Ładowanie 13.3V - co wymienic?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ładowanie 13.3V - co wymienic?
Zauwazylem ze mam ladowanie 13,3 volta (nawet jak przygazuje to nie rosnie!) akumulator mam nowy. Silnik 1,4 golf 3. Co nalezy wymienic? szczotki regulator? Tak wogole to jakie powinno byc te napiecie? Dzieki
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 13:29 przez speede, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ja też takie miałem napięcie, wymieniłem regulator (w mk2 jeszcze) i pupa. Poszło uzwojenie stojana. 20 zeta. Walnięty regulator raczej nie trzyma stałego napięcia, prędzej już te szczotki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
po pierwsze...gdzie mierzysz ładowanie?? bezposrednio przy alternatorze czy akumulatorze???
po drugie jaki masz założony alternator BOSCH czy VALEO i jakiej mocy
po trzecie jaki jest akumulator?? jaki amperaz i jaka moc ??
po drugie jaki masz założony alternator BOSCH czy VALEO i jakiej mocy
po trzecie jaki jest akumulator?? jaki amperaz i jaka moc ??
...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!
zanim wymienisz to zobacz jak wyglądają szczotki.Powinny mieć ponad 5mm długości.speede pisze:Co nalezy wymienic? szczotki regulator?
też dość ważna rzecz. Różnica może być dość duż przy obu pomiarach-do sprawdzenia.martini44 pisze:po pierwsze...gdzie mierzysz ładowanie??
możesz próbować wymienić same szczotki, ale ...do mk2 regulator kosztuje 40zeta(Hella 14.5V) więc nie wiem czy warto.Wymiana regulatora to 10minut pracy.speede pisze:Czy jest to jeden element czy tez szczotki odzielnie sie wymienia?
1. akumulator mam 45 Ah, mierzylem napiecie na klemach i wynosi tak jak pisalem 13,3 V. Nie wiem jescze jaki siedzi Alternator a czy sie bedzie roznic napiecie miedzy Valeo a Bosch?
2. Czy regulator i szczotki mozna wymienic bez wyjmowania alternatora silnik 1.4 ABD (dostep jest prosty do alternatora) tylno nie wiem czy to napewno bedzie regulator lub szczotki.
3. Z napieciem mam problem gdyz jezdze codziennie autem i zauwazylem ze coraz slabiej zaczyna mi krecic rozrusznikiem, musze od czasu do czasu podladowywac nawet latem. Mierzylem w passacie napiecie na klemach i jest rowno 14,4 V.
2. Czy regulator i szczotki mozna wymienic bez wyjmowania alternatora silnik 1.4 ABD (dostep jest prosty do alternatora) tylno nie wiem czy to napewno bedzie regulator lub szczotki.
3. Z napieciem mam problem gdyz jezdze codziennie autem i zauwazylem ze coraz slabiej zaczyna mi krecic rozrusznikiem, musze od czasu do czasu podladowywac nawet latem. Mierzylem w passacie napiecie na klemach i jest rowno 14,4 V.
i ten i ten alternator ma ładować tak jak napisali koledzy, w przedziale 14 , 14,4 V , różnice tylko mogą być w amperazu ,BOSCH jest łatwiejszy do rozebrania niz VALLEO lecz w obu wyjmiesz szczotkotrzymacz bez problemu , jeśli piszesz ze masz ładowanie 13 ,3 V to jest za mało , jeśli znasz sie na tym to wyjmij alternator i sprawdz , regler , szczotki , pierścienie ślizgowe szczotek na tworniku , w BOSCHU do toczenia jakby co , a w VALLEO do wymiany całe pierścienie , bo toczyc sie ich nie da ( za cienkie ) potem diody , główne i do wzbudzenia , następnie sprawdż czy nie ma przebicia między uzwojeniami stojana i obudową , potem sprawdż czy nie ma zwarćia między pierścieniami twornika i ośką , jak ktoś sie na tym zna to jest godzina roboty
jak masz pod obciązeniem ponad 13V , to mało , musisz posprawdzac , nie ma znaczenia czy MK2 czy MK3 1,3 czy 1,8 ładowanie to ładowanie i ma byc pod obciązeniem ponad 14VMrUkAs pisze:A jak to ma sie w golfach 2? Mam napiecie bez obciazenie okolo 14V, po obciazeniu nieco ponad 13. Wymienilem jakis miesiac temu regulator..
A ja w książce do MK IV przeczytałęm ze tam regulator powinien dawać równo 14,8V sprawdzam w dwóch MK IV TDI i tak jest nawet pod obciązeniem 14,8V nawet po zapaleniu świateł- alternator Bosch. Kolega załatwił mi do mojego alternatora używany taki regulator z MK IV i tez mam 14,8V i jezdze tak 2 lata i jest ok, nawet pod obciązeniem daje 14,8V- nie wiem czym to jest spowodowane ze akurat w MK IV ma byc 14,8V i ze tak jest. Teraz nawet swaitełka ładnie z przodu swieca i mimo tego przez 2 lata zadna zarówka się nie przepaliłą. Moze ktoś wytłumaczy mi czemu tak to jest???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 143 gości