Gaśnie...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Gaśnie...

Post autor: pablo2303 » wt mar 13, 2007 22:52

Problem wystąpił dzisiaj, silnik (AAZ) początkowo zaczął przerywać na wolnych obrotach, teraz po puszczeniu gazu natychmiast gaśnie, pracuje dobrze tak od około 1600obr. Są problemy z odpalaniem! Wydaje mi się że mógł przestawić się rozrząd, czy dobrze myślę? W każdym razie jutro autko do mechanika. Proszę o jakieś sugestie.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt mar 13, 2007 22:58

Mógł przedstawić sie rozrząd ale najbardziej prawdopodobne jest klin na wale. Druga opcja ze jezeli pompa wtryskowa nie trzyma wolnych obrotów - to zostaje tylko jej regeneracja. A jakie masz jeszcze objawy? dymi, szarpie????



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » wt mar 13, 2007 23:12

dymi tylko przy odpaleniu, bo muszę dać gazu żeby zapalił. od około 1600 obr nic nie szarpie idzie normalnie. leciutko bije mi koło na wale, dlatego myślę o rozrządzie lub klinie na wale jak trafnie zasugerowałeś. Wcześniej żadnych objawów!



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt mar 13, 2007 23:17

Wiec musisz to sprawdzic, ale u kogoś kto zna problemy klina w VW i lepiej nim nie jeździj bo będzie :grrr:



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » wt mar 13, 2007 23:28

też tak pomyślałem więc mam zamiar holować auto!! Tak przy okazji klin na wale to duże koszty?
PS. za sugestie o wale klik w pomógł :bigok:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt mar 13, 2007 23:41

Jezeli wał cały to trzeba kupic nowe kółko zębate i koniecznie nową srubę którą przykreca się na klej, jezeli wał ma klin sciety to zostaje albo napawanie- do starego klina ale lepiej napawac i zrobic taki klin jak jest w TDI i wtedy kółko od TDI, czasami wystarczy wyrównać powierzchnię wału, albo druga opcja wymiana wału z TDI. Mam nadzieje ze uda sie uratowac wał, jezeli wystarczy tylko wyrównac powierzchnie wału i założyć nowe kółko i śrubę to powinno zamknąć się w około 200zł ale to zależy gdzie robisz + ustawienie pompy. Pamietaj jak ściagnie te kółko to koniecznie nową śrubę na klej i dokręcona odp. momentem. Jezeli sie tego przestrzega i nie wymienia rozrzadu u psełdo mechaniorów to mozna tym silnikiem bez problemu wału przejechac nawet 600 tys km. Mój ojciec tyle przejechał i nie było problemu z wałem. Ale zawsze było nowe kółko, śruba i wszystko na klej do śrub i dowalone odp. momentem.

[ Dodano: 13 Mar 2007 22:46 ]
Spytaj sie mechaniora czy zna problem klina w VW i czy wie jak temu zaradzić- bo jeżeli nie to będzie :panna:



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » wt mar 13, 2007 23:46

ok. Dzięki, zobaczymy jutro co się okaże.

[ Dodano: 14 Mar 2007 13:29 ]
Już wszystko jasne- przyczyna: koło na wale dostało luzu! Będzie wyrównywana powierzchnia wału.



M.P.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn lut 26, 2007 00:01
Lokalizacja: świdwin
Kontakt:

Post autor: M.P. » śr mar 14, 2007 23:46

Aja myśle że do paliwa sie powietrze dostaje typowy objaw sprawdż czy na filtrze nie masz podcieku bedzie szybciej i taniej


Lepiej powoli jechać niż szybko iść

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości