[AAZ] kiedy po odpaleniu mozna korzystac z pełnych osiagów??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

[AAZ] kiedy po odpaleniu mozna korzystac z pełnych osiagów??

Post autor: PinkFloyd » śr lis 29, 2006 19:23

Mój silniczek jakoś zawsze bardzo szybko sie nagrzewa po nocnym postoju nie ważne czy jest -10 st czy +15 po ok 2,5 km jazdy mam juz 90st i tak cały czas nawet w upały i korki i ciepełko w aucie jest juz po ok 5 min. po odpaleniu- termostat Walera płyn Prestone- wymieniony po wymianie termostatu- czyli cały spuszczony i przepłukanu układ. -szybko sie nagrzewa to fajnie ale kiedy moge korzystac z pełnych osiągów??? Czy jak temp. wody ma 90 st. czy pózniej??? jezeli temp silnika nie ma 90 st to nie kręce go powyzej 2,5 tys obr ale czy póznie juz mozna czy jeszcze poczekac dla dobra turbawki???? Bo mam problem bo po ok. 3 km od domu jak autko ma juz od ok 2 min. temp. 90st wjezdzam na autostradę no i tam trudno jest zamulać :grin:



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » śr lis 29, 2006 19:49

Móc możesz. Ale na pewno nie jest to dobre dla silnika a szczególnie dla turbinki. Najlepiej gdybyś sobie zamontował czujnik temperatury oleju, wtedy miałbyś pewność, że olej ma już 90. Normalnie musisz jeszcze z 2-3 minuty poczekać obserwując wskażnik temperatury cieczy chłodzącej, bo nagrzewa się ona szybciej niż olej.
Na zimnym silniku nie należy nie tyle przekraczać pewnych obrotów, co nie osiągać ich gwałtownie. Np. gdybyś jadąc 50 na 4 biegu dał gaz do oporu, to nawet jeśli pokręcisz silnik tylko do 2,5tyś obrotów, osiągniesz wysokie doładowanie, czyli doprowadzisz turbinę do wysokich obrotów, co nie jest dobre przy zimnym oleju.
Reasumując na zimnym z pedałem gazu jak z miną i czekać aż się ciecz chłodząca, a potem olej rozgrzeje. Dla dobra silniczka lepiej poczekać.
PS. Aż mi głupio Ci odpisywać, bo masz ponad 150 postów a ja 2.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lis 29, 2006 19:54

To nie chodzi o odpisywanie, ponoc olej spełnia swoje własciwosci jak os. swoja temp.min 70st. wtedy działają wszystkie dodatki w nim sie znajdujące. Moze nie sprecyzowałem pytania po jakim czasie po osiągnięciu temp silnika- ukłądu chłodzenia w wysokości 90st olej osiąga temp. 70st.? Bo temp wody 90st jest po ok 2,5 km przebiegu to mozna monitorowac bo jest wskaznik, a co z olejem?? Nie mam MFA wiec nie wiem, moze ktos ma i mi powie po jakim czasie olej ma 70 st????



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » śr lis 29, 2006 20:07

Ja mam MFA i mogę Ci powiedziec ze po przejechaniu 2,5km bo tyle mam do pracy dopiero wtedy wskakują cyferki w temp oleju na 50C. Jutro sprawdze jak ma sie to do cieczy i po jakim czasie olej ma 70C.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lis 29, 2006 20:10

Dzięki bardzo i czekam na odp. i oczywiscie jutro punkcik za odp.



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » śr lis 29, 2006 20:22

Ja również mam MFA i cyferka 50 pojawia się jakąś minutkę po tym jak ruszy się w górę wskazówka cieczy chłodzącej. Po tym jak samochodzik ma już 90 stopni, olej dochodzi do 70 72 stopni i rośnie powoli do 82 (przy spokojnej jeździe bez butowania). Zanim mi nie złapie tych 80 stopni, staram się jeżdzić bez deptania.

Pozdro



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lis 29, 2006 20:32

Dzieki za profesjonalna odp.
Nie zawiązując do postu jako przestroge podaje swój http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=73629&start=15 na linku ostatni post. Na rozlużnienie pije teraz :pub: i czytam aby o tym zapomniec :hmm:



Awatar użytkownika
blachy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn sty 02, 2006 10:37
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: blachy » śr lis 29, 2006 20:46

PinkFloyd pisze:Dzieki za profesjonalna odp.
Nie ma sprawy. Dzięki za punkcik. :pub:
PinkFloyd pisze:Nie zawiązując do postu jako przestroge podaje swój http://forum.vwgolf.pl/vi...=73629&start=15 na linku ostatni post. Na rozlużnienie pije teraz :pub: i czytam aby o tym zapomniec :hmm:
Nieźle... Dobrze że się tak skończyło a nie inaczej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 146 gości