[mk2 JP] diagnostyka układu chłodzenia.... przegrzewanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

[mk2 JP] diagnostyka układu chłodzenia.... przegrzewanie

Post autor: De'D » sob wrz 09, 2006 11:09

witam

zauważyłem ostatnio niepokojący objaw w układzie chłodzenia... podązając drogą diagnostyki problemów w moim JP wymieniłem czujnik temperatury silnika... decyja raczej słuszna bo stary czujnik był juz na wykonczeniu.....cały w osadzie.... wskażnik w desce reagował raczej leniwie na dane z czujnika.

i co nastąpiło... od czasu wymiany czujnika zauważyłem pokaźny wzrost temperatury... wskaźnik pokazuje prawie cały czas temp w okolicy 3/4 skali (na 3 kropce ) co zaczeło mnie niepokoić.. wczesniej stał dokładnie na srodku. zaznaczam ze jeżdze raczej spokojnie... a różnica jest znaczna.

zauważyłem też ze wentylator włącza sie tylko jak mu sioe podoba.... czyli raz tak....5 razy nie...

pytanie w związku z tym: Jaką macie temp silnika w swoich JP?? czy moje wskazania są poprawne czy raczej mam sie niepokoić....

co mogło nawalić??
czujnik nowy... wskażnik temp w 100% sprawny wentylator sprawny.

czy to termostat?? czy czujnik w chłodnicy zle operuje wentylatorem...

w sumie kiedys (oprócz dużych upałów) silnik sam potrafił utrzymać temp bez potrzeby załączania wentylatora... temperatura była stała...stabilna... wiec skłaniam sie ku termostatowi...:hmm:

co sądzicie... prosze o rady... :bigok:

[ Dodano: 09 Wrz 2006 11:12 ]
ps. ta forumowa szukajka jest do d*** :grr: wyszukuje tysiące postów nie tych co tzreba...



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » sob wrz 09, 2006 20:14

Słuchaj ja mam 2 Jetty jedna to TD druga to Dieselek zwykły i przed wymianą termostatu dochodziło czasem do polowy i stop w oby autach. Po wymianie termostatu jest niepokojąco na 3 kresce ale wsio jest w porządku. Potem w Jettce TD zaczął podobnie wentylator wariowac . Albo chodził za długo albo wcale. Przyczyna była zapchana rurka dolotowa gorącej wody do czujnika od wentylatora i dlatego świrowało.


Obrazek

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob wrz 09, 2006 20:22

Wooqasheck pisze:zapchana rurka dolotowa gorącej wody do czujnika od wentylatora
ale przecież w JP czujnik wentylatora jest wkręcany w chłodnice.... wiec jaka rurka?? :(

układ mam raczej drożny ... ciśnienie jest wporzo.... myśle ze jakby coś było przytkane to objawiałoby sie to jakimś wylewaniem przez zbiorniczek... (jeśli pompa nabije do obiegu wiecej niż by przeszło przez przytkaną cześć instalacji)...
:chytry: :| :?

[ Dodano: 09 Wrz 2006 20:25 ]
PS. wydaje mi sie ze wskazania temperatury na 3/4 skali to raczej chyba są nienormalne...... zauważyłem pocenie uszczelki pod klawiaturą i mokrą miske olejową.... tego nigdy nie było...... jednak golfer ma chyab za gorąco.....

help....



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » sob wrz 09, 2006 21:11

To wiesz co sprawdź koniecznie czujnik od wentylatora.


Obrazek

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz wrz 10, 2006 02:59

Moze ten nowy czujnik jest zwalony?? Czytalem na forum o takich akcjach, gdzie koledzy kupili czujnik, jakis zamiennik i byly dziwne wskazania, kupili drugi i bylo ok, ja mam tez JP, i trzyma caly czas mniej wiecej na srodku temp. tylko w te wieeeelkie upaly w lipcu sie grzal troszke, jak Ci wskoczy temp. na 3/4 skali, to sprawdz dolny waz od chlodnicy, czy termostat sie wogole orwiera, bo jesli termostat sie nie otworzy, to wentylator sie nie wlaczy bo nie ma duzego obiegu



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 10:08

double-d, ja też mialem przeboje z tym czujnikiem ;) Kup drugi. Termostat też oglądnij. I moim zdanie wskazówka powina być na połowie na 3\4 powinien załanczać się już wentylator.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pn wrz 11, 2006 19:21

dla JP-ka optymalna temp. to wskazówka na środku pola, a nawet delikatnie na lewo to jest około 90-92*C


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » pn wrz 11, 2006 19:34

hanti pisze:dla JP-ka optymalna temp. to wskazówka na środku pola, a nawet delikatnie na lewo to jest około 90-92*C
chyba w prawo? Wskazowka powinna byc na pierwszej kresce po połowie. w tych granicach


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pn wrz 11, 2006 21:46

macientyvw pisze:chyba w prawo? Wskazowka powinna byc na pierwszej kresce po połowie. w tych granicach
heh.... Maciek generalnie jak jest na połowie to jest ok. zawsze jakaś tolerancja musi być. a pozatym to np. u mnie masz tylko 3 kreski no i pola krańcowe


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn wrz 11, 2006 22:18

no zasze temp była na środku ... i do tego stanu bedę dążył zeby znowu była... :)
Diagnoza banalnie prosta wziełem sie dzisiaj za golfine i obadałem ten wąż od chłodnicy...
Przy temperaturze ok 105st (prawie 3/4 skali ) łapie za gnoja a on leciuciuciutenko ciepły..
no to juz wszystko jasne.

obiło mi sie o uszy ze są 2 typy termostatów.... chce kupić ten co sie szybciej otwiera....
to teraz pytanie nr2:
przy ilu sie otwiera ten termostat (ten szybciej) a przy ilu ten późniejszy..



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn wrz 11, 2006 22:42

sa chyba od 84 st. cels i 87 st.,zamontouj sobie ten mniejszy ja tez musze tak zrobic bo mam taki sam problem tez mi stoi wskazowka na prawie 3/4 a jak troche zagazuje to prawie na maxa idzie a wentyltor sie nie włacza, na dole chłodnica tam gdzie idze weżyk do popmy wodnej jest selikantie ciepła, a górny, ten co idzie od bloku jest goracy ze nie mozna dotknąc.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn wrz 11, 2006 23:26

no a ten....... yyyy....... słuchajcie..... gdzie ja znajde ten termostat???
on jest w tym kroćcu co od czoła głowicy wychodzi wąż do chłodnicy??
czy gdzies koło pompy?? ..... kurde banalne pytanie ale .... nie wiem... :D



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt wrz 12, 2006 10:19

double-d pisze:no a ten....... yyyy....... słuchajcie..... gdzie ja znajde ten termostat???
on jest w tym kroćcu co od czoła głowicy wychodzi wąż do chłodnicy??
czy gdzies koło pompy?? ..... kurde banalne pytanie ale .... nie wiem... :D
szukaj gdzieś na dolnym wężu od chłodnicy w połaczeniu z pompa (musi tam być schowany w takiej plastikowej puszcze ...



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt wrz 12, 2006 10:27

tylko z kanału zobaczysz, jest taka puszka na 2 śróbki 10" pod pompą wodna,odkrecasz spuszczasz płyn itd..


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości