[mk2] 1.6 PN. Problem z obrotami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] 1.6 PN. Problem z obrotami
witam,
mam problem z silnikiem, golf jest z roku 92, 188 tys przebiegu,
samochod ma problemyz odpalaniem, odpali bez problemu, ale gasnie, musze go chwile potrzymac na obrotach, zeby nie zgasl,
niewiem co sie dzieje, wymienilem, kable kopolke palec, samochod lepiej reaguje na gaz, ale problem z rannym odpalaniem pozostal.
Co moze byc tego p[rzyczyna ??
Czy ten silnik (PN) ma ssanie ?? bo ono chyba u mnie nie dziala......
Mam nadzieje ze mi pomozecie:)
pozdrawiam
mam problem z silnikiem, golf jest z roku 92, 188 tys przebiegu,
samochod ma problemyz odpalaniem, odpali bez problemu, ale gasnie, musze go chwile potrzymac na obrotach, zeby nie zgasl,
niewiem co sie dzieje, wymienilem, kable kopolke palec, samochod lepiej reaguje na gaz, ale problem z rannym odpalaniem pozostal.
Co moze byc tego p[rzyczyna ??
Czy ten silnik (PN) ma ssanie ?? bo ono chyba u mnie nie dziala......
Mam nadzieje ze mi pomozecie:)
pozdrawiam
- InspBober
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Kontakt:
moze to ci sie przyda, jak nie teraz to na przyszlość sierwisowka 2E2 i 2EE(czyli twojego)
http://rapidshare.com/files/747937/pier ... ..zip.html
http://rapidshare.com/files/747937/pier ... ..zip.html
[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]
Z tego co wiem to w czasie odpalania przy niskiej temperaturze w gaźniku 2ee pracuje przedewszystkim podgrzewacz w kolektorze dolotowym - taki grzejnik w kształcie jeża - trzeba sprawdzić jego działanie i jak i to czy jest poprawnie sterowany przez czujnik temperatury w kolektorze (przy odprowadzeniu podciśnienia do serwa).
Czujnik się sprawdza omomierzem - na zimnym silniku opór rzędku kilki kiloOhmów, na ciepłym kilkaset Omów.
Podgrzewacz też można sprawdzić omomierzem - tzn między wtyczką a masą powinno być kilka Omów (ale nie równe 0 = zwarcie). Potem możesz sprawdzić sterowanie i przekaźnik odpinając podłaczając między wtyczkę a masę żarówkę (taką samochodową na 12 V) - na zimnym silniku powinna świecić. Podobno można też sprawdzić ręką przed zapaleniem czy podgrzewacz się grzeje.
Jeśli nie on to być może silniczek krokowy - możesz zdjąć obudowę filtra powietrza i obserwować jego ruchy przy włączonym zapłonie (przymknięty), i przy wyłączonym (otwarty bodajże w 1/3). Ogólnie po włączeniu zapłonu - powinien bzyczeć (przestawiać się) jesli tego nie robi to nie jest dobrze.
Spalanie masz w normie ??
Czujnik się sprawdza omomierzem - na zimnym silniku opór rzędku kilki kiloOhmów, na ciepłym kilkaset Omów.
Podgrzewacz też można sprawdzić omomierzem - tzn między wtyczką a masą powinno być kilka Omów (ale nie równe 0 = zwarcie). Potem możesz sprawdzić sterowanie i przekaźnik odpinając podłaczając między wtyczkę a masę żarówkę (taką samochodową na 12 V) - na zimnym silniku powinna świecić. Podobno można też sprawdzić ręką przed zapaleniem czy podgrzewacz się grzeje.
Jeśli nie on to być może silniczek krokowy - możesz zdjąć obudowę filtra powietrza i obserwować jego ruchy przy włączonym zapłonie (przymknięty), i przy wyłączonym (otwarty bodajże w 1/3). Ogólnie po włączeniu zapłonu - powinien bzyczeć (przestawiać się) jesli tego nie robi to nie jest dobrze.
Spalanie masz w normie ??
TDPower
Ja bym sprawdzil podstawe gaznika,ja mialem ten sam objaw,ze gasl mi prz porannym odpalaniu,wiec wymontowalem gaznik tez w PN-ce i zobaczylem ze guma juz sie wytarla az do blachy.Nie majac na miejscu zadnej nowej podstawy wyciolem z tektury takie cos na ksztalt podstawy ,jakby uszczelka ze wszystkimi dziurami na szpilki i cala reszte.Po zmontowaniu tego wszystkiego i przed zalozeniem obudowy filtra powietrza zrobilem rowniez takowa uszczelke z tektury miedzy gaznik a pokrywe.Na zimnym odpala mi od pierwszego i nie gasnie,obroty sie ustabilizowaly.U mnie tymczasowo pomoglo nie wiem czy dlugo wytrzyma czy nie ,ale mysle ze warto probowac,bo to nic nie kosztuje.
[b]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1138868#1138868 - moje kochanie[/b]
co do srubki przytrzymujacej obudowe filtra to mi tez ja urwalo po zamontowaniu lpg ale zalozylem kawalek gumy i opaske metalowa i sie trzyma. podobno mozna ta srube kupic nowa i wymienic bo ona sie wykreca z obudowy filtra. szukalem po sklepach niestety nigdzie jej nie dostalem wiec pozostaje szrot choc gazownik mowil ze gdzies mozna kupic bo mieli kiedys takie nowe ale nie wiedzial gdzie.
a co do gasniecia po zapaleniu to u mnie byla kwestia walnietego takiego niebieskiego czujnika temperatury na kroccu z przodu idacego do ssania (ssanie jest w tym golfie tylko ze automatyczne) wtedy auto jezdzilo caly czas na ssaniu i go zalewalo zaraz po zapaleniu drugi raz pod rzad jak nie przygazowalem. ten czujnik jest obok drugiego czarnego ktory idzie do wskaznika temperatury na desce.
[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 11:14 ]
zapomnialem dodac ze te problemy byly na benzynie. na gazie palil normalnie.
a co do gasniecia po zapaleniu to u mnie byla kwestia walnietego takiego niebieskiego czujnika temperatury na kroccu z przodu idacego do ssania (ssanie jest w tym golfie tylko ze automatyczne) wtedy auto jezdzilo caly czas na ssaniu i go zalewalo zaraz po zapaleniu drugi raz pod rzad jak nie przygazowalem. ten czujnik jest obok drugiego czarnego ktory idzie do wskaznika temperatury na desce.
[ Dodano: Nie Paź 29, 2006 11:14 ]
zapomnialem dodac ze te problemy byly na benzynie. na gazie palil normalnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 214 gości