[MK3] Obnizenie spalania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- piecia1985
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 13:40
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
[MK3] Obnizenie spalania
witam
Co zrobic zeby spalanie zmiejszyło sie!!!! Pali wiadoomo d0 10l w miescie ale... wiadomo zawsze kazdy chcial by jeszcze mniej.mozecie mi wypisac poszczególne rzeczy ktore mozna wymienic!!!!
Co zrobic zeby spalanie zmiejszyło sie!!!! Pali wiadoomo d0 10l w miescie ale... wiadomo zawsze kazdy chcial by jeszcze mniej.mozecie mi wypisac poszczególne rzeczy ktore mozna wymienic!!!!
Ostatnio zmieniony wt gru 05, 2006 12:25 przez piecia1985, łącznie zmieniany 1 raz.
- piecia1985
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 13:40
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam.
Kilka razy zaraz po wyłączeniu silnika szybko odpinalem wtyczką i mierzyłem oporność niebieskiego czujnika.Zawsze wychodziło około 220 -230 oM.Taki opór wlutowałem na przewód który łączy czyjnik z komputerem (póżniej zmniejszyłem do 180 oM.Pod ręką miałem potencjometr chyba 200 koM z wyłącznikiem),o wiele za duży.
Odpowiedni byłby około 50 koM.(50 x 3 ) : (50 + 3 ) =około 3 koM.Wyłącznik połączyłem tak że po włączeniu jest maksymalna
oporność.Kręcąc gałką w prawo mogę zmniejszać oporność do 0 oM.
Wówczas pracuje dolutowany opornik na przewodzie.Zimny silnik
uruchamiam na wyłączonym potencjometrze.Po uruchomieniu
włączam potencjomert i kręcę powoli aż usłyszę zmianę obrotów.
Ruszam i co chwilę obniżam obroty.Po około 1500 m potencjometr
mam do oporu w prawo t.j 0 oM. W obwodzie został tylko 180 oM.
Uruchomienie ciepłego silnika zaczynam od skręcenia lekko w lewo
i rozruch.Wszelkie lutowania tylko z uziemionym grotem lutownicy
do masy auta ( do przewodu masowego).
Oszczędności są widoczne.
Andrzej.
Kilka razy zaraz po wyłączeniu silnika szybko odpinalem wtyczką i mierzyłem oporność niebieskiego czujnika.Zawsze wychodziło około 220 -230 oM.Taki opór wlutowałem na przewód który łączy czyjnik z komputerem (póżniej zmniejszyłem do 180 oM.Pod ręką miałem potencjometr chyba 200 koM z wyłącznikiem),o wiele za duży.
Odpowiedni byłby około 50 koM.(50 x 3 ) : (50 + 3 ) =około 3 koM.Wyłącznik połączyłem tak że po włączeniu jest maksymalna
oporność.Kręcąc gałką w prawo mogę zmniejszać oporność do 0 oM.
Wówczas pracuje dolutowany opornik na przewodzie.Zimny silnik
uruchamiam na wyłączonym potencjometrze.Po uruchomieniu
włączam potencjomert i kręcę powoli aż usłyszę zmianę obrotów.
Ruszam i co chwilę obniżam obroty.Po około 1500 m potencjometr
mam do oporu w prawo t.j 0 oM. W obwodzie został tylko 180 oM.
Uruchomienie ciepłego silnika zaczynam od skręcenia lekko w lewo
i rozruch.Wszelkie lutowania tylko z uziemionym grotem lutownicy
do masy auta ( do przewodu masowego).
Oszczędności są widoczne.
Andrzej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości