Czy wymiana f.powietrza ma wplyw na osiagi?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

art66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 14, 2005 06:40

Czy wymiana f.powietrza ma wplyw na osiagi?

Post autor: art66 » pt gru 15, 2006 10:48

Jestem posiadaczem tego klekota z '93 roku. Wczoraj zmienilem mu filtr
powietrza, a nie robilem tego od poltora roku, czyli od czasu kiedy go
zakupilem. Kiedy byl wymieniany wczesniej nie mam zielonego pojecia.
Moze wiec to byla pierwsza wymiana
Otoz zauwazylem, ze licznik zwariowal. Na dwojce moge go spokojnie
rozbujac do 50km/h przy max 3000 obrotow, na 3 spokojnie do 80km/h tez
bez wiekszego wysilku. Wczesniej na 3 60km/h to byl max - silnik
zaczynal wyc i nie bylo przyrostu mocy.
No i nie wiem, bo zglupialem zupelnie - patrze na licznik i nie wierze.
Moze za bardzo zasugerowalem sie jego wskazaniami [a on po prostu jest
walniety]i nie potrafie obiektywnie ocenic z jaka predkoscia
rzeczywiscie jade? Zreszta nie mialem wczoraj czasu zeby pojezdzic i
przetestowac te wskazania.
CZy wymiana filtra powietrza moglaby miec az tak duzy wplyw na osiagi?
pozdrawiam
artur
Ostatnio zmieniony pt gru 15, 2006 14:35 przez art66, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt gru 15, 2006 10:57

Owszem i to nie tylko w dieslu


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt gru 15, 2006 10:58

jakie masz oznaczenie silnika bo jezeli to zwykly diesel to raczej nie mozliwe da sie na dwojce i do 60 ale przy 4 tys
moze cos zruszyles przy wymianie tego filtra

Co do wymiany filtra to napewno lepiej chodzi ja jak w moim zmieniam to czuc roznice a robie to co 15 tys wiec moze i u ciebie jezeli byl calkiem zapchany...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

art66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 14, 2005 06:40

Post autor: art66 » pt gru 15, 2006 11:09

[quote="marcin999"]jakie masz oznaczenie silnika bo jezeli to zwykly diesel to raczej nie mozliwe da sie na dwojce i do 60 ale przy 4 tys
moze cos zruszyles przy wymianie tego filtra

Najzwyklejszy diesel. Nie wiem jakie jest oznaczenie silnika. Raczej nic nie powinienem zepsuc, wymiana tego filtra to raczej prosta rzecz, nawet jak dla mnie :)



pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » pt gru 15, 2006 13:26

Zmień jeszcze filtr paliwa jak zmieniłes powietrza, ja miałęm zwykłego diesla tylko że w passacie to maksymalnie na 2 szedł okolo 75km ale obrotomierz się zamykał, teraz mam TD ale prędkość na poszczwgulnych biegach jest taka sama, a co do tematu to zmiena filtów baaardzo dużo daje na mocy.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 15, 2006 13:54

dlatego przy kazdej wymianie oleju najlepiej wymieniac filtry. ja powietrza zmieniam co 10 tys lub czesciej.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
niziok
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
Lokalizacja: Lublin
Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11
Silnik: cayc
Kontakt:

Post autor: niziok » pt gru 15, 2006 20:41

moc możliwe że się zwiększyła, ale czy aż tak by się to przełozyło na prędkość, raczej wątpliwe... wątpię też byś coś zruszył przy motorku, żeby dało mu większego kopa...

z drugiej strony jeśli filtr był mocno zasyfiony... tak sobie myślę że może przeczyścił się dolot i teraz tak ciagnie dobrze... trudno powiedzieć



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt gru 15, 2006 20:44

art66, ma znaczenie !!! Pewnoego razu przyjechałem Fordem Maverickiem 2,7 Td do mnie bo coś tam z silnikiem było nie tak Jak nim jechałem to pomyślałem "jaki to muł straszny Turbiny nie słychać a ja go ciągne i ciągne !! U mnie w warsztacie okazło sie ze filt powietrza był tak zasyfiony ze turbo nawet nie chodziło !!! Własciciel oczywiscie nie zauwazył :PP hehe
A po zmianie nie to auto !!



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz gru 17, 2006 11:21

art66, biegłeś kiedyś w wojsku w masce gazowej?? Jak ci się oddychało?? I ile ubiegłeś?? Do spalania potrzebne jest paliwo, iskra, powietrze on poprostu się dusił bo nie maił powietrza. Przykażdej wymianie oleju zmienia się filtr oleju i powietrza. A tak na marginesie przy kupnie używanego auta powino się wymieniać oleje, płyny eksplatacyjne, paski i filtry choćby właściciel się zarzekał że to zrobił.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz gru 17, 2006 11:28

hehe, półtora roku :blush: to chyba że nie jeździsz więcej niż 10 tyś na rok, chłopie, naucz sie że po kupnie zmienia sie wszystkie filtry i rozrząd, chyba że kupujesz od znajomego i nie wciska ci kitu
pozatym gdyby filtr ( ilość przepuszczenego przez niego powietrza ) nie miała by wpływu na prace silnika to po co sportowcy w benzynach zmienialiby na stożki ??


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » ndz gru 17, 2006 11:30

ja zmieniam co 10 tyś wszystkie filtry i olej, bo to są tanie części eksploatacyjne. ze swojego doświadczenia widzę że nawet pod koniec , kiedy zbliża się wymiana auto zaczyna więcej palić nawet do 0,5 litra na 100km.



lukopr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 20:10
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: lukopr » ndz gru 17, 2006 16:12

moj jak ma zapchany troche filtr powietrza zaczyna puszczac czarne bąki :) wtedy *#cenzura#* go konkretnie kompresorem i tak co okolo 2tys km :bajer:

napewno czystosc filtra powietrza ma spory wpływ na osiagi i spalanie :)

co do filtra paliwa? hmmm nie wiem... moze ktos sie wypowie na temat filtra paliwa?


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

art66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 14, 2005 06:40

Post autor: art66 » ndz gru 17, 2006 17:00

vw_vandal napisał:biegłeś kiedyś w wojsku w masce gazowej?? Jak ci się oddychało?? I ile ubiegłeś?? Do spalania potrzebne jest paliwo, iskra, powietrze on poprostu się dusił bo nie maił powietrza. Przykażdej wymianie oleju zmienia się filtr oleju i powietrza. A tak na marginesie przy kupnie używanego auta powino się wymieniać oleje, płyny eksplatacyjne, paski i filtry choćby właściciel się zarzekał że to zrobił.

Wszystkie te rzeczy były wymieniana w warsztacie. Natomiast filtr powietrza na 100% nie. Nie sugerowałem tego mechanikowi, bo kompletnie sie na tym nie znam. [wiem, wiem - juz mam innego mechanika :)] To moj pierwszy samochod. W ogole zrobilem prawo jazdy 2 lata temu. Teraz mam 40 lat i jestem mlodym kierowca, ze wszystkimi tego nastepstwami.... :) No moze, fantazji mi brakuje ulanskiej troche, ostroznie prowadze raczej. Moze za bardzo czasem.
NAwiasem mowiac w starym filtrze znalazlem prawdopodobnie jeszcze niemieckie muchy :)

Pojezdzilem nim troche przez ostatnie dwa dni i faktem jest, ze ma kopyto. Okazuje sie, ze byl po prostu zamulony. Natomiast wskazania licznika chyba przeklamuja jednak.... Pare dni wczesniej zmienialem podswietlenie budzikow. Robilem to bardzo delikatnie. Oczywiscie musialem tez zdjac wskazowki. Z tym, ze po wymianie podswietlenia, a jeszcze przed wymiana filtra, nie zauwazylem, zeby licznik zglupial. Moze jakis zbieg okolicznosci jednak. Zglupialem kompletnie.
Dzieki za przyblizenie sprawy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości