Nierówne obroty silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nierówne obroty silnika
Niedawno zakupilem Goferka III 1,4 i zauważyłem ,że po odpaleniu nierówno chodzi silnik.Co 15-20 sek.na 2-3 sek.skaczą obroty o jakies 150 do góry.Nie wiem czy to normalka czy coś jest nie tak .Pozatym ten mały silniczek przy spokojnej jeżdzie pali mi 8.5-9 litra benzyny wydaje mi sie ze powinien palić ok 7.
Z góry dziękuje za porady.
Z góry dziękuje za porady.
Dzieki -tak bardzo sie nie przejmuje tymi ,bo auto jeżdzi.Tylko się zastanawiałem czy to jest norma w 11 latku.Bede musiał sprawdzić tego krokowca i lambde.Martwi mnie najbardziej to spalanie -nie wiem czy wymienic filtr powietrza albo coś innego żeby spalal troche mniej ,o ile wogóle można zmniejszyć troche to spalanie,no i ciekaw jestem w jaki sposob.
owszem ma również wpływ na prawidłowa pracę silnika wbrew pozorom od niego duzo zalezyMike2000 pisze:nie wiem czy wymienic filtr powietrza
nie nagrzewaj go na postoju ! duzy wpływ na spalanie ma sama technika jazdy a po drugie jeżeli nie posiadasz polskiej wersjii to proszę
http://vw2.info/galerie/mk3/index.htm
oki spoko ale jeśli go nie butuje,i w zasadzie nie przekraczam 3000,a latam nim glównie do pracy 20km w jedna strone i spowrotem to troche sporo chla.dziejo pisze:duzy wpływ na spalanie ma sama technika jazdy
Wielke dzieki za instrukcje polukam sobie troche.
kolego Szosowniku co znaczy zrobić reseta ?Szosownik pisze:jak mi skakały obroty to zrobiłem mu reseta
no i pomogło
dokładnie odłączam go na całą noc
rano idę podłączam odpalam i zostawiam na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora
żadnego gazowania no i na benzolu chodzi
[ Dodano: 22 Sty 2007 20:18 ]
jak zaczynałem jazdę odrazu po podłączeniu i bez czekania aż się nagrzeje pomagało tylko na 1 dzień
Marek 2907 mi podpowiedział żebym poczekał no i miał rację
spokój na długi czas
rano idę podłączam odpalam i zostawiam na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora
żadnego gazowania no i na benzolu chodzi
[ Dodano: 22 Sty 2007 20:18 ]
jak zaczynałem jazdę odrazu po podłączeniu i bez czekania aż się nagrzeje pomagało tylko na 1 dzień
Marek 2907 mi podpowiedział żebym poczekał no i miał rację
spokój na długi czas
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Odłączenie akumulatora w wersji AEX nie daje nic. Reset mozna sobie robić w mono motroniku ale nie tu. Odpięcie aku nawet na dwa dni nie usuwa błędów gdyż tu błędy zapisują się w ECU. Pomaga jedynie podpięcie pod VAG przegranie programu i kasowanie błędów. Jeśli faluje po dalszej jeździe przez pare sekund to jest całkiem normalne ale powinno ustąpić. Falowanie może być spowodowane kilkoma sprawami. Jeśli jest to bardzo gwałtowny skok może świadczyć o przebiciu na kablach WN, jeśli skoki są łągodne mogą świadczyć o zabrudzonej przepustnicy ( NIE MA SILNICZKA KROKOWEGO jest nastawnik przepustnicy a coś co nazywamy wewnętrznym silnikiem krokowym to tylko zwykły silniczek poruszający kilka trybików), przyspieszony bądź spowolniony zapłon lub uszkodzona sonda (jeśli dzieje się to na rozgrzanym silniku) Usterki wyżej wymienione można wyeliminować poprzez: wyczyszczenie przepustnicy, sprawdzenie kabli, kopułki i palca oraz podpięcie się pod komputer. Wówczas należy przegrać program usunąć błędy i dokonać wprowadzenia nastawów podstawowych, później wziąć lampe w rękę i ustawić kąt wyprzedzenia na 6 stopni przy 1500 obrotach (do takiej wartości podniesie sobie auto obroty po wejściu w nastawy podstawowe na pracującym silniku) i odczytać prace sondy. Jeśli sonda pracuje w złym zakresie bądź za wolno to trzeba ją wymienić. Po dokonaniu tych czynności auto powinno pracować równo. Jeśli nie pracuje równo przepustnica może byc do wymiany (w to wątpię). Co do spalania to rożnie bywa ale sprawdzenie sondy Ci to wyjaśni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 167 gości