Ładowanie 13.3V - co wymienic?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Ładowanie 13.3V - co wymienic?

Post autor: speede » sob lut 17, 2007 22:50

Zauwazylem ze mam ladowanie 13,3 volta (nawet jak przygazuje to nie rosnie!) akumulator mam nowy. Silnik 1,4 golf 3. Co nalezy wymienic? szczotki regulator? Tak wogole to jakie powinno byc te napiecie? Dzieki
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:29 przez speede, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob lut 17, 2007 22:59

Regulator. Zresztą szczotki są w nim.
Napięcie powinno być ok 14,2 -14,4 V


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 17, 2007 23:09

lub uzwojenie, lub dioda, trudno powiedzieć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » sob lut 17, 2007 23:19

aha, mysle ze raczej to nie bedzie dioda a nie uzwojenie gdyz napiecie trzyma, mam nadzieje ze to tak jak piszesz szczotki lub regulator. Czy jest to jeden element czy tez szczotki odzielnie sie wymienia?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 17, 2007 23:26

Ja też takie miałem napięcie, wymieniłem regulator (w mk2 jeszcze) i pupa. Poszło uzwojenie stojana. 20 zeta. Walnięty regulator raczej nie trzyma stałego napięcia, prędzej już te szczotki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » sob lut 17, 2007 23:28

po pierwsze...gdzie mierzysz ładowanie?? bezposrednio przy alternatorze czy akumulatorze???
po drugie jaki masz założony alternator BOSCH czy VALEO i jakiej mocy
po trzecie jaki jest akumulator?? jaki amperaz i jaka moc ??


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lut 18, 2007 07:37

speede pisze:Co nalezy wymienic? szczotki regulator?
zanim wymienisz to zobacz jak wyglądają szczotki.Powinny mieć ponad 5mm długości.
martini44 pisze:po pierwsze...gdzie mierzysz ładowanie??
też dość ważna rzecz. Różnica może być dość duż przy obu pomiarach-do sprawdzenia.
speede pisze:Czy jest to jeden element czy tez szczotki odzielnie sie wymienia?
możesz próbować wymienić same szczotki, ale ...do mk2 regulator kosztuje 40zeta(Hella 14.5V) więc nie wiem czy warto.Wymiana regulatora to 10minut pracy.



Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » ndz lut 18, 2007 10:59

bodzio_j pisze:do mk2 regulator kosztuje 40zeta
tyle kosztuje do BOSCHA a do VALEO 140 zł ;o/


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lut 18, 2007 11:05

martini44 pisze:
bodzio_j pisze:do mk2 regulator kosztuje 40zeta
tyle kosztuje do BOSCHA a do VALEO 140 zł ;o/
140 to strasznie duzo , ja mam Valleo i szczotki kupiłem od poloneza , dorobiłem i chodzi już dwa lata



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » ndz lut 18, 2007 12:19

1. akumulator mam 45 Ah, mierzylem napiecie na klemach i wynosi tak jak pisalem 13,3 V. Nie wiem jescze jaki siedzi Alternator a czy sie bedzie roznic napiecie miedzy Valeo a Bosch?
2. Czy regulator i szczotki mozna wymienic bez wyjmowania alternatora silnik 1.4 ABD (dostep jest prosty do alternatora) tylno nie wiem czy to napewno bedzie regulator lub szczotki.
3. Z napieciem mam problem gdyz jezdze codziennie autem i zauwazylem ze coraz slabiej zaczyna mi krecic rozrusznikiem, musze od czasu do czasu podladowywac nawet latem. Mierzylem w passacie napiecie na klemach i jest rowno 14,4 V.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lut 18, 2007 15:25

i ten i ten alternator ma ładować tak jak napisali koledzy, w przedziale 14 , 14,4 V , różnice tylko mogą być w amperazu ,BOSCH jest łatwiejszy do rozebrania niz VALLEO lecz w obu wyjmiesz szczotkotrzymacz bez problemu , jeśli piszesz ze masz ładowanie 13 ,3 V to jest za mało , jeśli znasz sie na tym to wyjmij alternator i sprawdz , regler , szczotki , pierścienie ślizgowe szczotek na tworniku , w BOSCHU do toczenia jakby co , a w VALLEO do wymiany całe pierścienie , bo toczyc sie ich nie da ( za cienkie ) potem diody , główne i do wzbudzenia , następnie sprawdż czy nie ma przebicia między uzwojeniami stojana i obudową , potem sprawdż czy nie ma zwarćia między pierścieniami twornika i ośką , jak ktoś sie na tym zna to jest godzina roboty



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » ndz lut 18, 2007 19:19

A jak to ma sie w golfach 2? Mam napiecie bez obciazenie okolo 14V, po obciazeniu nieco ponad 13. Wymienilem jakis miesiac temu regulator.. ;)


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lut 18, 2007 19:57

MrUkAs pisze:A jak to ma sie w golfach 2? Mam napiecie bez obciazenie okolo 14V, po obciazeniu nieco ponad 13. Wymienilem jakis miesiac temu regulator.. ;)
jak masz pod obciązeniem ponad 13V , to mało , musisz posprawdzac , nie ma znaczenia czy MK2 czy MK3 1,3 czy 1,8 ładowanie to ładowanie i ma byc pod obciązeniem ponad 14V



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz lut 18, 2007 20:28

A ja w książce do MK IV przeczytałęm ze tam regulator powinien dawać równo 14,8V sprawdzam w dwóch MK IV TDI i tak jest nawet pod obciązeniem 14,8V nawet po zapaleniu świateł- alternator Bosch. Kolega załatwił mi do mojego alternatora używany taki regulator z MK IV i tez mam 14,8V i jezdze tak 2 lata i jest ok, nawet pod obciązeniem daje 14,8V- nie wiem czym to jest spowodowane ze akurat w MK IV ma byc 14,8V i ze tak jest. Teraz nawet swaitełka ładnie z przodu swieca i mimo tego przez 2 lata zadna zarówka się nie przepaliłą. Moze ktoś wytłumaczy mi czemu tak to jest???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 143 gości