Problemy z płynem chłodniczym w golfie mk3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z płynem chłodniczym w golfie mk3
Czy to normalne że jak sie odkrenca korek wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy zaczyna sie wylewac jak pepsi wszcząsnięte przed otwarciem. Co może być tego przyczynom
Re: Problemy z płynem chłodniczym w golfie mk3
Lekkie nadciśnienie wywołane podniesioną temperaturą? Tak się sam zastanawiam...Wojtekahq pisze:Czy to normalne że jak sie odkrenca korek wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy zaczyna sie wylewac jak pepsi wszcząsnięte przed otwarciem. Co może być tego przyczynom
Ostatnio zmieniony pt wrz 15, 2006 12:32 przez Boogie, łącznie zmieniany 1 raz.
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7389
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Tak, to normalne na gorącym silniku. Przyczynę podał Ci Boogie.Wojtekahq pisze:Czy to normalne że jak sie odkrenca korek wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy zaczyna sie wylewac jak pepsi wszcząsnięte przed otwarciem. Co może być tego przyczynom
The quieter you become, the more you are able to hear...
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wojtekahq a jaka masz temperaturę podczas jazdy
Generalnie jak samochód jest gorący i odkręcisz korek ze zbiorniczka wyrównawczego to bedzie taki efekt.
Ponieważ układ jest zamknięty i pracuje pod pewnym ciśnieniem, jak odkrecasz korek, to rozprężasz cały układ.
Kolejna sprawa (w przypadku wody) to taka, że w układzie zamknietym pod ciśnieniem woda ma temp. wrzenia około 120 stopni. Jak samochód jest zagrzany np. w lato do około 100 stopni to nic sie nie dzieje, ale jak bedziesz na tyle szalony/odważny żeby wtedy odkręcić - to dopiero zobaczysz jaka fontanna sie zrobi
Pisałeś w zasadzie o płynie, wiec tutaj bedzie raczej ta pierwsza kwestjia
Odkręcasz jak samochód jest gorący -> układ sie rozpręża -> i wywala płyn
Generalnie jak samochód jest gorący i odkręcisz korek ze zbiorniczka wyrównawczego to bedzie taki efekt.
Ponieważ układ jest zamknięty i pracuje pod pewnym ciśnieniem, jak odkrecasz korek, to rozprężasz cały układ.
Kolejna sprawa (w przypadku wody) to taka, że w układzie zamknietym pod ciśnieniem woda ma temp. wrzenia około 120 stopni. Jak samochód jest zagrzany np. w lato do około 100 stopni to nic sie nie dzieje, ale jak bedziesz na tyle szalony/odważny żeby wtedy odkręcić - to dopiero zobaczysz jaka fontanna sie zrobi
Pisałeś w zasadzie o płynie, wiec tutaj bedzie raczej ta pierwsza kwestjia
Odkręcasz jak samochód jest gorący -> układ sie rozpręża -> i wywala płyn
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
Nie no nie jestem taki odważny żeby odkrencoć przy ciepłym silniku , sprawdzam na zimnym a podczas jazdy temp. nie przekracza mi 90 stopni, to pewnie to podciśnienie o którym mówicie , miałem letkie obawy że dostaje lewe powietsze bo ostatnio wymieniałem pompe wodnom jakie 500km temu i nie byłem pewny czy tam wszystko ok. ale na szczeście rozwialiście moje wontpliwości.
Nie podciśnienie ale ciśnienie. Koledzy mają rację, a Ty stosuj zasady BHP przy zadawaniu się z tym układem w nowszych autach już jest naklejka - ręce precz od korka jak silnik ciepłyWojtekahq pisze:to pewnie to podciśnienie o którym mówicie
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
SZKODA, ŻE NIE KAŻDY POLAK POTRAFI PISAĆ PO POLSKU!
http://www.jaro-w.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
którego borygo??? Bo od jednego borygo rózni sie rodzajem glikolu, a od tego które możesz wlać do golfa rózni sie producentem, ceną, zapachem i smakiem () a o reszcie trudno powiedziećyoobi pisze: czym się różni płyn G11 od zwykłego borygo
Pierwsze słysze..... zalecało i lało go VW ale lepszy do diesli........???yoobi pisze:i dlaczego jest lepszy do diesli (konkretnie 1Z) ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 290 gości