Witam,
Piszę właśnie pracę inżynierską dotyczącą ciśnienia doładowania, ciśnienia i temperatury oleju. Obiektem badawczym jest Golf 4 1.8T AUM. Chciałem porównać ten silnik do wolnossącej wersji. Na Autocentrum znalazłem informację że tłoki i cylindry mają takie same rozmiary w wolnossącym i turbodoładowanym 1.8, zatem czy one są identyczne? Czy tak jak w 1.9TDI i SDI różnica jest w wałku rozrządu? Czy w 1.8 jest analogicznie, różnica w osprzęcie? Czy wszystko jest takie samo?
Patrząc na ten silnik widać że inny jest kolektor ssący, zatem tutaj też pewnie jakaś delikatna zmiana w mocy może być.
Chodzi mi głównie o porównanie mocy, ile daje turbo w takim silniku. W 1.8T AUM 150km a w 1.8 125km, pytanie czy ta różnica mocy spowodowana jest tylko dołożeniem turbiny, czy normalnie 1.8 miałoby ze 110, czy 115 koni a dali lepsze wałki rozrządu żeby ugrać jeszcze kilka koni.
1.8T a 1.8 wolnossące
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
- Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
- Silnik: AUM
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: wt kwie 30, 2019 08:12
- Auto: VW GOLF 4 GTI 1.8T AUM
- Silnik: AUM
Re: 1.8T a 1.8 wolnossące
Nikt nie ma takich informacji? Nikt nie kojarzy czym się różnią te silniki?
Re: 1.8T a 1.8 wolnossące
Zweryfikować w OEM możesz też i kadłub głowicę i wałki http://www.oemepc.com/vw/lang/o
dla przykładu VR6 miała identyczne tloki z 1.4 16V tyle że wiekszą ilość (tylko czy korby tak samo dlugie)
dla przykładu VR6 miała identyczne tloki z 1.4 16V tyle że wiekszą ilość (tylko czy korby tak samo dlugie)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości