Witam.
Z góry przepraszam jeśli gdzieś na forum jest rozwiązanie mojego problemy. Szukam od już długo ale nic nie mogę znaleźć.
Problem dotyczy błędu w VAG-u czyli magiczny błąd 00625
Moje auto to:
Golf 4 1.6 sr AKL na sterowniku SIMOS
Mam pytanie czy może ktoś spotkał się z tym błędem i dał radę go naprawić. Dodam że licznik działa bez problemu no może i nie pokazuje średniego zużycia paliwa ale ta opcja nie jest mi potrzebna.
Jak na razie sprawdziłem kostkę przy impulsatorze skrzyni biegów oraz ciągłość przewodu środkowego do licznika czyli pin 28 – Sygnał wejściowy do prędkościomierza -G21-
Z chęcią zrobił bym obejście z impulsatora do ecu lecz nie wiem, które PINy są za to odpowiedzialne czyli jaki z impulsatora pociągnąć do ecu. Dodam że zakłócenia z radia nie ma bo mam inne radio i "zrobioną" przejściówce. Z góry dziękuje za pomoc.
GOLF 4 MK4 błąd 625
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: GOLF 4 MK4 błąd 625
Sygnał prędkości z licznika do sterownika silnika idzie z pinu 3 niebieskiej wtyczki na liczniku do 20 pinu na sterowniku Simosa. Przewodem niebieskim z białym paskiem.
- GrzechuPL
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pt gru 27, 2019 18:45
- Auto: Golf IV 1.6 SR
- Silnik: AKL
Re: GOLF 4 MK4 błąd 625
Witam.
Dziękuje za odpowiedź sprawdziłem przewód i jest ok mimo wszystko pominąłem go i pociągnąłem bezpośrednio z impulsatora do sterownika niestety nic to nie dało co mnie dość mocno zdziwiło.
Pod błędem widnieje jeszcze dopisek:
27-00 - Implausible Signal
Dziękuje za odpowiedź sprawdziłem przewód i jest ok mimo wszystko pominąłem go i pociągnąłem bezpośrednio z impulsatora do sterownika niestety nic to nie dało co mnie dość mocno zdziwiło.
Pod błędem widnieje jeszcze dopisek:
27-00 - Implausible Signal
Re: GOLF 4 MK4 błąd 625
Wypiąłeś pin z przewodem od licznika i podpiąłeś się nim bezpośrednio do modułu silnika? Czy bezpośrednio z czujnika G22 wpiąłeś się do sterownika nie wyjmując pinu z przewodem ze sterownika? Bo może się okazać, że urządzenia wpięte do sygnału prędkościomierza z licznika generują problem. Mógłbyś wpiąć się jak tego nie zrobiłeś bezpośrednio z licznika do sterownika. Tyle, że pewnie nie będziesz miał konektora 000979018 żeby sobie tak pozakuwać przewód. Chyba, że byś powypinał wszystkie możliwe wtyczki z urządzeń, do których idzie ten sygnał prędkościomierza tj. radio, moduł komfortu/ centralny zamek, climatronic, przekaźnik wycieraczek i sprawdzał czy to one powodują błąd.
- GrzechuPL
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pt gru 27, 2019 18:45
- Auto: Golf IV 1.6 SR
- Silnik: AKL
Re: GOLF 4 MK4 błąd 625
To tak pierw pominąłem licznik efekt był taki że licznik nie wskazywał prędkości a błąd był nadal następnie wymieniłem licznik i wpiąłem wszystko na miejsce ale efektu brak.
Kolejne co zrobiłem to sprawdziłem przewody dlatego pytałem gdzie idzie PIN z licznika do sterownika. Po sprawdzeniu że wszystkie przewody są ok postanowiłem zakuć nowy przewód z pominięciem wszystkich urządzeń bezpośrednio z impulsatora do sterownika niestety bez rezultatu. Może to był błąd jakieś urządzenie jest wymagane do działania ESP. A i tak w ogóle jak zapale auto błąd się pojawia ale jak go skasuje w czasie jazdy to nie wraca (aż nie zgaszę silnika) lecz lampka o nie działającym ESP nie gaśnie.
Kolejne co zrobiłem to sprawdziłem przewody dlatego pytałem gdzie idzie PIN z licznika do sterownika. Po sprawdzeniu że wszystkie przewody są ok postanowiłem zakuć nowy przewód z pominięciem wszystkich urządzeń bezpośrednio z impulsatora do sterownika niestety bez rezultatu. Może to był błąd jakieś urządzenie jest wymagane do działania ESP. A i tak w ogóle jak zapale auto błąd się pojawia ale jak go skasuje w czasie jazdy to nie wraca (aż nie zgaszę silnika) lecz lampka o nie działającym ESP nie gaśnie.
- GrzechuPL
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pt gru 27, 2019 18:45
- Auto: Golf IV 1.6 SR
- Silnik: AKL
Re: GOLF 4 MK4 błąd 625
Witam.
Sorka że dopiero teraz piszę założyłem nowe ECU i problem rozwiązany z tego co podczas wymiany zauważyłem to sterownik był już wcześniej wstawiony inny miał napis markerem białym. Całe szczęście zamówiłem nie identyczny tylko znalazłem taki co był w tym roczniku montowany (gdzieś na forum chyba tu znalazłem tabelkę z rozpiską jaki i gdzie był montowany). Po zamontowaniu wszystko działa idealnie
Sorka że dopiero teraz piszę założyłem nowe ECU i problem rozwiązany z tego co podczas wymiany zauważyłem to sterownik był już wcześniej wstawiony inny miał napis markerem białym. Całe szczęście zamówiłem nie identyczny tylko znalazłem taki co był w tym roczniku montowany (gdzieś na forum chyba tu znalazłem tabelkę z rozpiską jaki i gdzie był montowany). Po zamontowaniu wszystko działa idealnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości