[mk3] 1.8 ABS - sprint do 100km/h
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] 1.8 ABS - sprint do 100km/h
Witam
Jak kręcić 1.8 ABS (u mnie akurat w Vento) aby osiągnąć jak najlepszy czas?
Na których przełożeniach osiągacie setkę i przy jakich obrotach ewentualnie zmieniacie biegi?
PS czy duże znaczenie ma pełen bak i koła 195/60/R15?
Jak kręcić 1.8 ABS (u mnie akurat w Vento) aby osiągnąć jak najlepszy czas?
Na których przełożeniach osiągacie setkę i przy jakich obrotach ewentualnie zmieniacie biegi?
PS czy duże znaczenie ma pełen bak i koła 195/60/R15?
Jeśli nie masz możliwości zhamowania swojego silnika to na podstawie wykresu fabrycznego sprawdz jak przebiega moment obrotowy i przyspieszaj według tego. Zasada jest prosta - przełożenia zmieniasz nieco powyżej maksymalngo momentu żeby kolejnym trafić w jego okolice. A co do kwestii baku-każy kg ma znaczenie tak samo jak opony(a raczej opory toczenia) im mniejsze koła założysz tym wiecej zyskasz na przyspieszeniu a szerokość to juz kwestia złotego środka miedzy oporem a przyczepnością.
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
1. Masz niewłaściwy rozmiar opon, jak na felgi 15" - powinno być 195/50/15, bo w tym momencie masz większą średnicę kół, a więc gorsze przyspieszenie niż VW podaje fabrycznie. W dodatku większe oponki powodują przekłamanie licznika!
2. Jeśli chodzi o zmianę biegów - mój ADZ osiąga maksymalny moment około 2500 obr/min - więc kręcę go trochę powyżej 3000 obr/min, wrzucam następny bieg i obrotek spada w okolice 2500 obr/min - i tak w kółko ABS to starszy brat ADZ - parametry mają prawie identyczne, więc możesz wypróbowac moją metodę i powinno Ci się udac dobrze przyspieszać. Musisz jednak pamiętać, że Vento z silnikiem 1.8 to nie jest jakaś rakieta i do setki rozpędza się w ponad 12 sekund...
3. Pełnym bakiem bym się nie przejmował - ja tam nie czuję różnicy w przyspieszaniu, gdy mam 55 l benzyny i wtedy, gdy zostaje jej tylko 5 l. Może przy pełnym baku jest to jakieś 0,1-0,2 s więcej w sprincie do 100 km/h - ale czy to ma aż tak duże znaczenie?
2. Jeśli chodzi o zmianę biegów - mój ADZ osiąga maksymalny moment około 2500 obr/min - więc kręcę go trochę powyżej 3000 obr/min, wrzucam następny bieg i obrotek spada w okolice 2500 obr/min - i tak w kółko ABS to starszy brat ADZ - parametry mają prawie identyczne, więc możesz wypróbowac moją metodę i powinno Ci się udac dobrze przyspieszać. Musisz jednak pamiętać, że Vento z silnikiem 1.8 to nie jest jakaś rakieta i do setki rozpędza się w ponad 12 sekund...
3. Pełnym bakiem bym się nie przejmował - ja tam nie czuję różnicy w przyspieszaniu, gdy mam 55 l benzyny i wtedy, gdy zostaje jej tylko 5 l. Może przy pełnym baku jest to jakieś 0,1-0,2 s więcej w sprincie do 100 km/h - ale czy to ma aż tak duże znaczenie?
Najwyrazniej parametry tych sinikow sa inne (ale nie wydaje mi sie ) jak Tobie ciagnie od 2500 obr/min ja musze tak krecic zeby obroty spadły przynajmniej do 3000 obr/min nie nizej takze no nie wiem hamownia zaprasza pozd. acha autko mam sprawne zeby nie byłoJayT pisze:1. Masz niewłaściwy rozmiar opon, jak na felgi 15" - powinno być 195/50/15, bo w tym momencie masz większą średnicę kół, a więc gorsze przyspieszenie niż VW podaje fabrycznie. W dodatku większe oponki powodują przekłamanie licznika!
2. Jeśli chodzi o zmianę biegów - mój ADZ osiąga maksymalny moment około 2500 obr/min - więc kręcę go trochę powyżej 3000 obr/min, wrzucam następny bieg i obrotek spada w okolice 2500 obr/min - i tak w kółko ABS to starszy brat ADZ - parametry mają prawie identyczne, więc możesz wypróbowac moją metodę i powinno Ci się udac dobrze przyspieszać. Musisz jednak pamiętać, że Vento z silnikiem 1.8 to nie jest jakaś rakieta i do setki rozpędza się w ponad 12 sekund...
3. Pełnym bakiem bym się nie przejmował - ja tam nie czuję różnicy w przyspieszaniu, gdy mam 55 l benzyny i wtedy, gdy zostaje jej tylko 5 l. Może przy pełnym baku jest to jakieś 0,1-0,2 s więcej w sprincie do 100 km/h - ale czy to ma aż tak duże znaczenie?
co ty masz za opony poczytaj tu jak zmienic opony aby zachować to samo przełożenie- takie jak masz możesz mieć gorsze przyspiecho nawet o 1,5s. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69700
JayT mam pytanie: w jakim czasie osiągasz swoim Golfem 100 km/h oraz czy sprawdzałeś prędkość maksymalną ? Pytam bo mamy ten sam silnikJayT pisze:mój ADZ osiąga maksymalny moment około 2500 obr/min - więc kręcę go trochę powyżej 3000 obr/min, wrzucam następny bieg i obrotek spada w okolice 2500 obr/min
- Dawca_Nerek
- Forum Master
- Posty: 1887
- Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
- Lokalizacja: F1 DAWCA
u mnie przy 4 osobach i całym załadowanym bagażnikiem też 180 licznikowe na gazie. Czyli silnik mam nadzieję że jeszcze ok bo po tym jak niektórzy piszą że z tym silnikiem rozpędzają się do ponad 195 to się zacząlem obawiać czy z moim silnikiem jest coś nie tak. DziękiDawca_Nerek pisze:kijannaa, mój w 5 osób na gazie zatrzymał się przy 180 km/h
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Czasu do 100 km/h nie mierzyłem i raczej w najbliższym czasie tego nie zrobię, chyba, że stoperem w zegarku - tylko po pierwsze taki pomiar jest raczej mało wiarygodny, a po drugie nie mam stopera w zegarkukijannaa pisze: JayT mam pytanie: w jakim czasie osiągasz swoim Golfem 100 km/h oraz czy sprawdzałeś prędkość maksymalną ? Pytam bo mamy ten sam silnik
Co do Vmax: kiedyś licznik pokazał mi ok. 185 km/h, ale to tylko wskazanie licznikowe. Ile było w rzeczywistości, tego nie wiem - jakieś przekłamania na liczniku zawsze są. Dodam, że jechałem wtedy na oryginalnych 14" felgach stalowych + oponki 185/60/14 - więc rozmiar koła był w normie. Gdzieś kiedyś czytałem, że standardowe MK3 z silnikiem ADZ nie powinno tyle pojechać - więc albo przekroczyłem zakładaną przez producenta prędkość maksymalną, albo licznik tak bardzo oszukuje.
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
To fakt... i pewnie zawsze zostawiają sobie jakiś margines, żeby nie było wtopy w stylu: "napisaliście, że pojedzie 180, a mój tylko 179 wyciąga!"fuldi pisze:to co piszą często odbiega od rzeczywistości...
Tak czy inaczej patrząc na Wasze (lub raczej nasze) wyniki w granicach 180 km/h wykluwają mi się 2 hipotezy:
1. To co wyczytałem to gwarantowana Vmax, co nie znaczy, że nie można więcej.
2. Wszystkim nam liczniki przekłamują podobnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 273 gości