SONDA LAMBDA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
SONDA LAMBDA
witam mam pytranko jak sie ma uszkodzona sonde lambda to trzeba ja wymienic czy mozna jezdzic na odlaczonej??
-
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 109
- Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
jak padnie sonda to komp ustawia się w tryb awaryjny - taki ze sztywno ustawioną mieszanką ...
zwłaszcza GENGUS
hehe i jeśli wtedy po odłączeniu sondy autko zaczyna palic mniej to oznacza że najprawdopodobniej wcale nie jest uszkodzona sonda tylko że masz zrąbany czujnik temperatury cieczy - bo w trybie awaryjnym komp przyjmuje że silnik jest ciepły niezależnie od tego co pokazuje czujnik.
Czujnik masz w króccu wychodzącym z głowicy - ten bliżej głowicy (jeśli są 2) wystarczy zmierzyc jego opór na zimnym silniku 2-3 kOhm, na ciepłym 200-300 Ohm.
zwłaszcza GENGUS
hehe i jeśli wtedy po odłączeniu sondy autko zaczyna palic mniej to oznacza że najprawdopodobniej wcale nie jest uszkodzona sonda tylko że masz zrąbany czujnik temperatury cieczy - bo w trybie awaryjnym komp przyjmuje że silnik jest ciepły niezależnie od tego co pokazuje czujnik.
Czujnik masz w króccu wychodzącym z głowicy - ten bliżej głowicy (jeśli są 2) wystarczy zmierzyc jego opór na zimnym silniku 2-3 kOhm, na ciepłym 200-300 Ohm.
TDPower
dzisiaj probowalem pojechac do szkoly golfem ale nie dalo sie jechac dzien wczesniej smigalem na odpietej snodzie i ok bylo a nagle nie chce jechac na odpietej...dopiero jak podlaczylem sonde to w miare ok bylo jakos nie ma mocy moje autko dusi sie jest nieokrzesane szaprie ciezko nim spokojnie ruszyc to chyba sopnda nie wiem co jest moze to jednak ta sonda...
GENGUS, mozna jezdzic na odlaczonej bo nikt Ci przeciez nie bedzie kazal jej wlaczyc, jest tylko pytanie czy bedzie ci sie to oplacalo... bo Konrado8526, ma racje, bedzie Ci napewno wiecej palil, pozatym rozregulujesz silnik; przeciez sonda okresla ci mieszanke w silniku!
Madog, przeglad to nie problem, mi szkoda byloby silnika.
GENGUS, jesli wczesniej palil ci 18 a po odlaczeniu 9 to znaczy tylko tyle ze mam uszkodzona sonde i tyle, wstaw nowa a zobaczysz dopiero wtedy roznice
Madog, przeglad to nie problem, mi szkoda byloby silnika.
GENGUS, jesli wczesniej palil ci 18 a po odlaczeniu 9 to znaczy tylko tyle ze mam uszkodzona sonde i tyle, wstaw nowa a zobaczysz dopiero wtedy roznice
just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
Darek1987
Mam pytanie prawdopodobnie mam walniętą sonde lambda w swojej jettcie ponieważ dużo pali i przy wciśnięciu gazu szarpie i nie ma przyspieszenia.
Chciałbym odłączyć sonde Lambda i jeżdzic bez niej ale nie wiem jak ja ominąć.Licze na POMOC?
VW Jetta 1988 1.8 benzyna jednopunktowy wtrysk.
Chciałbym odłączyć sonde Lambda i jeżdzic bez niej ale nie wiem jak ja ominąć.Licze na POMOC?
VW Jetta 1988 1.8 benzyna jednopunktowy wtrysk.
Bo zimny zapalic na "sztywnej" mieszance dobranej dla ciepłego nie jest łatwo ... mówiłem ... jak podpiąłeś sondę i dało się jechac to znaczy że ona działaGENGUS pisze:dzisiaj probowalem pojechac do szkoly golfem ale nie dalo sie jechac dzien wczesniej smigalem na odpietej snodzie i ok bylo a nagle nie chce jechac na odpietej...dopiero jak podlaczylem sonde to w miare ok bylo jakos nie ma mocy moje autko dusi sie jest nieokrzesane szaprie ciezko nim spokojnie ruszyc to chyba sopnda nie wiem co jest moze to jednak ta sonda...
krótka piłka:
> sprawdz na lewe powietrze - gumowa podkładka pod gaźnikiem/wtryskiem (co masz - jaki silnik ??) - uruchom silnik zostaw na wolnych obrotach i poruszaj na boki wtryskiem gaźnikiem - zobacz czy będzie reakcja - jesli tak to ta guma do wymiany, po za tym czy jest reakcja : wolne obroty a wciśnięcie hamulca - jeśli tak - układ kolektor - serwo ma nieszczelnośc.
> kolejna sprawa - wszelkie rurki podcisnieniowe wychodzące z podstawy gaźnika musza byc na swoim miejscu inaczej biada ...
> czujnik temperatury płynu - napisałem ci jak sprawdzic - znajduje sie w przewodach chłodzenia wychodzacych z głowicy do chłodnicy
> pompa paliwa - jesli elektryczna sprawdzic czy działa przed zadziałaniem rozrusznika przy włączonym zapłonie, mechaniczna - sprawdzic czy nie ma wycieków
> filtr paliwa - czy jest świeży ?
> świece - czy mają > 30 tys km - jeśli tak - wymiana
> kable - czy mają jakieś ślady pęknięc przygrzań, lub przy zapalaniu w nocy i np. w deszczu skaczą po nich iskierki
> wypalone styki palca i kopułki - warto się przyjrzec
> sprawdzic czujnik halla
> ustawic zapłon i sprawdzic regulatory zapłonu
> zczytac błędy z komputera jeśli jest - tu ci wyjdzie sonda
[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 00:30 ]
Sprawdzałeś kody błyskowe ?? Jak masz padniętą sondę to nie będzie różnicy czy ją odepniesz czy nie ... ona po prostu nie działa - nie daje sygnału i kropka. Sonde można sprawdzic mierząc na niej napięcie na ciepłym silniku, powinno się zmieniac w zakresie 0,2-0,9 V ...Darek1987 pisze:Mam pytanie prawdopodobnie mam walniętą sonde lambda w swojej jettcie ponieważ dużo pali i przy wciśnięciu gazu szarpie i nie ma przyspieszenia.
Chciałbym odłączyć sonde Lambda i jeżdzic bez niej ale nie wiem jak ja ominąć.Licze na POMOC?
VW Jetta 1988 1.8 benzyna jednopunktowy wtrysk.
TDPower
dokladnie w tamtej okolicy, na stronie www.ngk.de masz wszystko o sondach, pzdrDarek1987 pisze:gdzieś przy katalizatorze??
just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 97 gości