Post
autor: ArdKeeN » pn cze 15, 2020 11:49
Niestety, ale po przeczytaniu multum postów i tematów nie znalazłem na nich odpowiedzi, lecz po takim czasie sam rozkodowałem o co chodzi metodą prób i błędów. Dla potomnych którzy będą mieli problem z wymianą zostawiam parę wskazówek.
1.Najpierw w Vagu wchodzimy w instrumenty 17, login - i wpisujesz pin 0XXXX. liczba "zero" przed pinem jest konieczna.
2. Później opcja "adaptacja", kanał 00, klikamy odczyt, (nic nie zmieniasz), test i save.
3. Wyłączamy zapłon i włączamy po chwili z powrotem wykonujemy to co w pierwszym punkcie.
4.Adaptacja, wybieramy kanał 21, w okienku nowa wartość (new value) wpisujemy 0, test i save. W tym momencie kasuje się stare kluczyki przypisane do immo w liczniku.
5. Teraz w zależności od tego ile ma się kluczyków do przypisania, taką liczbę wpisujemy w to okienko (np.1), test, save. Wtedy lampka immo powinna zgasnąć i auto już cyka.
6. W zależności od wyposażenia naszego auta, musimy zakodować licznik pod swoje auto czyli:
Na vagu wchodzimy w 17 - instruments kodowanie 07
wpisujemy nową pięciocyfrową liczbę w zależności od potrzeb.
Kodowanie (12345)
12XXX
pierwsza i druga cyfra oznacza funkcje dodatkowe:
00 - brak opcji
+01 - zużycie klocków
+02 - zapięcie pasów
+04 - kontrola płynu do spryskiwaczy
+16 - nawigacja
jeśli posiadamy kilka funkcji sumujemy cyfry ze sobą i wynik wpisujemy jako dwie pierwsze cyfry w kodowaniu np.
zapięcie pasów, płyn do spryskiwaczy i nawigacja
02+04+16=22
XX3XX
trzecia cyfra oznacza lokalizację (de fakto chodzi o wskazanie dystansu (mile lub kilometry) i czas 12 lub 24h) (w naszym przypadku 1)
1 - Reszta świata (24h Uhr)
2 - USA (12h Uhr)
3 - Kanada (12h Uhr)
4 - UK (24h Uhr)
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
XXX4X
czwarta cyfra oznacza ilość cylindrów (w zasadzie dla prawidłowego działania obrotomierza):
4 - 4-Zylinder (1999-2001)
5 - 5-Zylinder (1999-2001)
6 - 6-Zylinder (1999-2001)
XXXX5
piąta cyfra oznacza ilość impulsów z impulsatora :
dopasowujemy w zależnośći od auta poszczególne wartości przypisane są poniżej
1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648
Jeśli ktoś chce dobrać licznik:
1 ciąg znaków 1J0 licznik ze zwykłymi tarczami
1 ciąg znaków 1J5 licznik ze srebrnymi tarczami - popularnie na allegro nazywanymi SE
2 ciąg znaków 919 licznik bez CAN - analogowy
2 ciąg znaków 920 licznik z CAN
3 ciąg znaków pierwsza cyfra 8 europa 9anglik
3 ciąg znaków druga cyfra 0 - nie ma wyświetlacza po środku 2 jest wyświetlacz tzw 1/2 fis 4 jest pełny wyświetlacz FIS
3 ciąg znaków trzecia cyfra 1 lub 2 w przypadku licznika z drugim ciągiem znaków 920 (czyli np 1J0 920 822) to licznik z kontrolką airbag analogową - po informacji od forumowicza - poprawiam - z cyfrą 1 może nie mieć analog airbag
3 ciąg znaków trzecia cyfra 5 to licznik immo 2
3 ciąg znaków trzecia cyfra 6 to licznik immo 3
To tyle, można cieszyć się nowym licznikiem. Pozdrawiam.