwarcie moze w liczniku na przewodach.. Tylko musze go zlokalizowac..
Jak go zlokalizuje to twój sposób bedzie jak najbardziej ok. Obstawiam tez na jakies zwarcie moze w liczniku na przewodach.. Tylko musze go zlokalizowac..
Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...
Lokalizuj, ale pierwszy raz slysze, ze 70st to optymalna temp pracy silnika... Specem nie jestem, ale nie spotkalem jeszcze takiego silnika, gdzie powinny byc wachania miedzy 70 a 90st, tak jest zawsze kiedy masz zwalony termostat, ewentualnie ten czujnik, w co watpie, bo na trasie zawsze masz 70st, MAŁO! Termostat kup WAHLERa (o ile sie zdecydujesz), dobra firma, dlugo pochodzi Spalanie na pewno troche jeszcze spadnie
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
andrz3j pisze:hmm na razie zlokalizowałem tylko czujnik na króccu wodnym ale 2 pinowy.. Zwierałme tez styki we wtyczke od zbiornika wyrównawczgo na odpalonym aucie i zadnej rekacji nie bylo ... Czujnik który znalazlem znajduje sie a prawej strony mojego silnika (ABF) przy wejsciu wezy wodnych do silnika (korpusu silnika). Mocowany nie na klucz a na wcisk i zabezpieczenie.. moze masz jakis rzut z etki gdzie zlokalizowac ten czujnik w silniku ABF
Jak jest brak zamknięcia obwodu który NP robi woda to na liczniku powinno pokazać błąd NP ten sam co ręczny
No i natrafiłeś właśnie ten na króćcu wodnym/ etka pisze o 4-pinowym chyba ktoś go podmienił
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
hmm nie wiem czy ktos go podmienil.. bo wtyczk ajest tez 2 pinowa i po odpieciu niej wskazania temp nadal sa. (wskaznik działa i wskazuje.. )..
Zrobilem przez weekend ok 1 000 km po polsce i tylko raz mi sie zapaliła pod Czestochowa kontrolka. zatrzymalem sie wyłaczylem stacyjke i ruszylem, znow sie zapaliła , zatrzymalem ponownie i odkrecilem nakretke od zbiornika płynu , uszlo powietrze, zakrecilem i pojechalem dalej i wsystko ok. (Temp oleju wtedy byla ok 80'C, woda tez w normie i przejechalem ok. 20 km. Takze nic nie powinno sie przegrzawać...)
Zrobilem przez weekend ok 1 000 km po polsce i tylko raz mi sie zapaliła pod Czestochowa kontrolka. zatrzymalem sie wyłaczylem stacyjke i ruszylem, znow sie zapaliła , zatrzymalem ponownie i odkrecilem nakretke od zbiornika płynu , uszlo powietrze, zakrecilem i pojechalem dalej i wsystko ok. (Temp oleju wtedy byla ok 80'C, woda tez w normie i przejechalem ok. 20 km. Takze nic nie powinno sie przegrzawać...)
Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...
Własnie chcialem zakładać podobny temat. Też wlasnie od pewnego czasu miga mi ta lampka i nie mam pojecia co powinienem zrobić, temparatura w normie cały czas 90 stopni, co powinienm zrobic bo naprawde denerwuje mnie to.
Co do pana Andrzeja, masz temperature 70 stopni, 150 kucy pod maską i twierdzisz ze na miescie pali Ci 10? zostawie to bez komentarza
Co do pana Andrzeja, masz temperature 70 stopni, 150 kucy pod maską i twierdzisz ze na miescie pali Ci 10? zostawie to bez komentarza
http://rapidshare.com/files/12664559/Golf_III_by_WilQ.wmv.html ----------> Filmik Golf by Wilq
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
10 litrów pali mi jak mam rozgrzany silnik i jeżdze po Zielonej Górze baaardzo delikatnie, bez wciskania gazu ostro , zwlaniajac juz wczensiej (luz) itp. inaczej spalanie rosnie do 13 a nawet i wiecej. Przy zimnym silniku nawet do ponad 20 sie zdarza...WilQ pisze:Własnie chcialem zakładać podobny temat. Też wlasnie od pewnego czasu miga mi ta lampka i nie mam pojecia co powinienem zrobić, temparatura w normie cały czas 90 stopni, co powinienm zrobic bo naprawde denerwuje mnie to.
Co do pana Andrzeja, masz temperature 70 stopni, 150 kucy pod maską i twierdzisz ze na miescie pali Ci 10? zostawie to bez komentarza
P.S. Napisałem ze poniżej 10 nie schodzi w mieście...(patrz wyżej i dokłądnie czytaj). Wszystko zalezy od techniki jazdy.
Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...
ABF
ABF chyba może mieć ciut niższą temeraturę (o jakieś 5 stopni) , gdyż termostat ABF-a otwiera się już od 82 stopni a nie od 87 jak w pozostałych silnikach MK3. Ot taki ewenemencik ABF-a.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 217 gości