Temperaturka po zatrzymaniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Temperaturka po zatrzymaniu

Post autor: piotrekgal » wt mar 13, 2007 23:51

Witam, dzis po dosc dynamicznej jezdzie na odcinku 15km w tym 10km w miescie , zmieniejac biegi przy 3,5 / 4k obrotow mialem temperature jadac hmm ok 93stopni, zatrzymalem sie pod domem, czekam minute,dwie temperatura skoczyla do 100stopni po chwili ale i zaraz znow wrocila do 95- cala operacja trwala ok 3,4min no i nastepnie czekalem 2 minuty aby zleciala do 90..niestety przy 95 skonczylo sie chlodzenie, wentylatora nie slyszalem, czyzby wina termostatu?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr mar 14, 2007 00:02

W TD są 2 wentylatory i tak chodzą, ze nie wazne jak długo stoisz w korku to utrzymują temp. 90st bez wahania temp. na wskaźniku oczywiście przy sprawnym termostacie, który w czasie jazdy pokazuje 90st. - cicho się włączają i wyłączają. Zostaw wolno pracujacy silnik i zobacz czys sie włączą- w AAZ powinny nie dopusciz zeby temp. była wyższa niz 90st. Chyba ze masz zepsuty włącznik wentylatora lub czujnik temp. Jak keidyś zostawił swoj na 1h na luzie i patrze cały czas temp. 90st i wentylator sie nie włacza. On sie po jakim czasie włączał ale na kilka sekund i wyłaczał az nie było tego słychac a myslełem ze cos nie tak.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr mar 14, 2007 00:07

Hmm ja w czasie normalnej jazdy nigdy nie mam wiecej jak 85 stopni i teraz gdy suma sumą stalem ok 6 min to temperatura raz tak jak pisalem skoczyla do 100 a potem spadla do 95 i tak sie utrzymywala.., wentylatorow nie slyszalem absolutnie nawet na moment, zadnego nowego dzwieku, a szybe mialem na oscierz otwarta..wiec pewnie termostat?badz czujnik?Tak jak wspominales..



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr mar 14, 2007 00:10

U mnie jak silnik się rozgrzeje do 90st nie ważne czy na dworze jest -20st czy +30 i stoję w korku 1h zawsze na wskaźniku mam nieruchome 90st. i tak trzyma. W silniku 1Y jest inaczej tam wentylator załącza sie przy ok. 98st, ale w AAZ zawsze powinno byc 90st.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr mar 14, 2007 00:13

A u mnie zima teraz gdy bywaly silniejsze mrozy to 85 czyli moj max osiagalem po przejechaniu 13km w miescie przy zmianie biegow przy obrotach -/+ 2,3k ..takze proponowana bylaby wymiana termostatu?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr mar 14, 2007 00:13

W silniku AAZ powinien byc termostat z temp. otwarcoia 87st jest to temp początkowego otwarcia pełne jest przy 97st Moze dlatego temp. Ci spadłą ze 100 na 95 st jak termostat cały sie otworzył i był pełniutki przepływ płynu przez chłodnice. Ale przy takiej temp. wentylator powinien latac jak wsciekły juz na 2 biegu.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr mar 14, 2007 00:15

Co dziwne stajac mialem 95stopni po 2 minutach wskoczyla temperaturka do 100 a potem znow wrocila do 95 i nie raczyla spasc nizej po tych kilku minutach, takze w czym tkwic moze glowny problem?jak wyzej napisany, termostat, czujnik temp czy wentylatora ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr mar 14, 2007 00:19

A moze temp. spadłą bo załączył sie 2 bieg wentylatora a 1 bieg nie działa??? A moze przekłamuje Ci czujnik i wrzeczywistosci nie masz tych 100st. trudno tak na odlełosc cos powiedziec.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr mar 14, 2007 00:21

No tak, tez prawda, no nic przejade sie do znajomego mechanika moze on cos wyduma, dzieki za checi pomocy



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » śr mar 14, 2007 00:35

piotrekgal, U mnie jest tak że nie słychać wentylatora nawet jak otworzysz maskę. wentylator jak pisał PinkFloyd, chodzi tylko kilka sekund tylko u mnie jest tak że temp . dochodzi do 90-91 stopni włącza się wentylator na jakieś 15 sek na pierwszym biegu temp spada do 88 stopni i ta czynność się powtarza. Jak spokojnie jeżdżę po mieście to mam 81-83 stopnie ale to wina nie markowego termostatu. Taką temperaturę mam po 3 km. dopiero po dłuższej jeździe i postoju w korkach lub butowaniu jazda jak pisałeś 3,5- 4 tys. obr to mi szybko rośnie do 90. Winny może być termostat ale to że wentylator się nie załącza na pierwszym biegu tylko na drugim jest pewnie winą płytki( nie wiem jak się nazywa) u mnie w audi znajduje się ona pod maską po prawej stronie jak staniesz przodem do samochodu ( przy błotniku) A jak termostat to tylko dobrej firmy. Warto na to jak bedziesz u mechanika zwrócić uwagę.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr mar 14, 2007 00:40

Dzieki Ci rowniez, na pewno bede o tym pamietal, powiedz mi jak ta plytke jeszcze mozna rozpoznac?jaka ona funkcje dokladnie pelni? Jesli chodzi o wentylator to nawet otworzylem maske aby te chlodne powietrze szybciej wchlonal i tak stojac 2,3 minuty nad otwarta maska nic nie uslyszalem a wentylator pewnie powinien chodzic dosc glosno..termostat jak domyslam sie wehlera jest najbardziej polecanym, czesto tu w tematach widzialem, dobrze mowie?



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr mar 14, 2007 00:43

PinkFloyd pisze: W silniku 1Y jest inaczej tam wentylator załącza sie przy ok. 98st
No coś Ty nigdy 90 nie przekroczyło...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr mar 14, 2007 00:47

98 to chyba gorna granica pierwszego biegu. jakos tak.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » śr mar 14, 2007 01:02

piotrekgal, u mnie jak wentylator przestał chodzić to właśnie na nią padło podejrzenie. Chyba idą do niej przewody od wentylatora ( chyba), Miałem podobne objawy do twoich do 95 stopni i też wentylator wcale nie chodził, ale to nie zawsze bo wtedy miałem zły termostat i niską temperaturę ale raz na jakiś czas tak miałem. Wymieniłem to i jeździłem na starym termostacie ale nie miałem okazji sprawdzić wentylatorów bo termostat w ogóle przestał się zamykać i 70 stopni było max i to przy dynamicznej jeździe.
Wymieniłem termostat i było lepiej. tylko mój termostat to jakaś lipa firmy ESP czy coś takiego. Nagrzałem go do 90 stopni i pierwszy bieg chodzi więc chyba ok. drugiego nie miałem okazji sprawdzić bo nie da rady złapać większej temperatury jak 90 stopni. Do czego ona służy to nie wiem ( ta płytka)

[ Dodano: 14 Mar 2007 00:08 ]
od ilu w aaz włącza się drugi bieg wentylatora. piotrekgal, a możesz na krótko sprawdzić czy działa ci w ogóle wentylator odpinając wtyczkę od tego czujnika w chłodnicy i most kując kable już nie pamiętam które ale możesz sprawdzić w ten sposób dwa biegi wentylatora, nie pamiętam czy u mnie chodziły przy padniętej płytce



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości