[Passat] Za niskie obroty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adamusadamus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:31
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

[Passat] Za niskie obroty

Post autor: adamusadamus » ndz mar 25, 2007 23:25

Witam

mam passat z 1999 1.9 tDI 200tys.km

1-szy problem to :

autko ma dziwny dzwiek na wolnych obrotach
ja sie troche zagrzeje obroty spadaja troche i silnik jak by warczy
normalnie obroty cieplego silnika sa okolo 9,5 9,6 moj jak sie zagrzeje to spadaja do okolo 9,0 9,1
i dziwnie warczy ale jak dodam lekko lekko gazu wszysko wraca do normy jak kiedys

co to moze byc ???


2-gi problem to :

zdarza mi sie to bardzo zadko jak jade np. 70 km/h na 4 biegu na prostej drodze i samochod
rozpedzi sie do takiej predkosci ze ani nie przyspiesza ani nie zwalnia to czasami lekko szarpie
tak jak by niewiedzial czy przyspieszyc czy zwolnic

co to moze byc ???


3-ci problem

stalo mi sie tak dopiero 3 razy
np jade na autostradzie okolo 150km/h czasami zwalniam czasami przyspieszam i naraz traci moc ledwo co wyciaga 90km/h
i ma moc jak fiat 126p ale gdzy zjade na bok zgasze silnik na okolo 30sek. zapalam spowrotem to jest wszystko ok
jak nowe autko

co to moze byc ???


i jeszcze jedno
co roku jade moim passatem do niemiec i 4 lata temu wyciagal 190 i 200km/h
na prostej rok pozniej tylko 180km/h jeszcze rok pozniej tylko 160km'h
pare miesiecy pozniej ledwo co 120 km/h ]
** ale w jezdzie po miescie nie było znacznej straty mocy tylko nie chicial
sie rozpedzic powyzej 120km/h

w 2006.04 pojechalem do mechanika stwierdzil ze to przepływomierz powietrza
i faktycznie robilismy probe na starym przepływomierzu i nowym no i byla znaczna roznica
wymienili go i było wszystko ok

a po pol roku mam nowy problem z tymi obrotami



PROSZE O POMOC
Z GORY DZIEKUJE
POZDRAWIA
ADAM

adi1978@wp.pl
Ostatnio zmieniony sob mar 31, 2007 20:24 przez adamusadamus, łącznie zmieniany 1 raz.


adasko2

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn mar 26, 2007 00:48

ad 1

co to za dziwne obroty 9,0 9,1 chyba sie podaje np 861 -945 (taki jest zakres prawidlowych obrotow dla 1Z)

ad 2

szarpie Ci przy utrzymywaniu stalej predkosci (dobrze zrozumialem)?

ad 3
komputer i sprawdzic czy nie wywalilo bledu 00575


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn mar 26, 2007 01:33

AD3 auto wpada ci w tryb awaryjny tzw. notlauf, napisz co masz pod machą tzn. konkretne oznaczenie silnika bo przyczyn może być kilka zależnie od wersji silnika a jak bedziesz miał błąd 00575 tzn. ze turbo pompuje za mocno (brak ograniczenia)



Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » pn mar 26, 2007 08:42

arturo pisze:a jak bedziesz miał błąd 00575 tzn. ze turbo pompuje za mocno (brak ograniczenia)
czyli padniete n75


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn mar 26, 2007 09:28

covacsxxx pisze:arturo napisał/a:
a jak bedziesz miał błąd 00575 tzn. ze turbo pompuje za mocno (brak ograniczenia)

czyli padniete n75
lub wezyki ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn mar 26, 2007 09:51

covacsxxx pisze:
arturo pisze:a jak bedziesz miał błąd 00575 tzn. ze turbo pompuje za mocno (brak ograniczenia)
czyli padniete n75
Jak ma AFN to tez kierownice spalin albo grucha sie przycina. :chytry:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

adamusadamus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:31
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

za niskie obroty 1.9 tDI

Post autor: adamusadamus » wt mar 27, 2007 11:38

witam ponownie

nr. silnika h117131

ad1

tak mialem na mysli obroty okolo 900 a 910 kiesys bylo wyzej
no i dziwnie warczy a jak sie da lekko lekko gazu to jest ok
kiedys tak nie było
ad2

tak mialem na mysli ze
szarpie przy utrzymywaniu stalej predkosci
ale bardzo delikatnie ze ledwo co czuc i zadko sie to zdarza
jak przyspieszam jest ok
3 pytanko

autko jest produjcji 1999 ale ma oznaczenia 1.9 t[D]
czarne T i czerwone DI
z tylu na klapie i na pokrywie silnika. to jest model kombi
nr silnika h117131

ile on ma koni ?
110 ?
115 ?
130 ?


4 pytanko
wymieniam olej co 10tys.
kupuje mobil-1 syntetyczny
czy przy kupnie oleju robi znaczenie za auto jest na pompowtryskiwaczach a nie na wtryskach ?

Z GORY DZIEKUJE ZA POSWIECONY MI CZAS
POZDRAWIA
ADAM

adi1978@wp.pl


adasko2

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt mar 27, 2007 15:19

jakie masz oznaczenie silnika (wlepka w bagazniku z podanym kodem literowym silnika)

obroty nromalne jak na moje oko bo zakres normalny jest 861 -945

co do szarpania moga byc rozne przyczyny, na wolnych rowno pracuje?

podaj oznaczenie literowe silnika to bedzie wiadomo co tam siedzi :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

adamusadamus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:31
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

passat

Post autor: adamusadamus » wt mar 27, 2007 22:37

tak na wolnych obrotach pracuje rowno lecz dziwnie warczy

jutro sprawdze ten numer


adasko2

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pt mar 30, 2007 00:58

Chodzi o te trzy literki przed nr. silnika. Ale patrząc na opis tych objawów to bez loga sie nie obejdzie. kanał 008 i 011 przynajmniej, tu jest jak zrobić http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html :bajer:

[ Dodano: 30 Mar 2007 01:04 ]
Pomyłka 003 nie 008



adamusadamus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:31
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

podeja nr silnika

Post autor: adamusadamus » sob mar 31, 2007 09:26

Motor RKB / getr. KB :

ajm 177 137 OUA

eng code L B 3 Y

-------------------------

typ 3b5 375
85 kw EU35G czyli ile koni ?

tak jest napisane na naklejce w bagazniku w kole zapasowym


a i jeszcze jedno bylo wtedy ze autko nie wyciagalo na trasie wiecj niz 130km/h a po miescie nie bylo az takiego spadku mocy (wtedy bylo okolo 180tys.km) to mechanik najpierw zabral sie za czyszczenie turbiny powiedzial ze bylo duzo nagaru i misial stukac i pukac bo turbina byla pelna nagaru. a potem jak skonczyl z turbina to powiedzial ze jeszcze przypływomierz a wogule to tylko byl przepływomierz bo na nowym przepl autko chodzilo jak rakieta a na starym jak dawniej

co wy na to ????????????/


adasko2

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob mar 31, 2007 10:51

Masz silnik AJM 85 KW to 115 KM

skoro mechanik czyscil Ci zaluzje w turbinie to mozna ja wykluczyc

teraz trzeba by bylo sprawdzic jak sie zachowuje przeplywka


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

adamusadamus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:31
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

silnik sie trzesie jak galareta passat1.9tdi115km

Post autor: adamusadamus » ndz kwie 01, 2007 22:06

witam

wiec z tymi obrotami :
jak silnik jest zimny to obroty są około 970 a 960
a jak sie zagrzeje do 90stopni to opada do 900 a 910 niby normalne obroty
ale wtedy silnik zaczyna sie trząś jak galareta i wprowadza w wibracje cały wydech.
A wystarczy dac lekkolekko gazu i wszystko wraca do normy. znaczy prawie zanika drganie silnika
Czy czasem nie jest wyrąbana jakaś poduszka chydrauliczna pod silnikiem ????
jak patrzałen do przykładu w audi80/1.9tdi/90koni. to silnik na wolnych obrotach okolo 910 a 920. pracuje dobrze i minimalnie drzy tyle co nic. A u mnie w passacie jak po zagrzaniu trzesie jak galareta razem z całym wydechem na szczescie te drganie nie przenasza sie na bude
co robic

byłbym wdzieczny za porady
Z GÓRY DZIEKUJE
ADAM


adasko2

martino
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 26, 2007 17:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: martino » ndz kwie 01, 2007 22:39

Kolego-mi to wyglada na zle ustawiona dawne paliwa...zardze udac sie do pompiarza. Mialem to samo...gsy silnik byl zimny pracowaj jak zegarek, gdy sie nagrzał do 80-90 stopni przebierał, cała buda wpadała w drgania a wydech w rezonans. pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości