[MkIII] Rozruch, zimny silnik i wolne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Borys_

[MkIII] Rozruch, zimny silnik i wolne obroty

Post autor: Borys_ » pt mar 11, 2005 17:52

Witajcie,

Mam takowy problem -- przy odpalaniu w zimie nie ma szans na uruchomienie silnika bez lekkiego przygazowania (jak rozumiem robię wówczas swoisty 'substytut' ssania?). Wtedy odpala bez problemu, ale wolne obroty są naprawdę wolne i potrafią spaść do 200obr/min, więc albo noga na gazie, albo od razu jechać i grzać silnik. Obroty też trochę falują, nawet przy nieco rozgrzanym silniku, czy tutaj z kolei przyczyną może być silnik krokowy? Czy też to co sugeruję poniżej?

Po rozgrzaniu nie ma już żadnych problemów, do tego kontrolka temperatury na desce ani drgnie, tak więc przypuszczalnie coś jest nie tak z czujnikiem temperatury.

Czy ten czujnik to jest to ustrojstwo zamontowane na górnej rurze doprowadzającej płyn do chłodnicy? U mnie to ma cztery piny, a rezystancja między stykami przy 0 stopniach C jest wręcz wzorcowa (wg. książki) -- ok. 6K omów na lewych stykach i ok. 3Kom na prawych. Na gorącym silniku nie sprawdzałem, ale w końcu chodzi o zimny.

Co tu jest nie tak i gdzie szukać przyczyny? Uszkodzony kabel? [tylko gdzie szukać drugiego końca? Te cztery kabelki giną w większej wiązce, która ponoć idzie do 'elektronicznego urządzenia sterującego', którego do dzisiaj nie udało mi się znaleźć :) ]



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » ndz mar 13, 2005 16:09

ECU jest w podszybiu od stronykomory silnika pod tym plastikiem.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » ndz mar 13, 2005 17:41

Ta historia z obrotami rano to ewidentnie silnik krokowy( miałem w moim MK3 1,6 to samo).


VW- da weiss mann, was mann hat.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 252 gości