[MK2] Pojemność układu chłodzenia w JP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
[MK2] Pojemność układu chłodzenia w JP
Planuję wymienić płyn w układzie chłodniczym,bo w zbiorniczku wyrównawczym mam coraz więcej syfu,tylko nie wiem ile bede go potrzebował do silnika JP. Jak ktoś wie to czekam na podpowiedzi ( również co do typu i marki płynu)
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 15:54 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.
wegi, polecam płyn czerony COMMA ale oznaczenia nie pamiętam bardzo dobry płyn za rozsądną cenę tzn chyba 4l koncentratu za 78zł jak zrobisz do -30 to będziesz miał 8litrów
przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
a dokładnie jak wszędzie sucho to 6,3l. w caly układ wchodzi ...tomcio666 pisze:Pojemność układu 6.5 l. ale pewnie wszystkiego nie spuścisz to wejdzie trochę mniej, natomiast co do typu to żeby był do chłodnic aluminiowych a marka to już wedle uznania i zasobności portfela
wegi tyle że nie ma prawie możliwości spuszczenia w całości,
może przepłucz sobie dwa razy wodą destylowaną jak masz dużo syfu
później zalej normalnie jakimś sensownym płynem i gra gitara
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
Jednak sie zdecyduje na wymiane płynu, bo kiedy ostatnio wymieniałem nagrzewnice to z węży oprócz płynu leciał totalny "syf".
Czyli w pierwszej kolejności musze wychaczyc dolnu wąż od chlodnicy, a pozniej korek z tyłu bloku. Gdzie znajde dokładnie ten korek w bloku koło kolektora? Czy te dwa punkty starcza do spuszczenia jak najwiekszej ilosci płynu?
Rozumiem ze tak samo mam postepowac gdy bede układ płukał wodą destylowaną?
I jeszcze jedno pytanie : mianowicie czy lepszy jest płyn gotowy czy do rozcieńczania z wodą?
czy zwykły PETRYGO bedzie OK?
Czyli w pierwszej kolejności musze wychaczyc dolnu wąż od chlodnicy, a pozniej korek z tyłu bloku. Gdzie znajde dokładnie ten korek w bloku koło kolektora? Czy te dwa punkty starcza do spuszczenia jak najwiekszej ilosci płynu?
Rozumiem ze tak samo mam postepowac gdy bede układ płukał wodą destylowaną?
I jeszcze jedno pytanie : mianowicie czy lepszy jest płyn gotowy czy do rozcieńczania z wodą?
czy zwykły PETRYGO bedzie OK?
tak to wystarczy, później zakreć korek idź do domu i za kilka godzin jakwegi pisze:I DRUGIE PYTANIE : CZY ABY ODPOWIETRZYC UKLAD STARCZY TYLKO ODKRECIC KOREK W ZBIORNICZKU I ODPALIC AUTO NA KILKANASCIE MINUT?
wystygnie dolej do stanu i będzie OK.
za kilka dni sprawdź jeszcze raz stan i w razie potrzeby dolej płynu
wystarczy podniesc auto zeby przod stal nizjej i po zdjeciu weza dolnego wylatuje cala woda robilem tak przedwczoraj weszlo ok 6,5 l jeszcze zaezy jaki zdbiorniczek masz ten okragly czy prostokatny moze byc roznycy dlatego ok 200ml
[ Dodano: Sob Paź 28, 2006 9:31 am ]
a co do plynu wedlug uznania jezdzilem seewgo czasu na petrygo a teraz wspomagam polski (lodzki) produkt ORGANIKA
[ Dodano: Sob Paź 28, 2006 9:31 am ]
a co do plynu wedlug uznania jezdzilem seewgo czasu na petrygo a teraz wspomagam polski (lodzki) produkt ORGANIKA
PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
No u mnie weszło jakieś 5,5 moze troche więcej płynu,ale jakos sobie poradziłem. Musiałem 3 razy płukac caly uklad wodą,tyle syfu bylo. Mialem wlany do starego plynu taki srodek z serii K2 do plukania ukladu chlodzenia...no i chyba gorzej nie bedzie
Przy okazji wstawilem nowy termostat,bo co do starego nie bylem pewny czy sie do konca zamyka (temp. silnika byla jakby troche za niska i ogrzewanie tez jakby za slabe)
Jeszcze musze poszukac dobrego wentylatora na 3 PINy (moj ma takie luzy ze chodzi jak w kombajnie) i uklad chlodzenia musi byc w 100% OK.
Przy okazji wstawilem nowy termostat,bo co do starego nie bylem pewny czy sie do konca zamyka (temp. silnika byla jakby troche za niska i ogrzewanie tez jakby za slabe)
Jeszcze musze poszukac dobrego wentylatora na 3 PINy (moj ma takie luzy ze chodzi jak w kombajnie) i uklad chlodzenia musi byc w 100% OK.
Jak ja ostannio wyplukalem chlodnice wylecialo mi tyle syfu ze puzniej lecialo z niej jak z natrysku miejmy nadizeje ze twoja nie byla az tak przezarta i zapchana syfem i ze nei bedzie z niej lecialo
PASSAT B6 '09 CR DSG 170KM 350Nm / MKI cabrio "sportline" '91
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]
Strona poświęcona rowerom z silnikiem sachs301A Spartamet Saxonette -
[size=24][color=red][b][url]www.rowersachs.pl[/url][/b][/color][/size]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości