MK3] przewody wysokiego napięcia - jak je sprawdzić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas.l
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 22:01
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

MK3] przewody wysokiego napięcia - jak je sprawdzić?

Post autor: wojtas.l » wt gru 05, 2006 22:46

witam
Jak można sprawdzić przewody wysokiego napięcia w 1,6 (te które idą do świec) pod względem elektrycznym? czy można to zrobić miernikiem? jeżeli tak to jakie powinny być wartości?
Pozdro



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt gru 05, 2006 22:52

wojtas.l, zapal auto i macaj kable :PPP jak Cie kopnie tzn ze ma przebiciei jest do d...:PPP jesli po podniesieniu sie z ziemi jeszcze bedzie Ci sie chciało sprawdzać następne to tak samo :PP



Awatar użytkownika
piter905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 07, 2006 23:49
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: piter905 » wt gru 05, 2006 22:59

Najlepiej jest widać w nocy czy jest przebicie. Podnieś maske w nocy i wszystko zobaczysz. Jak sie robi choinka to napewno wina kabli.Pozdrawiam :okej:


(OO==vw==OO)

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt gru 05, 2006 23:01

To_mas pisze:wojtas.l, zapal auto i macaj kable :PPP jak Cie kopnie tzn ze ma przebiciei jest do d...:PPP jesli po podniesieniu sie z ziemi jeszcze bedzie Ci sie chciało sprawdzać następne to tak samo :P P
i nie zapomnij miec mokrych rak i stac po kostki w wodzie :P

ale serio, a masz jakies podejrzenia odnosnie tych kabli czy tylko z ciekawosci?

na tej stronie ktos sie madry wypowiadal odnosnie oporu kabli http://www.capri.pl/forum/62852
Ostatnio zmieniony wt gru 05, 2006 23:04 przez Mis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 05, 2006 23:04

wojtas.l, jedyna sensowna metoda to podnieś maskę w ciemności na zimnym wilgotnym silniku i odpalić - jak widzisz iskry sprawa jest jasna.
Kolejna metoda to objawowa - jak auto z zimnym silnikiem przerywa - sprawa wskazuje na kable.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

wojtas.l
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 22:01
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontakt:

Post autor: wojtas.l » wt gru 05, 2006 23:07

Dzięki za info pytam tylko z ciekawości no bo mam autko sprowadzone w którym te przewody nie wyglądają na zbyt nowe.
A tak poza tym to ile bym musiał wydac na nowe i jakiej marki polecacie?



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt gru 05, 2006 23:27

wojtas.l pisze:A tak poza tym to ile bym musiał wydac na nowe i jakiej marki polecacie?
to jak zwykle zalezy od producenta. Bosha zaplacisz nawet 200-300 zl, 4MAX juz za ok 80-100,
Beru i NGK tez okolo 200. zalezy co wolisz :) ja mam osobiscie w Golferze II 4MAXA i jestem zadowolony, i auto tez.

Kable sa to takie france ze zemszcza sie na Tobie w najmniej oczekiwanym momencie, lepiej je profilaktycznie wymienic jak widac ze nie sa mlode :)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt gru 05, 2006 23:37

Witam.
Ja proponuję trzetrzeć kable benzyną extrakcyjną, czasem jak jest na nich tłusty syf, to może auto źle odpalać (ostatnio w Mondeo takie coś widziałem, po przetarciu jak ręką odjął ;) ).
Pozdrawiam.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr gru 06, 2006 04:37

wojtas.l pisze:w którym te przewody nie wyglądają na zbyt nowe.
WYMIANA. Czyszczenie, mycie to tylko doraźnie gdzieś w trasie. Kup jakieś markowe ( chociaż ja mam JANMORY Inie narzekam)



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » sob maja 05, 2007 14:32

a co jaki przebieg zaleca sie wymiana kabli wysokiego napiecia?



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » sob maja 05, 2007 14:42

ja tam wymieniam jak musze, nigdy nie profilaktycznie
mój ojciec w octavii ma jedne od nowości tj. 9 lat , przebieg ponad 200 tys i jak narazie nic im nie dolega



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob maja 05, 2007 15:24

adamo122 pisze:mój ojciec w octavii ma jedne od nowości tj. 9 lat , przebieg ponad 200 tys i jak narazie nic im nie dolega
I dlatego kupuję tylko samochody od Niemca :bigok: Nigdy od polskiego właściciela :bajer: Podobna sprawa ze świecami, amortyzatorami, tulejami zawieszenia, czasem olejami i filtrami, przewodami hamulcowymi (te niespodzianki są najbardziej hardcor'owe, lub przykre jak kto woli)...
Gorsi pod tym względem od Polaków są tylko Włosi, którzy nie tylko nie serwisują, ale i niszczą samochody. Znajomy kupił Passka 1.8, który miał 240 tys przebiegu i filtr paliwa z... fabrycznego montażu (data produkcji).
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » sob maja 05, 2007 15:40

pytam bo moj golf juz 100tys przejechal za naszej kadencji (wczesniej jezdzila mama a od 1miesiaca ja) i chyba przewody bedzie trzeba wymienic

swiece po wykreceniu (troj elektrodowe) sa brazowe choc miejscami delikatnie czarne (rownowmiernie na wszystkich)

czy za to tez odpowiadaja przewody wysokiego napiecia?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob maja 05, 2007 16:33

kedzior pisze:pytam bo moj golf juz 100tys przejechal za naszej kadencji (wczesniej jezdzila mama a od 1miesiaca ja) i chyba przewody bedzie trzeba wymienic
Pewnie, przewody się zużywają tak jak wszystko. A skąd można wiedzieć ile poprzedni włąściciel na nich jeździł?
kedzior pisze:czy za to tez odpowiadaja przewody wysokiego napiecia?
Niekoniecznie, może być zużyta sonda lambda, nieprawidłowo ustawiony zapłon, zbyt bogata mieszanka. Jeśli nalot jest tak jak mówisz tylko miejscami, to jest OK. A kiedy wymieniane były świece?
Ogólnie o układ zapłonowy trzeba dbać, kopułka wiele nie kosztuje, kable troche, świece parę dych. Generalnie wydatek 200zł, a poprawia żywotność silnika (lepsza iskra do spalania meiszanki), wyrówna się praca-szczególnie na zimnnym, mniej nagarów się robi, może spaść minimalnie zużycie paliwa.
Jeśli w/w elementy nie były długo wymieniane to można odczuć różnicę.
Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 229 gości