Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Witam
Jestem świeżym posiadaczem golfa z 2011 roku. Silnik 1.4 MPI
Doś nietypowa sytuacja mnie spotkała. Jestem posiadaczem golfa z 2011 roku o przebiegu 5500 km. Samochód był garażowany, rzadko jeżdżony. Udało się go zabrać i zacząć użytkować. Pierwsze przejawy problemu pojawiły się już w garażu kiedy to były problemy z odpaleniem samochodu. Pomyślałem, że skoro stoi i rzadko jest wykorzystywany to może mieć takie problemy.
Tydzień po posiadaniu samochodu zamontowałem do niego gaz lovato. Trochę za szybko, bo od jakiegoś czasu dalej występuje problem z odpaleniem i nie wiem gdzie może leżeć. Sprawdziłem akumulator, był wymieniany, więc stan jak nowy. Nie był to aż tak uciążliwy problem dopóki nie utknąłem w podziemnym garażu (pół piętro, z prześwitami, nie całkowicie zamknięty) Wezwałem lawetę zawiozłem do pierwszego mechanika. Ten uznał, że wszystko w porządku i samochód był za mało jeżdżony. Przez ten okres jeździłem tydzień na benzynie, później już na gazie. Nadal występowały te problemy jednak za drugim, trzecim razem odpalał. Sytuacja się trochę normowała. Nie myśląc za bardzo znowu zapakowałem się w ten garaż podziemny. Na moje nieszczęście znowu nie mogłem odpalić Zostawiłem samochód, wróciłem po godzinie. Samochód ledwo odpalił. Świeciła się kontrolka EPC + obroty skakały. Wyjechałem poza garaż, odpaliłem ponownie, działał poprawnie. Drugi mechanik sczytał błędy takie jak P1545, P0031, P0037, P0685, P1565, 01314. Uznał, że wszystko wygląda ok i może wina gazu. Gazownicy uznali, że wszystko wygląda w porządku i nie widzą błędu w instalacji gazowej. Zatankowałem gaz (bo już brakowało) i znowu stanąłem w centrum handlowym, tym razem na zewnętrznym parkingu i kaput nie do odpalenia przez godzinę. Odebrałem go dzisiaj rano i odpalił za 3-4 razem.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem? Już naprawdę nie wiem co robić czy męczyć gazowników czy szukać innego mechanika ktoś coś może doradzić? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Jestem świeżym posiadaczem golfa z 2011 roku. Silnik 1.4 MPI
Doś nietypowa sytuacja mnie spotkała. Jestem posiadaczem golfa z 2011 roku o przebiegu 5500 km. Samochód był garażowany, rzadko jeżdżony. Udało się go zabrać i zacząć użytkować. Pierwsze przejawy problemu pojawiły się już w garażu kiedy to były problemy z odpaleniem samochodu. Pomyślałem, że skoro stoi i rzadko jest wykorzystywany to może mieć takie problemy.
Tydzień po posiadaniu samochodu zamontowałem do niego gaz lovato. Trochę za szybko, bo od jakiegoś czasu dalej występuje problem z odpaleniem i nie wiem gdzie może leżeć. Sprawdziłem akumulator, był wymieniany, więc stan jak nowy. Nie był to aż tak uciążliwy problem dopóki nie utknąłem w podziemnym garażu (pół piętro, z prześwitami, nie całkowicie zamknięty) Wezwałem lawetę zawiozłem do pierwszego mechanika. Ten uznał, że wszystko w porządku i samochód był za mało jeżdżony. Przez ten okres jeździłem tydzień na benzynie, później już na gazie. Nadal występowały te problemy jednak za drugim, trzecim razem odpalał. Sytuacja się trochę normowała. Nie myśląc za bardzo znowu zapakowałem się w ten garaż podziemny. Na moje nieszczęście znowu nie mogłem odpalić Zostawiłem samochód, wróciłem po godzinie. Samochód ledwo odpalił. Świeciła się kontrolka EPC + obroty skakały. Wyjechałem poza garaż, odpaliłem ponownie, działał poprawnie. Drugi mechanik sczytał błędy takie jak P1545, P0031, P0037, P0685, P1565, 01314. Uznał, że wszystko wygląda ok i może wina gazu. Gazownicy uznali, że wszystko wygląda w porządku i nie widzą błędu w instalacji gazowej. Zatankowałem gaz (bo już brakowało) i znowu stanąłem w centrum handlowym, tym razem na zewnętrznym parkingu i kaput nie do odpalenia przez godzinę. Odebrałem go dzisiaj rano i odpalił za 3-4 razem.
Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem? Już naprawdę nie wiem co robić czy męczyć gazowników czy szukać innego mechanika ktoś coś może doradzić? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Jak masz vag_a to zrób test wyjść i popatrz jak pracuje klapka w przepustnicy. Można też ją wykręcić i porządnie wymyć bo możliwe że gdzieś się przycina.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Co znaczy " mało jeżdżony"? Ile jeździsz tym autem?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Na początek najlepiej skasować błędy, które mogły powstać wskutek braku zasilnia, przejechać kilkaset kilometrów i zobaczyć które błędy są ponownie.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Mało jeżdżony na ten moment już zrobiłem nim z 800 km. Jedna długa trasa przez pół Polski i 400 km do pracy.
Po kolejnym problemie z odpalaniem, ponowne podłączenie do kompa. Brak błędów. Oddałem auto do mechanika, dam znać co według trzeciego już mechanika jest nie tak
Po kolejnym problemie z odpalaniem, ponowne podłączenie do kompa. Brak błędów. Oddałem auto do mechanika, dam znać co według trzeciego już mechanika jest nie tak
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Wracam z problemem. Drugi mechankik przesłał takie błędy:
3 mechanik: wziął auto, nie miał problemów z odpalamiem. Wyczyszczone błędy. Pojawia się ponownie problem z odpaleniem. Po którymś odpaleniu, Kontrolka EPC, obroty skaczą między 1000-1200, brak mocy. Dojechalem do mechnika w ceu odczytu błędów. Odczytane błędy: Z racji iż mechanik się rozchorował, zaproponował, żebym skorzystał z usług innego fachowca.
Kolej na elektronika. Ponowne wyczyszczenie błędów oraz adaptacja przepustnicy. Według elektronika wszystko wygląda na sprawne, nie widzi za bardzo punktu zaczepienia. Samochód u niego odpalał. Nie miał za dużo czasu nim się zająć. Porada jazdy jedynie na benzynie zakup OBD i sczytanie błędów podczas problemu. 120 ziko z kieszeni. Dwa dni później błąd ponownie się pojawia. Awaria dzisiaj. Tym razem samochód łapie gaz i gaśnie, za 3-4 razem odpala przez chwilę obroty stabilne i powyżej 1000, spadają po chwili poniżej 1000 i od tego czasu odpala dzisiaj normalnie.
Jakby ktoś miał jakiegoś mechanika do polecenia w trójmieście, będe wdzięczny. Już chyba pojadę do ASO…
Nie zajął się samochodem, naprawiał karetkę i nie widzi większego problemu.3 mechanik: wziął auto, nie miał problemów z odpalamiem. Wyczyszczone błędy. Pojawia się ponownie problem z odpaleniem. Po którymś odpaleniu, Kontrolka EPC, obroty skaczą między 1000-1200, brak mocy. Dojechalem do mechnika w ceu odczytu błędów. Odczytane błędy: Z racji iż mechanik się rozchorował, zaproponował, żebym skorzystał z usług innego fachowca.
Kolej na elektronika. Ponowne wyczyszczenie błędów oraz adaptacja przepustnicy. Według elektronika wszystko wygląda na sprawne, nie widzi za bardzo punktu zaczepienia. Samochód u niego odpalał. Nie miał za dużo czasu nim się zająć. Porada jazdy jedynie na benzynie zakup OBD i sczytanie błędów podczas problemu. 120 ziko z kieszeni. Dwa dni później błąd ponownie się pojawia. Awaria dzisiaj. Tym razem samochód łapie gaz i gaśnie, za 3-4 razem odpala przez chwilę obroty stabilne i powyżej 1000, spadają po chwili poniżej 1000 i od tego czasu odpala dzisiaj normalnie.
Jakby ktoś miał jakiegoś mechanika do polecenia w trójmieście, będe wdzięczny. Już chyba pojadę do ASO…
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Mało jeżdżony to myślałem że podasz coś precyzyjniej ale widać wylewny nie jesteś. Mało można jeździć poprostu po 5 km codziennie ale można też robić raz w tygodniu po 100 km jednorazowo. Takie jeżdżenie po 5 km itp to zabija rąk samo diesla jak i benzynę. Nawet benzynę raczej bardziej.
Co do problemu to masz jakichś słabych tych mechaników. Problem leży gdzieś od pedału gazu do przepustnicy wg błędu. A widać z tego co wylewanie i sam mówisz i pewnie ci mechanicy to nic nie sprawdzili np kabloteke od pedału gazu do ecm czy od ecm do przepustnicy. Tak jak i szczelność wszelką na dolocie w okolicy przepustnicy.
Może podjedź do Roberta do Tune up, może się zajmie. Gdańsk ulica przemian 2 na szosie statogardzkiej.
Co do problemu to masz jakichś słabych tych mechaników. Problem leży gdzieś od pedału gazu do przepustnicy wg błędu. A widać z tego co wylewanie i sam mówisz i pewnie ci mechanicy to nic nie sprawdzili np kabloteke od pedału gazu do ecm czy od ecm do przepustnicy. Tak jak i szczelność wszelką na dolocie w okolicy przepustnicy.
Może podjedź do Roberta do Tune up, może się zajmie. Gdańsk ulica przemian 2 na szosie statogardzkiej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Adaptacja przepustnicy powinna być poprzedzona jej wyczyszczeniem i od tego bym zaczął. Jeśli to nie pomoże, to może jakiś problem z wiązką, ale raczej nastawiałbym się na jej wymianę, możesz szukać sprawnej używki o tych samych numerach. Więcej o błędach przepustnicy i możliwych przyczynach oraz sposobach naprawy usterek możesz poczytać tutaj:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 565/005477
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 545/005445
Trzeci błąd wydaje się najbardziej poważny i może powodować problemy z odpaleniem:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17069/P0685
Tutaj nawet jakiś filmik:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 565/005477
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 545/005445
Trzeci błąd wydaje się najbardziej poważny i może powodować problemy z odpaleniem:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17069/P0685
Tutaj nawet jakiś filmik:
Ostatnio zmieniony ndz paź 22, 2023 19:18 przez mat06, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Dzięki bardzo za poradę
Już doprecyzowuje.
Mało jeżdżony to znaczy jak właścicielka wracała ze studiów to jeździła po okolicy. Czyli głównie święta, pojechać do sąsiedniej miejscowości, większe zakupy, czasem wyjazd do większego miasta. Ciężko jest mi określić jak dużo było jeżdżone. Do tego mała miejscowość determinuje bardzo mało km przejazdowych w tych krótkich świątecznych okresach. Na ten moment samochód ma 6000 km.
Edit:
Co do adaptacji to mechanik mówił, że zaglądał do przepustnicy i wygląda na czystą. Nie wiem na ile faktycznie można zajrzeć do niej bez demontażu.
Już doprecyzowuje.
Mało jeżdżony to znaczy jak właścicielka wracała ze studiów to jeździła po okolicy. Czyli głównie święta, pojechać do sąsiedniej miejscowości, większe zakupy, czasem wyjazd do większego miasta. Ciężko jest mi określić jak dużo było jeżdżone. Do tego mała miejscowość determinuje bardzo mało km przejazdowych w tych krótkich świątecznych okresach. Na ten moment samochód ma 6000 km.
Edit:
Co do adaptacji to mechanik mówił, że zaglądał do przepustnicy i wygląda na czystą. Nie wiem na ile faktycznie można zajrzeć do niej bez demontażu.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
W sumie jeśli Golf ma tylko około 6 tys. km przebiegu, to faktycznie mogła jeszcze nie zdążyć się zabrudzić W takim razie tak jak pisałem ja szukałbym jakiejś używki na podmianę, wcześniej można jeszcze dla pewności obejrzeć wiązkę... Najbardziej zainteresowałbym się tym trzecim błędem związanym Z ECM. Masz linki, filmik, zapoznaj się z tematem.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Proponuję zajrzeć do skrzynki na podszybiu i sprawdzić czy tam styki w kostkach nie są zaśniedziałe. Po tych błędach to szukałbym przyczyny właśnie we wiązce elektrycznej.
Re: Problem z odpalaniem [błąd przepustnicy?]
Dzięki za wszelakie podpowiedzi
Po adaptacji przepustnicy jest trochę „lepiej”. Samochód łapie obroty, ale gaśnie. Po którymś razie załapie normalnie. Problem z odpaleniem wystąpił po jakimś czasie jazdy i próbie ponownego odpalenia (na nagrzanym silniku tym razem)
Zajrzałem do skrzynek
Pod maską: Obok drzwi kierowcy: Jedna 5ka zgodnie ze zdjęciem odstawała, dopiąłem ją do końca. Rozumiem, że zgodnie z danym linkiem chodzi o F4?
https://autobezpieczniki.pl/volkswagen- ... iecznikow/
Styki sprawdzić pod którąś konkretnie kostką?
Po adaptacji przepustnicy jest trochę „lepiej”. Samochód łapie obroty, ale gaśnie. Po którymś razie załapie normalnie. Problem z odpaleniem wystąpił po jakimś czasie jazdy i próbie ponownego odpalenia (na nagrzanym silniku tym razem)
Zajrzałem do skrzynek
Pod maską: Obok drzwi kierowcy: Jedna 5ka zgodnie ze zdjęciem odstawała, dopiąłem ją do końca. Rozumiem, że zgodnie z danym linkiem chodzi o F4?
https://autobezpieczniki.pl/volkswagen- ... iecznikow/
Styki sprawdzić pod którąś konkretnie kostką?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości