Fotele przestały grzać
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Fotele przestały grzać
Pojawił mi się z GOLF IV TDI problem: - przednie fotele nagle oba przestały grzać. Bezpiecznik 44 wygląda na dobry. Żadne ustawienie pokręteł grzania nie daje efektu grzania. Fotele są zimne!
Mam takie wrażenie jakby coś się gdzieś nagle rozłączyło, ale nie mam zielonego pojęcia jak to naprawić...
Może jakieś sugestie Koleżeństwa, co sprawdzić?
Jerzy
Mam takie wrażenie jakby coś się gdzieś nagle rozłączyło, ale nie mam zielonego pojęcia jak to naprawić...
Może jakieś sugestie Koleżeństwa, co sprawdzić?
Jerzy
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Z tym pytaniem do GREGA ostatnio naprawiali fotele więc tylko poszukać a tu jeden z tematów http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=fotele i chyba bez rozbiórki fotela się nie obejdzie bo będziesz musiał dostać się do bimetalu który odpowiada za załączanie lub wyłączanie
a tu sam autor
szukaj twoim przyjacielem - tu masz jak naprawić http://forum.vwgolf.pl/vi...p=827730#827730 a tu jak zdemontować i rozebrać fotel do naprawy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68357
a tu sam autor
szukaj twoim przyjacielem - tu masz jak naprawić http://forum.vwgolf.pl/vi...p=827730#827730 a tu jak zdemontować i rozebrać fotel do naprawy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68357
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Przykro mi, link nie działa TUTAJ właściwy link, ale nie wiem, czy pomoże koledze stanislawski, bo naprawiałem fotele w MK3... jedno jest prawdą - greg to wybitny specjalista w tej dziedziniepszczyna pisze: szukaj twoim przyjacielem - tu masz jak naprawić http://forum.vwgolf.pl/vi...p=827730#827730
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
faktycznie, nie sprawdziłem wszystkiego, ale jutro dowiem się dokładnie bo jednak zdecydowałem się na elektromechanika. podobno jedno wpięcie w magistralę i wszystko będzie wiadomo. O wynikach nie omieszkam powiadomić.
Oczuwiście za wszystkie sugestie dziękuję bardzo. Z Nowy Rokiem dużo zdrowia wszystkim. Podobno ma być gorszy od poprzedniego, ale może będzie lepszy od 2008...
Jerzy
Oczuwiście za wszystkie sugestie dziękuję bardzo. Z Nowy Rokiem dużo zdrowia wszystkim. Podobno ma być gorszy od poprzedniego, ale może będzie lepszy od 2008...
Jerzy
jak faktycznie tak zrobi to weź no to opisz bo jakoś mi się nnie chce wierzyć żeby wpięcie ustaliło czy przerwany kabel w wiazce czy oderwany kabelek w bimetalu - ale nic to ja jestem laikstanislawski pisze:podobno jedno wpięcie w magistralę i wszystko będzie wiadomo.
[ Dodano: Pon Sty 01, 2007 5:44 pm ]
a jak nie da "fachowiec" rady to zapraszam na kawę i zrobimy
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
no przecież nie może być lepszy od poprzedniego, bo podobno: "...rok 2006 był najlepszym rokiem dla Polski od 16 lat..." buahahaha! Wiadomo kto tak powiedział Może dlatego najlepszy, że prawie wszyscy wyjechali?stanislawski pisze:Podobno ma być gorszy od poprzedniego, ale może będzie lepszy od 2008...
Sorry za OT, ale przypomniałeś mi ten text z orędzia
Również życzę wszystkim forumowiczom wszystkiego najlepszego i żeby ten rok był najlepszy DLA NAS WSZYSTKICH (a nie "najlepszy" dla Polski od 17 lat, bo normalnie będzie strach się bać...).
Co do foteli, zdał bym się na grega, on temat podgrzewania foteli zna lepiej, niż ja własną kieszeń. Nie ma sensu "fachurom "przepłacać 50 zeta za podłączenie i sprawdzenie błędów (równie trudne, jak podłączenie aparatu cyfrowego do USB) i napewno nic nie wykaże (najwyżej NIESPRAWNOŚĆ).
Pozdrawiam.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Mnie znów nie chce się wierzyć, że coś się uszkodziło! Jeden fotel OK, ale dwa naraz i w tym samym momencie?! W mądrej książce Dietera Korpa (Volkswagen GOLF IV i BORA wyd. WKŁ - wydanie 2 Warszawa 2006 - koszt 50 zł na Allegro) czytam, że bezpiecznik 44 jest do foteli, a bezpiecznik 5 do wielu innych obwodów (oczywiście sprawdzi się!). Co prawda cały czas "chodzą" mi po głowie te "cykające bezpieczniki" opisywane w którymś z wcześniejszych postów - co prawda tak idealnie cicho to ja w aucie nie mam - *#cenzura#* od możliwości audio mojego zestawu nagłaśniającego w autku - w końcu to dyzel - ale nigdy podczas włączania podgrzewania fotela przekaźników nie słyszałem. Swoją drogą to może fachowcy podpowiedzą czy ten przekaźnik/przekaźniki są pod kierownicą? Tam gdzie jest cała masa innych? Ew. czy możliwe jest np. po wpadnięciu w jakąś dziurę - rozpięcie się czegoś? Ktoś mnie pytał czy zaświeca mi się kontrolka zasilania foteli...!? Jaka kontrolka? Bo widzą tylko lewy i prawy przełącznik z cyferkami 0 do 5.... Chyba że się mylę...
Jerzy
Jerzy
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
chodziło raczej o przekaźnikistanislawski pisze:cały czas "chodzą" mi po głowie te "cykające bezpieczniki"
W MK3 przekaźniki od podgrzewania są pod fotelami - przypuszczam (ale mogę się mylić), że w MK4 też są właśnie tam.stanislawski pisze:Swoją drogą to może fachowcy podpowiedzą czy ten przekaźnik/przekaźniki są pod kierownicą?
To jest jakaś specjalna kontrolka sygnalizująca grzanie? U mnie po prostu robi się ciepło - ale niestety to MK3, a może w MK4 już jest kontrolka? Sprawdź w instrukcji obsługi (ew. w książce, o której wspominasz), czy taka kontrolka rzeczywiście jest (i gdzie jest), bo nie chce mi się wierzyć...stanislawski pisze:Ktoś mnie pytał czy zaświeca mi się kontrolka zasilania foteli...!?
stanislawski, przekaxniki w golfie 4 są we włącznikach grzania foteli bezpiecznik nr 5 jest od załączania obu systemu grzania foteli + do tego jeśli posiadasz tempomat to rónież od nie go lub też jeśli posiadasz klimę - teraz tak to jest bezp[iecznik załączajacy - nie ma nic wspólnego z przekazaniem napięcia - bo całość napięcia dla mat grzewczych idzie przez bezpiecznik 44. Pod kierownica nie masz żadnego przekaźnika dla grzania foteli, pod fotelami również ich nie posiadasz. Jeśli masz probówkę lub miernik i chcesz się upewnić czy napięcie dochodzi do właczników grzania foteli musisz wyciągnać jeden z włączników (wszystko jedno który) i należy sprawdzić czy masz przy włączonym kluczyku stacyjki napięcie w zaznaczonych miejscach a tu masz fotoporadę montażu grzania foteli http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68357
[ Dodano: Pon Sty 01, 2007 7:00 pm ]
a jeśli masz napięcie pod tym i tym kabelkiem to dopiero szukamy dalej - jeśli nie masz pod którymś z nich to trzeba będzie sprawdzić a najlepiej podmienić bezpieczniki. Jeśli to nie pomoże to niestety trzeba będzie wyciągać skrzynkę bezpiecznikó i nie obejdzi esię bez robierania kawałka tapicerki tj plastików pod kierownicą
[ Dodano: Pon Sty 01, 2007 7:00 pm ]
a jeśli masz napięcie pod tym i tym kabelkiem to dopiero szukamy dalej - jeśli nie masz pod którymś z nich to trzeba będzie sprawdzić a najlepiej podmienić bezpieczniki. Jeśli to nie pomoże to niestety trzeba będzie wyciągać skrzynkę bezpiecznikó i nie obejdzi esię bez robierania kawałka tapicerki tj plastików pod kierownicą
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
No dla wszystkich obserwujących nie mam żadnych pocieszających informacji, oprócz tego że obecny mechanik stwierdził, że trzeba rozbierać fotele, bo napięcia dochodzą i fotele powinny grzać. W sumie umówiłem się na lato, jak będzie cieplej, ażeby mi się mechanik nie przeziębił i bardzo zdenerwowany zjechałem do chałupy.
- Chyba zmienię warsztat naprawczy - może ktoś zna fachowca od VW w Krakowie?-
A temat niegrzejących foteli chyba wygaszę - albo sam się za to wezmę - jak tylko nieco czasu będzie.
Z uszanowaniem dla wszystkich życzliwych dusz.
Jerzy - Kraków
[ Dodano: 15 Sty 2007 07:51 ]
Sprawę niegrzejących foteli definitywnie sobie już wyjaśniłem, i to w najdrobniejszych szczegółach. Uszkodzone są moduły znajdujące się faktycznie w obudowach przełączników regulujących poziom grzania foteli. W samych fotelach znajdują się tylko dwie maty grzejne, połączone szeregowo i termistor (nie bimetal). W obudowie przełącznika grzania fotela jest układ elektroniczny, w którym elementem ustawiającym jest potencjometr regulowany skokowo. Dochodzą trzy napięcia: stałe z bezp. 44, po stacyjce bezp. 5 i z regulatora oświetlenia (do podświetlenia przełącznika). Wewnątrz modułu jest scalak SMD regulujący dużym tranzystorem podającym napięcie na maty grzejnie. I ten moduł odmówił współpracy. Po wymianie przełącznika na NOWY fotel zaczął grzać.
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam czytających.
Z wyrazami szacunku
Jerzy Stanisławski, Kraków
http://RadioKom.FM.interia.pl
- Chyba zmienię warsztat naprawczy - może ktoś zna fachowca od VW w Krakowie?-
A temat niegrzejących foteli chyba wygaszę - albo sam się za to wezmę - jak tylko nieco czasu będzie.
Z uszanowaniem dla wszystkich życzliwych dusz.
Jerzy - Kraków
[ Dodano: 15 Sty 2007 07:51 ]
Sprawę niegrzejących foteli definitywnie sobie już wyjaśniłem, i to w najdrobniejszych szczegółach. Uszkodzone są moduły znajdujące się faktycznie w obudowach przełączników regulujących poziom grzania foteli. W samych fotelach znajdują się tylko dwie maty grzejne, połączone szeregowo i termistor (nie bimetal). W obudowie przełącznika grzania fotela jest układ elektroniczny, w którym elementem ustawiającym jest potencjometr regulowany skokowo. Dochodzą trzy napięcia: stałe z bezp. 44, po stacyjce bezp. 5 i z regulatora oświetlenia (do podświetlenia przełącznika). Wewnątrz modułu jest scalak SMD regulujący dużym tranzystorem podającym napięcie na maty grzejnie. I ten moduł odmówił współpracy. Po wymianie przełącznika na NOWY fotel zaczął grzać.
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam czytających.
Z wyrazami szacunku
Jerzy Stanisławski, Kraków
http://RadioKom.FM.interia.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 324 gości