[MK4] problemy z zapalaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] problemy z zapalaniem
Hej,
od jakiegos czasu mam problem z zapalniem auta rano. Wiem, ze temat byl juz omawiany wczesniej, ale nie znalazlem nic podobnego.
Otoz nie ma zasady - czasem auto stoi noc i rano zapala cacy, a czasem nie. Natomiast gdy jest problem z zapaleniem to tylko przy pierwszej probie - probuje zaskoczyc i nic. Ale juz druga proba udaje sie gicior jakby w nowym aucie - zapala od razu. Chyba tylko ze dwa razy zdarzylo sie, zebym musial krecic kluczykiem trzy razy - ale oczywiscie zawsze zapalilo. Po zapaleniu, dziwnie wysokie obroty sie wlaczaja (pewnie ssanie), ale tez sa bardzo niestabilne przez jakies pare minut - potem ok.
Pomyslalem, ze problem moze byc w pompie paliwa. I teraz najwazniejsze. Prosba o weryfikacje czy dobrze rozumiem.
Po wlaczeniu zaplonu pompa powinna zalaczac sie zawsze.
Natomiast u mnie jest tak, ze po przekreceniu kluczyka pompa sie raz zalacza a raz nie. Tzn nie jestem pewien czy to jest zalaczanie, ale czasem wlacza sie taki odglos jakby silniczka/tloczka z okolic baku. Trwa przez 1s-2s - wylacza sie doslownie mikrosekundy przed zgasnieciem lampek ABS i ESP i jest takie pykniecie w okolicach stacyjki. Wydaje mi sie ze to pompa. A czasem nie ma tego odglosu silniczka/tloka i pykniecia przy wylaczaniu - jest tylko takie cichutkie piszczenie z okolic baku.
Przy jezdzie autem na benzynie nie zauwazylem jakis spadkow mocy szarpania czy innego dziwnego zachowania. Problem tylko przy zapalaniu.
Czy ktos ma jakis pomysl?
Dzieki,
Piotr
od jakiegos czasu mam problem z zapalniem auta rano. Wiem, ze temat byl juz omawiany wczesniej, ale nie znalazlem nic podobnego.
Otoz nie ma zasady - czasem auto stoi noc i rano zapala cacy, a czasem nie. Natomiast gdy jest problem z zapaleniem to tylko przy pierwszej probie - probuje zaskoczyc i nic. Ale juz druga proba udaje sie gicior jakby w nowym aucie - zapala od razu. Chyba tylko ze dwa razy zdarzylo sie, zebym musial krecic kluczykiem trzy razy - ale oczywiscie zawsze zapalilo. Po zapaleniu, dziwnie wysokie obroty sie wlaczaja (pewnie ssanie), ale tez sa bardzo niestabilne przez jakies pare minut - potem ok.
Pomyslalem, ze problem moze byc w pompie paliwa. I teraz najwazniejsze. Prosba o weryfikacje czy dobrze rozumiem.
Po wlaczeniu zaplonu pompa powinna zalaczac sie zawsze.
Natomiast u mnie jest tak, ze po przekreceniu kluczyka pompa sie raz zalacza a raz nie. Tzn nie jestem pewien czy to jest zalaczanie, ale czasem wlacza sie taki odglos jakby silniczka/tloczka z okolic baku. Trwa przez 1s-2s - wylacza sie doslownie mikrosekundy przed zgasnieciem lampek ABS i ESP i jest takie pykniecie w okolicach stacyjki. Wydaje mi sie ze to pompa. A czasem nie ma tego odglosu silniczka/tloka i pykniecia przy wylaczaniu - jest tylko takie cichutkie piszczenie z okolic baku.
Przy jezdzie autem na benzynie nie zauwazylem jakis spadkow mocy szarpania czy innego dziwnego zachowania. Problem tylko przy zapalaniu.
Czy ktos ma jakis pomysl?
Dzieki,
Piotr
there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't
tak!!Po wlaczeniu zaplonu pompa powinna zalaczac sie zawsze.
uuu to oznaka że pompa może siadaćpkurpiel pisze:jest tylko takie cichutkie piszczenie z okolic baku.
pmpa podaje paliwo pod ciśnieniem odcięcie paliwa do wtrysku (przygotowanie mieszanki na rozruch )-pkurpiel pisze:ABS i ESP i jest takie pykniecie w okolicach stacyjki. Wydaje mi sie ze to pompa
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Nabijanie TZW. ciśnienia poprzez pompę paliwa powinno się zacząć już po otwarciu drzwi kierowcy (jeżeli tak nie jest to nie łączy styk w zamku lub dioda siadła).
Co do zapalania sprawdź jeszcze kable WN /świece ,zima się zbliżą więc nie zaszkodzi i jeszcze po skończonej jeździe spróbuj przed wyłączeniem auta przełączyć na paliwo , i sprawdź jaki to da efekt.
Co do zapalania sprawdź jeszcze kable WN /świece ,zima się zbliżą więc nie zaszkodzi i jeszcze po skończonej jeździe spróbuj przed wyłączeniem auta przełączyć na paliwo , i sprawdź jaki to da efekt.
Co do siwec i przeowdow to zmienilem kilka dni temu na NGK(swiece) i BERU(przewody) i problem pozostal.pszczyna pisze:Nabijanie TZW. ciśnienia poprzez pompę paliwa powinno się zacząć już po otwarciu drzwi kierowcy (jeżeli tak nie jest to nie łączy styk w zamku lub dioda siadła).
Co do zapalania sprawdź jeszcze kable WN /świece ,zima się zbliżą więc nie zaszkodzi i jeszcze po skończonej jeździe spróbuj przed wyłączeniem auta przełączyć na paliwo , i sprawdź jaki to da efekt.
Po otwarciu drzwi nic niestety sie z pompa nie dzieje, a wydaje mi sie, ze kiedys sie zalaczala. Czy czujnik jest ten sam co do oswietlenia w srodku? Bo jesli tak to jest on ok - bo mam swiatelka i moge odpalic auto (mam takie glupie zabezpieczenie) i dziala beeper od swiatel, etc.
Piotr
there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't
Ale jesli nie zalacza sie pompa to moze byc to spowodowane zasyfiona przepustnica?martines pisze:Tak jak kolega pszczyna pisał pompa załączyć powinna sie przy otwarciu drzwi.
Twój problem bardziej rozpatrywałbym pod katem zasyfionej przepustnicy niż zepsutej pompy.
Po starcie i rozgrzaniu nie ma zadnych zlych objawow, czy gdyby przepustnica byla przyczyna to nie powinno cos dziac sie takze w trakcie normalnej jazdy?
Dzieki,
Piotr
there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Przepustnica nie ma nic do pompy. Pompa może nie dawać odpowiedniego ciśnienia. Wszystko można sprawdzić. Ale nie sądze aby to była przyczyna Twojego problemu. Problem z zapłonem samochodu w wiekszosci wypadków jest spowodowany w mk4 z zasyfiona przepustnica.pkurpiel pisze:Ale jesli nie zalacza sie pompa to moze byc to spowodowane zasyfiona przepustnica?
Powiedz mi tylko co ma przepustnica do odpalania auta , nie mozna wszystkiego na nia zwalac.
Najpierw powiedz ile masz najechane? u mnie przy 160tkm przepustnica dalej byla czysta.
Ja bym problemu szukal w odcieciu pompy przez gazownikow, czy przypadkiem ten stycznik co oni montuja nie swiruje i nie odcina Ci caly czas pompy, tak jak koledzy napisali wyzej pompa załacza sie w momencie otwarcia drzwi, jezeli zapala Ci sie swiatelko to znaczy ze czujnik jest ok.
przepustnica objawia sie nierownomierna praca na biegu jałowym, i nie zawsze musi byc ona brudna, a mogl poleciec modul przepustnicy.
Pozdrawiam
Najpierw powiedz ile masz najechane? u mnie przy 160tkm przepustnica dalej byla czysta.
Ja bym problemu szukal w odcieciu pompy przez gazownikow, czy przypadkiem ten stycznik co oni montuja nie swiruje i nie odcina Ci caly czas pompy, tak jak koledzy napisali wyzej pompa załacza sie w momencie otwarcia drzwi, jezeli zapala Ci sie swiatelko to znaczy ze czujnik jest ok.
przepustnica objawia sie nierownomierna praca na biegu jałowym, i nie zawsze musi byc ona brudna, a mogl poleciec modul przepustnicy.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości