Niestety nie działa szukajka ani nie na nic o tym w FAQ, więc musze założyć nowy temat.
Ostatnio zaczęła odzywać się pompa wody w moim Golfie. Zapewne to łożysko zaczyna padać. W sklepie sprzedawca powiedział mi, że samych lożysk się nie wymienia tylko trzeba całą pompę wymienić.
Pytanie moje jest czy dużo przy tym roboty?
Co trzeba zdemontować, żeby móc wykręcić pompę?
Pomijam takie oczywiste rzeczy jak odłączenie wszystkich węży od pompy i zdjęcie paska wielorowkowego.
Nie wiem. Pompę wspomagania razem z całym mocowaniem, alternator..... ???
Z góry dzięki.
Wymiana pompy wody, silnik 1,8 ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- byczkins
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
- Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
- Kontakt:
Też mi się szukuje wymiana (metaliczne tarcie...) do odkręcenia chyba tylko alternator i paski i węże do pościągania, pompa wspomy na moje oko chyba nie.
PS. Jerzas ile nowa pompa w Wawie i gdzie kupować?
PS. Jerzas ile nowa pompa w Wawie i gdzie kupować?
CRO 2007: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1237676#1237676
Mein golfer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=655275&highlight=#655275
Mein golfer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=655275&highlight=#655275
no siemka słuchaj ja tu w książce co do silnika ABS to mam taki opis:
odłączyć od aku przewód masy
opróżnić układ chłodzenia
odłączyc przewody elektryczne od alternatora
wymontowac osłonę paska napedu rozrzadu
poluzowac obejmy mocujace i odłączyć przewody cieczy chłodzącej od pompy cieczy chłodzącej
odkręcić śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej
wyjąć pompe lekko obracając ją do góry
ZAMONTOWANIE:
zamontować pompe na kadłubie właściwie ustawiając pierścień uszczelniający okrągły (za każdym razem nowy pierścień potrzebny) i dokręcić śruby mocowania pompy
podłączyc do pompy przewody układu chłodzenia
napełnić układ chłodzenia właściwą cieczą
zamontować alternator i pasek jego napedu
naciągnąć pasek klinowy
zamontować osłonę rozrządu
THE END
no robota trudna się nie wydaje pare piwek i troche wolnego czasu i gitarrrra
odłączyć od aku przewód masy
opróżnić układ chłodzenia
odłączyc przewody elektryczne od alternatora
wymontowac osłonę paska napedu rozrzadu
poluzowac obejmy mocujace i odłączyć przewody cieczy chłodzącej od pompy cieczy chłodzącej
odkręcić śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej
wyjąć pompe lekko obracając ją do góry
ZAMONTOWANIE:
zamontować pompe na kadłubie właściwie ustawiając pierścień uszczelniający okrągły (za każdym razem nowy pierścień potrzebny) i dokręcić śruby mocowania pompy
podłączyc do pompy przewody układu chłodzenia
napełnić układ chłodzenia właściwą cieczą
zamontować alternator i pasek jego napedu
naciągnąć pasek klinowy
zamontować osłonę rozrządu
THE END
no robota trudna się nie wydaje pare piwek i troche wolnego czasu i gitarrrra
Ja części kupuje w sklepie na Janowskiego 9 na przeciwko salonu Mercedesa przy Romera (Ursynów). Świetnie zaopatrzony sklep. Sprzedawca powiedział, że nowa pompa około 100 zl. W intercars pompa SKF kosztuje 110 zl. To myslę że w tym sklepie bedzie tez coś w tych granicach.byczkins pisze:PS. Jerzas ile nowa pompa w Wawie i gdzie kupować?
Dzięki wielkie. W weekend wymieniam pompę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 442 gości