Cięgła zmiany biegów 1.3 NZ - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szczepan127
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 27, 2006 19:15
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Cięgła zmiany biegów 1.3 NZ - problem

Post autor: szczepan127 » pn sty 15, 2007 20:56

Witam.
Mam problem z dźwignią zmiany biegów - ma luz na boki. Skutkiem tego jest zgrzytnięcie przy wbijaniu biegu wstecznego, ale zauważyłem że tylko wtedy gdy samochód jest pochylony. Jeśli stoi prosto wszystko jest dobrze. Pozostałe biegi wchodzą bez zarzutu. Moje oględziny prowadzą do elementów nr.16-18 (prowadnik ukł.zmiany biegów) z rysunku. Elementy przy dźwigni zmiany biegów wyglądają w porządku. Czy rzeczywiście zbyt duży luz na tych elementach może powodować takie objawy? Czy ktoś z was wymieniał ten element, wiem że chyba nie łatwo będzie go kupić?

Obrazek

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn sty 15, 2007 21:02

A ja zauważyłem że te zgrzytnięcia to normalne w VW z tym systemem wodzików. Nawet w seacie się tak dzieje.


Obrazek

szczepan127
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 27, 2006 19:15
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: szczepan127 » pn sty 15, 2007 21:09

Ale czy nadmierny luz może powodować takie zgrzytnięcia? Gdy auto jest pochylone na lewą stronę zgrzytnięć nie ma. Kiedy cofam do garażu tyłem (mam akurat pochylony wjazd :D ) auto pochylone jest na prawą stronę i wtedy zgrzyta, trochę mnie to denerwuje...



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn sty 15, 2007 21:28

Raczej nie powinien mieć ten luz wpływu. Spróbój troszke przesunąc sobie skok drążka luzując obejme numer 27. Jeżelu to jes rzeczywiście kwestia luzu to przestawiąć lekko drążek wyeliminujesz zgrzyt. Z tym ze możesz póżniej mieć problem z innymi biegami. Z autopsji wiem, że bawiąć sie w regulację z reguły zawsze jest gorzej. I w moim przypadku buła to zabawa na długie godziny zanim doszedłem do stanu jaki mnie zadowalał.


Obrazek

szczepan127
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 27, 2006 19:15
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: szczepan127 » pn sty 15, 2007 21:41

Myślałem też nad kwestią sprawdzenia stanu oleju w skrzyni, bo nie wiem czy stan jest dobry, chociaż inne biegi wchodzą dobrze. Muszę chyba spróbować delikatnie coś poregulować, tylko właśnie żeby nie było gorzej...



Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » wt sty 16, 2007 00:49

ma podobną przygode.ja zastosowałem metode którą kiedyś zasugerowali koledzy z tegoż forum :) a mianowicie...przed wrzuceniem wstecznego wrzuc bieg drugi i dopiero wsteczny i zgrzytu powinieneś juz nie doświadczyć... bynajmniej u mnie poskutkowało



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości