[MK3] Sprawdzenie skrzyni biegów przed zakupem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Sprawdzenie skrzyni biegów przed zakupem
Witam
Jutro jadę po skrzynię biegów go Golfa, wiem że aby przekonać się czy skrzynia jest dobra to trzeba ją zamontować w aucie ale czy istnieją jakieś inne sposoby aby ocenić stan skrzyni przed zakupem? Facet ma kilka skrzyń do MK3 mam nadzieję że jakaś będzie pasowała do mojego.
Pozdrawiam
Jutro jadę po skrzynię biegów go Golfa, wiem że aby przekonać się czy skrzynia jest dobra to trzeba ją zamontować w aucie ale czy istnieją jakieś inne sposoby aby ocenić stan skrzyni przed zakupem? Facet ma kilka skrzyń do MK3 mam nadzieję że jakaś będzie pasowała do mojego.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt gru 08, 2006 11:40 przez mmksk, łącznie zmieniany 1 raz.
- ŁukaszMan
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
- Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
- Kontakt:
Według mnie jak bedziesz oglądał tą skrzynie to na początku zobacz czy nie ma pęknięć, wycieków oleju z uszczelniaczy wałków napedowych itp. Potem sprawdziłbym mechanizm różnicowy czy obraca się bez jakich kolwiek przeskoków i oporów.Jeden z wałków napedowych powinien kręcic sie w lewo a drugi (logicznie) w odwrotną strone. Następnym krokiem było by sprawdzenie jak wskakują biegi. Nie powinny chodzić za luźno,ale też nie za opornie. Przy właczeniu jakiego kolwiek biegu, złap za wałki napedowe i pokreć nimi w jedną strone.Jeśli wałek sprzęgłowy bedzie się obracał płynnie to powinno być dobrze.A i nie zapomnij o zdjeciu pokrywy piątego biegu.Sprawdź jego stan.Jeśli bedzie wygląć troche fioletowo to znaczy że jest nie do użytku( przegzany). Piąty bieg w Golfie jest bardzo awaryjny.
Tyle ode mnie. Zycze powodzenia i udanego zakupu.
Pozdrawiam.
Tyle ode mnie. Zycze powodzenia i udanego zakupu.
Pozdrawiam.
Kupowanie skrzyni biegów to kupowanie kota w worku według mnie.
Na twoim miejscu poważnie wziąłbym pod uwage naprawe wlasnej skrzyni.
Bedziesz wtedy wiedział co było zrobione i kiedy, a jak bedzie dobrze zrobiona to Ci się cały samochód zmieni w kupkę rdzy a ta skrzynia jeszcze bedzie trwać .
Przemyśl sprawe dokładnie.
Na twoim miejscu poważnie wziąłbym pod uwage naprawe wlasnej skrzyni.
Bedziesz wtedy wiedział co było zrobione i kiedy, a jak bedzie dobrze zrobiona to Ci się cały samochód zmieni w kupkę rdzy a ta skrzynia jeszcze bedzie trwać .
Przemyśl sprawe dokładnie.
- ŁukaszMan
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
- Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
- Kontakt:
Może i macie racje z naprawa skrzyni,ale zależy to od tego jakim kosztem.Jeśli usterka jest drobna to jak najbardziej.
Ja wymieniałem u siebie skrzynie tydzień temu.W mojej był zatarty piaty bieg, łożysko igiełkowe od piątki, łozysko na wałku głównym i uszczelniacze od wałków napędowych.Ceny tych części były jak dla mnie kosmiczne.
Łożysko igiełkowe od 100zł w góre.
Łożysko na wałek główny od 200 do 300 zł.
Cały piąty bieg 560zł. (Taniej nie znalazłem)
Uszczelniacze około 60-80 zł.
A całą skrzynie kupiłem za 580zł. Tylko skrzynia jest od POLO 1,4cm³ z 98roku,ale pasuje bez problemów. Jedyna różnica to krótsze biegi.
Pozdrawiam.
Ja wymieniałem u siebie skrzynie tydzień temu.W mojej był zatarty piaty bieg, łożysko igiełkowe od piątki, łozysko na wałku głównym i uszczelniacze od wałków napędowych.Ceny tych części były jak dla mnie kosmiczne.
Łożysko igiełkowe od 100zł w góre.
Łożysko na wałek główny od 200 do 300 zł.
Cały piąty bieg 560zł. (Taniej nie znalazłem)
Uszczelniacze około 60-80 zł.
A całą skrzynie kupiłem za 580zł. Tylko skrzynia jest od POLO 1,4cm³ z 98roku,ale pasuje bez problemów. Jedyna różnica to krótsze biegi.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 316 gości