Problem z zamkami / wyłacznikiem oświetlenia kabiny.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Problem z zamkami / wyłacznikiem oświetlenia kabiny.
Witam grupę!
Mam pytanie:może ktoś z Was sie orientuje czy wyłącznik oświetlenia wnętrza (kabiny) w VW Bora (1997r.) jest na stałe wsadzony w zamek drzwi czy mozna jakos wymienić sam wyłącznik?
Druga kwestia o którą chciałbym Was zapytać to jest taka:
Przestała mi świecić(migać) dioda w drzwiach kierowcy informująca o zamknięciu zamków w drzwiach. W ostatnich tygodniach działała dosyć wybiórczo, ale tak średnio co trzecie zamknięcie mrygała. Auto jest zamykane z pilota. Teraz zdechła na dobre. A gdy np kilka razy zamknę kluczykiem np w zamku w bagażniku, dioda zaczyna świecić (tzn mrygać). Z tego co już sie doczytałem to prawdopodobnie któryś (któreś) z zamków nie ryglują. Czy może jest jakiś sposób na wyłapanie który bez ewentualnego rozbierania drzwi, np VAG czy np vwtoolem?
Czy to ewentualnie moze być alarm?
Dzięki za odpowiedź i pomoc.
Pozdrawiam G.
Mam pytanie:może ktoś z Was sie orientuje czy wyłącznik oświetlenia wnętrza (kabiny) w VW Bora (1997r.) jest na stałe wsadzony w zamek drzwi czy mozna jakos wymienić sam wyłącznik?
Druga kwestia o którą chciałbym Was zapytać to jest taka:
Przestała mi świecić(migać) dioda w drzwiach kierowcy informująca o zamknięciu zamków w drzwiach. W ostatnich tygodniach działała dosyć wybiórczo, ale tak średnio co trzecie zamknięcie mrygała. Auto jest zamykane z pilota. Teraz zdechła na dobre. A gdy np kilka razy zamknę kluczykiem np w zamku w bagażniku, dioda zaczyna świecić (tzn mrygać). Z tego co już sie doczytałem to prawdopodobnie któryś (któreś) z zamków nie ryglują. Czy może jest jakiś sposób na wyłapanie który bez ewentualnego rozbierania drzwi, np VAG czy np vwtoolem?
Czy to ewentualnie moze być alarm?
Dzięki za odpowiedź i pomoc.
Pozdrawiam G.
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 18:58 przez scss, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Grzesiek.
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
- włącznik światła jest w zamku - tak było w moim mk4
- często problemy z centralnym pokazuje Vag ale jak tylko nie świeci ci kotrolka a drzwi się ryglują i nie da się ich otworzyć z zewnątrz to bym olał sprawę bo namęczysz się a może być np przewód od diody gdzieś przetarty
- w twoim przypadku to dziwne że na otwarcie obu drzwi światło nie reaguje ale ja sosobiście mam już drugieg mk4 i także losowo zapala się światło wewnątrz przy otwarciu drzwi kierowcy - wydaje mi się że to jest mankamet tego rozwiązania w każdym gofrze 4(borze) tak jak np koło dwumasowe
- często problemy z centralnym pokazuje Vag ale jak tylko nie świeci ci kotrolka a drzwi się ryglują i nie da się ich otworzyć z zewnątrz to bym olał sprawę bo namęczysz się a może być np przewód od diody gdzieś przetarty
- w twoim przypadku to dziwne że na otwarcie obu drzwi światło nie reaguje ale ja sosobiście mam już drugieg mk4 i także losowo zapala się światło wewnątrz przy otwarciu drzwi kierowcy - wydaje mi się że to jest mankamet tego rozwiązania w każdym gofrze 4(borze) tak jak np koło dwumasowe
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jest to tak częsta awaria, że jest możliwość niedziałania dwóch krańcówek. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59801
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Witam!
No i wyjaśniło się. Po rozebraniu zamka na części pierwsze okazało się że na płytce drukowanej w zamku są mikrowłaczniki i przy nóżkach dwóch z nich były zimne luty. A ryglowanie mozna w prosty sposób sprawdzić otwierając okna i zamykając auto np z pilota. Od środka należy pociągnąc za klamkę, jak drzwi są zaryglowne to nie powinny dać sie otworzyć. (Dzięki szczeniak )
Teraz tylko pozostało mi wymienić mikrowłącznik załączający oświetlenie wnętrza auta. Z boku napisane jest na nim "burgess". Wymiary to jakieś 2cm długosci x 1.2cm wysokosci x 06 grubosci. Firma jaką znalezlem w necie która podpisuje sie pod produktami burgess to http://www.saia-burgess.com/5230.asp.
Tylko nie moge znaleźć dystrybutora na Polske.
PS. Znalazłem zdjęcie tego mikrowyłącznika: http://www.agthompsonfamily.com/vw/DoorLocks7.jpg to jest ten oznacziony czerwoną strzałą.
Gdyby ktoś miał problemy z zamkiem chetnie służę pomocą, bo budowę zamków mam juz w "małym palcu"
Dzieki za pomoc i porady.
Pozdrawiam G.
No i wyjaśniło się. Po rozebraniu zamka na części pierwsze okazało się że na płytce drukowanej w zamku są mikrowłaczniki i przy nóżkach dwóch z nich były zimne luty. A ryglowanie mozna w prosty sposób sprawdzić otwierając okna i zamykając auto np z pilota. Od środka należy pociągnąc za klamkę, jak drzwi są zaryglowne to nie powinny dać sie otworzyć. (Dzięki szczeniak )
Teraz tylko pozostało mi wymienić mikrowłącznik załączający oświetlenie wnętrza auta. Z boku napisane jest na nim "burgess". Wymiary to jakieś 2cm długosci x 1.2cm wysokosci x 06 grubosci. Firma jaką znalezlem w necie która podpisuje sie pod produktami burgess to http://www.saia-burgess.com/5230.asp.
Tylko nie moge znaleźć dystrybutora na Polske.
PS. Znalazłem zdjęcie tego mikrowyłącznika: http://www.agthompsonfamily.com/vw/DoorLocks7.jpg to jest ten oznacziony czerwoną strzałą.
Gdyby ktoś miał problemy z zamkiem chetnie służę pomocą, bo budowę zamków mam juz w "małym palcu"
Dzieki za pomoc i porady.
Pozdrawiam G.
Pozdrawiam Grzesiek.
Witam mam ciekawą informację dla wszyskich użytkowników mk4 i bory. W seatach jest taki sam problem z krańcowym mikrowłącznikiem w zamku drzwi i właśnie na forum seata wyczytałem gdzie można kupić taki włączniczek.Co prawda nie pasuje idealnie trzeba dokonać małych modernizacji w zamku zeby zastąpić stary włącznik nowym (konkretnie trzeba dorobić 2 otworki w zamku żeby było jak przykęcić włącznik) ale gra jest warta świeczki bo koszt nowego mikrowłączniczka to 50 zł a cały zamek to ok 400-500 zł. Mianowicie można go kupić na tej stronce http://www.elfa.se./pl/ oznaczenie mikroprzełącznika to V4NCSK2 wg rozmiarów powinien pasować (rozmiary opisał kolega scss w poście http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=burgess jet jeszcze fotka rozebranego zamka )
P.S.
Niedługo będę się zabierał za wymianę tego włączniczka może zrobie opis z fotkami na faq
30.07.2007 No i kiszka muszę kupić nowy zamek prawych drzwi bo po wymontowaniu i rozebraniu zamka okazało się że styki za gniazdem prze śniedziały i jak tylko lekko je dotknąłem rozsypały się w proszek .Próbowałem jeszcze wlutować się z kabelkami w ścieżkę na płytce ale to zdało się na nic
P.S.
Niedługo będę się zabierał za wymianę tego włączniczka może zrobie opis z fotkami na faq
30.07.2007 No i kiszka muszę kupić nowy zamek prawych drzwi bo po wymontowaniu i rozebraniu zamka okazało się że styki za gniazdem prze śniedziały i jak tylko lekko je dotknąłem rozsypały się w proszek .Próbowałem jeszcze wlutować się z kabelkami w ścieżkę na płytce ale to zdało się na nic
Ostatnio zmieniony pn lip 30, 2007 18:43 przez Ryba_DK, łącznie zmieniany 1 raz.
SPRZEDAM MK4 PATRZ OGŁOSZENIE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=259900
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Hej!
Producentem tego mikrowłacznika jest SAIA / SABUR. Co prawda nie znam ceny ale jest przedstawiciel na Polskę w Wawie i jeżeli ktoś ma mozliwość niech zapyta u nich ile kosztuje, podejrzewam ze nie więcej jak 15 pln .Mi udało sie znaleźć gostka na forum elektroniki, który akurat miał do sprzedania taki mikrowłacznik.
Namiar na SAIA w wawie to:
SABUR Sp. z o.o.
ul. Puławska 303
PL-02785 Warszawa
tel. +48 (22) 549 43 53
fax +48 (22) 549 43 50
PS. Poza tym zanim kupicie proponuję wyjąć zamek i sprawdzić:
1. Czy nie ma zimnych lutów na płutce w zamku,
2. Czy rzecziny mikrowłącznik ne jest zasyfiony (u mnie na 4 przypadki 3 uratowane poprzez zwykłe poczyszczenie dyktą )
Pisałem jużo tym kilka razy na forumvw.
Powiem więcej, taki sam mikrowłacznik, jest i w Octaviach i w passatach B5, a kupic go mozna nie tylko w elfie!Ryba_DK pisze: Mianowicie można go kupić na tej stronce http://www.elfa.se./pl/ oznaczenie mikroprzełącznika to V4NCSK2 wg rozmiarów powinien pasować
Producentem tego mikrowłacznika jest SAIA / SABUR. Co prawda nie znam ceny ale jest przedstawiciel na Polskę w Wawie i jeżeli ktoś ma mozliwość niech zapyta u nich ile kosztuje, podejrzewam ze nie więcej jak 15 pln .Mi udało sie znaleźć gostka na forum elektroniki, który akurat miał do sprzedania taki mikrowłacznik.
Namiar na SAIA w wawie to:
SABUR Sp. z o.o.
ul. Puławska 303
PL-02785 Warszawa
tel. +48 (22) 549 43 53
fax +48 (22) 549 43 50
PS. Poza tym zanim kupicie proponuję wyjąć zamek i sprawdzić:
1. Czy nie ma zimnych lutów na płutce w zamku,
2. Czy rzecziny mikrowłącznik ne jest zasyfiony (u mnie na 4 przypadki 3 uratowane poprzez zwykłe poczyszczenie dyktą )
Pisałem jużo tym kilka razy na forumvw.
Pozdrawiam Grzesiek.
W faq http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053 jest taki tekst:
oto moja wersja usterek:
- nie działa brzęczyk, nie działa światło na drzwiach bocznych tylko kierowcy, nie działa centralny od kierowcy, nie działa światło wewnątrz otwierając tylko drzwi kierowcy.
Brzęczyk i oświetlenie przy okazji chętnie bym naprawił jak już rozbiorę bo może ta sama przyczyna co i centralnego. Lecz ten centralny mnie dobija (muszę zamykać bagażnikiem lub od pasażera).
Zamykając drzwi od od kierowcy wogóle nie reaguje centralny - tylko mechanicznie się rygluje w tych drzwiach. Zamykając bagażnik lub od pasażera zamykają się wszystkie drzwi lecz lampka w drzwiach się nie świeci. Aby lampka się zaświeciła trzeba dodatkowo 2 razy lekko w prawo kluczykiem (tak jak się zamyka).
Muszę się przygotować, czy zaopatrzyć się w diodę, mikrozłącznik i szukać zimnego lutu tak jak w instrukcji? Mam tylko jeden dzień na naprawę (sobota) i nie mogę sobie pozwolić na etapowe naprawianie.
To jest na zasadzie wyboru 1 możliwej opcji? Czy sie mogą łączyć?xisio napisał/a:
- nie działa oświetlenie w środku i na drzwiach bocznych a po włączeniu świateł np. drogowych brzęczyk działa przy otwartych drzwiach - tzn. że uszkodzona jest DIODA
- nie działa oświetlenie w środku i na drzwiach bocznych a po włączeniu świateł np. drogowych brzęczyk NIE działa - uszkodzony MIKROWŁĄCZNIK.
- nie działa alarm, światła w drzwiach, centralny, bzyczek albo wszytko inne wariuje a podłączaliśmy ostatnio radio - ZLE PODŁĄCZONE RADIO (masa)
oto moja wersja usterek:
- nie działa brzęczyk, nie działa światło na drzwiach bocznych tylko kierowcy, nie działa centralny od kierowcy, nie działa światło wewnątrz otwierając tylko drzwi kierowcy.
Brzęczyk i oświetlenie przy okazji chętnie bym naprawił jak już rozbiorę bo może ta sama przyczyna co i centralnego. Lecz ten centralny mnie dobija (muszę zamykać bagażnikiem lub od pasażera).
Zamykając drzwi od od kierowcy wogóle nie reaguje centralny - tylko mechanicznie się rygluje w tych drzwiach. Zamykając bagażnik lub od pasażera zamykają się wszystkie drzwi lecz lampka w drzwiach się nie świeci. Aby lampka się zaświeciła trzeba dodatkowo 2 razy lekko w prawo kluczykiem (tak jak się zamyka).
Muszę się przygotować, czy zaopatrzyć się w diodę, mikrozłącznik i szukać zimnego lutu tak jak w instrukcji? Mam tylko jeden dzień na naprawę (sobota) i nie mogę sobie pozwolić na etapowe naprawianie.
Witam
Panowie ja miałem podobny przypadek. Nie działało mi dobrze oświetlenie i central nie rygloweł wszystkich drzwi. Co się okazało. W moim przypadku wystarczyło przeczyścić mikrowłącznik - oswietlenie wróciło - i polutować zimny lut. Wszystko wróciło do normy.
Czyli w moim przypadku
- nie działało oświetlenie - mikrowłącznik
- nie działał central - zimny lut.
Pozdrawiam
Panowie ja miałem podobny przypadek. Nie działało mi dobrze oświetlenie i central nie rygloweł wszystkich drzwi. Co się okazało. W moim przypadku wystarczyło przeczyścić mikrowłącznik - oswietlenie wróciło - i polutować zimny lut. Wszystko wróciło do normy.
Czyli w moim przypadku
- nie działało oświetlenie - mikrowłącznik
- nie działał central - zimny lut.
Pozdrawiam
wielkie dzięki,za wszystkie sugestie.Ja w dzwiach kierowcy wymieniłem cały zamek,teraz centralny nie zamyka i nie otwiera dzwi pasarzera i nie swieci podsówitka po otwarciu tylnych dzwi za pasarzerem.Biore się wiec do poprawiania lutów i czyszczenia mikrowyłączników.Proszę tylko o radę jak dokładnie wyczyścis ten mikrostyk i takie pytanko odnosnie bagarznika.czy zamek bagarznika steruje wszystkimi dzwiami?z góry dzięki za odpowiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 206 gości