[MK4] problemy z zapalaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

[MK4] problemy z zapalaniem

Post autor: pkurpiel » śr paź 11, 2006 09:40

Hej,

od jakiegos czasu mam problem z zapalniem auta rano. Wiem, ze temat byl juz omawiany wczesniej, ale nie znalazlem nic podobnego.

Otoz nie ma zasady - czasem auto stoi noc i rano zapala cacy, a czasem nie. Natomiast gdy jest problem z zapaleniem to tylko przy pierwszej probie - probuje zaskoczyc i nic. Ale juz druga proba udaje sie gicior jakby w nowym aucie - zapala od razu. Chyba tylko ze dwa razy zdarzylo sie, zebym musial krecic kluczykiem trzy razy - ale oczywiscie zawsze zapalilo. Po zapaleniu, dziwnie wysokie obroty sie wlaczaja (pewnie ssanie), ale tez sa bardzo niestabilne przez jakies pare minut - potem ok.

Pomyslalem, ze problem moze byc w pompie paliwa. I teraz najwazniejsze. Prosba o weryfikacje czy dobrze rozumiem.
Po wlaczeniu zaplonu pompa powinna zalaczac sie zawsze.
Natomiast u mnie jest tak, ze po przekreceniu kluczyka pompa sie raz zalacza a raz nie. Tzn nie jestem pewien czy to jest zalaczanie, ale czasem wlacza sie taki odglos jakby silniczka/tloczka z okolic baku. Trwa przez 1s-2s - wylacza sie doslownie mikrosekundy przed zgasnieciem lampek ABS i ESP i jest takie pykniecie w okolicach stacyjki. Wydaje mi sie ze to pompa. A czasem nie ma tego odglosu silniczka/tloka i pykniecia przy wylaczaniu - jest tylko takie cichutkie piszczenie z okolic baku.

Przy jezdzie autem na benzynie nie zauwazylem jakis spadkow mocy szarpania czy innego dziwnego zachowania. Problem tylko przy zapalaniu.

Czy ktos ma jakis pomysl?

Dzieki,
Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 11, 2006 09:49

Po wlaczeniu zaplonu pompa powinna zalaczac sie zawsze.
tak!!
pkurpiel pisze:jest tylko takie cichutkie piszczenie z okolic baku.
uuu to oznaka że pompa może siadać
pkurpiel pisze:ABS i ESP i jest takie pykniecie w okolicach stacyjki. Wydaje mi sie ze to pompa
pmpa podaje paliwo pod ciśnieniem odcięcie paliwa do wtrysku (przygotowanie mieszanki na rozruch )-



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr paź 11, 2006 11:12

Nabijanie TZW. ciśnienia poprzez pompę paliwa powinno się zacząć już po otwarciu drzwi kierowcy (jeżeli tak nie jest to nie łączy styk w zamku lub dioda siadła).
Co do zapalania sprawdź jeszcze kable WN /świece ,zima się zbliżą więc nie zaszkodzi i jeszcze po skończonej jeździe spróbuj przed wyłączeniem auta przełączyć na paliwo , i sprawdź jaki to da efekt.



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » śr paź 11, 2006 11:41

pszczyna pisze:Nabijanie TZW. ciśnienia poprzez pompę paliwa powinno się zacząć już po otwarciu drzwi kierowcy (jeżeli tak nie jest to nie łączy styk w zamku lub dioda siadła).
Co do zapalania sprawdź jeszcze kable WN /świece ,zima się zbliżą więc nie zaszkodzi i jeszcze po skończonej jeździe spróbuj przed wyłączeniem auta przełączyć na paliwo , i sprawdź jaki to da efekt.
Co do siwec i przeowdow to zmienilem kilka dni temu na NGK(swiece) i BERU(przewody) i problem pozostal.

Po otwarciu drzwi nic niestety sie z pompa nie dzieje, a wydaje mi sie, ze kiedys sie zalaczala. Czy czujnik jest ten sam co do oswietlenia w srodku? Bo jesli tak to jest on ok - bo mam swiatelka i moge odpalic auto (mam takie glupie zabezpieczenie) i dziala beeper od swiatel, etc.

Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » śr paź 11, 2006 16:26

Tak jak kolega pszczyna pisał pompa załączyć powinna sie przy otwarciu drzwi.

Twój problem bardziej rozpatrywałbym pod katem zasyfionej przepustnicy niż zepsutej pompy.



Awatar użytkownika
pkurpiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt sty 03, 2006 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pkurpiel » śr paź 11, 2006 17:35

martines pisze:Tak jak kolega pszczyna pisał pompa załączyć powinna sie przy otwarciu drzwi.

Twój problem bardziej rozpatrywałbym pod katem zasyfionej przepustnicy niż zepsutej pompy.
Ale jesli nie zalacza sie pompa to moze byc to spowodowane zasyfiona przepustnica?

Po starcie i rozgrzaniu nie ma zadnych zlych objawow, czy gdyby przepustnica byla przyczyna to nie powinno cos dziac sie takze w trakcie normalnej jazdy?

Dzieki,
Piotr


there are 10 types of people - those who understand the binary and who don't

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » śr paź 11, 2006 19:10

pkurpiel pisze:Ale jesli nie zalacza sie pompa to moze byc to spowodowane zasyfiona przepustnica?
Przepustnica nie ma nic do pompy. Pompa może nie dawać odpowiedniego ciśnienia. Wszystko można sprawdzić. Ale nie sądze aby to była przyczyna Twojego problemu. Problem z zapłonem samochodu w wiekszosci wypadków jest spowodowany w mk4 z zasyfiona przepustnica.



UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » śr paź 11, 2006 19:35

Powiedz mi tylko co ma przepustnica do odpalania auta :jezor: , nie mozna wszystkiego na nia zwalac.
Najpierw powiedz ile masz najechane? u mnie przy 160tkm przepustnica dalej byla czysta.
Ja bym problemu szukal w odcieciu pompy przez gazownikow, czy przypadkiem ten stycznik co oni montuja nie swiruje i nie odcina Ci caly czas pompy, tak jak koledzy napisali wyzej pompa załacza sie w momencie otwarcia drzwi, jezeli zapala Ci sie swiatelko to znaczy ze czujnik jest ok.
przepustnica objawia sie nierownomierna praca na biegu jałowym, i nie zawsze musi byc ona brudna, a mogl poleciec modul przepustnicy.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości