[TDI PD] Padł Akumulator jaki kupić

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fifi93
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 10:31

[TDI PD] Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: fifi93 » pn paź 07, 2019 09:13

Witam padł mi akumulator w Moim Golfie V 1.9TDI PD Obecne parametry Aku to 74Ah i 680Amper WertelLite kupic taki sam czy mocniejszy i jakie firmy polecicie?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: wesol » pn paź 07, 2019 11:02

Mocniejszy zawsze można znaczy się o większej pojemności. To tylko in plus. Nie bierz tylko przekombinowanego do pogotowia czy policji przeznaczonego.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

fifi93
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 10:31

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: fifi93 » pn paź 07, 2019 12:13

Akumulator wymieniony teraz mam inny problem swieci się kontrolka silnika i od Kierownicy na zółto



fifi93
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 10:31

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: fifi93 » pn paź 07, 2019 22:39

Temat ogarnięty już przejechałem 15km i kontrolki zgasły



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: wesol » pt gru 13, 2019 17:45

Same reklamy będziesz dawał?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zaworekpompy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 10, 2019 16:30

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: zaworekpompy » pt gru 13, 2019 20:38

Witaj! Jeśli wmontujesz mocniejszy akumulator (mniejsza o producenta) niż jest fabrycznie włożony, to z dużym prawdopodobieństwem alternator nie zdoła Ci go doładowywać. W dłuższym przedziale czasu " skończysz" być może swoją baterię, czyli aku padnie! Wiele zależy przy tym od stanu alternatora (stanu szczotek, diod), od tego jak często i daleko jeżdzisz ( rozrusznik powoduję duży pobór prądu a często używany-więc jazda na krótkich trasach - osłabia akumulator i po prostu zależy też od ilości używanych odbiorników (klima, wentylator, podgrzewacze itd.) U Ciebie akumulator 74Ah i 680A jest ok. jeśli alternator dobrze ładuje (co można sprawdzić miernikiem) i jeśli rozrusznik jest o.k.-nie powoduje jakiegoś zwarcia (np. przegrzane uzwojenie kontaktujące z obudową), to taki akumulator będzie Ci służyć długo i wiernie,- chyba, że Ci się trafi fabryczny bubel, a obecnie jest ich coraz więcej.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: wesol » pt gru 13, 2019 22:09

Co za kolejne bzdury! A jak kupię sobie akumulator np z firmy optima Red top powiedzmy 50 Ah to będzie za mały i będzie go przeładowywać? Bo prąd ten Aku może dać nawet 815 A w normie EN nawet nie wiem czy nie przy temp 0 stopni. Ciekawe jak unas te sztaplarki w pracy dają radę z akumulatorami też 70 Ah gdy mają altki po 40 amper i chyba 55A. W dźwigu mam dwa Aku 140 Ah w szereg bo instalacja jest 24 voltowa a altek też jakiś mały coś koło 50A. Jak to możliwe kolego co? Jeszcze żeby te nasze sprzętu chodziły cały boży dzień a nie bo unas jest trzech ludzi na hali a mamy cztery suwnice dwie sztaplarki i dźwig. Odpalane to wszystko po conajmniej 20 razy dziennie.
Nie wiem czy rozumiesz istotę akumulatora w pojazdach. Toczy xAbuetasz w procesie odpalania szklankę energii z wiadra czy beczki to musisz tą szklankę energii ponownie oddać do tego wiadra i beczki. Beczka to duży Aku a wiadro to mały aku.
Weź miernik w rękę i sprawdź ile potrzebuje alternator by oddać energię po odpaleniu. Nie jest to godzina czy pięć godzin. Podpowiem ci to około 10-15 minut. I tu nie ma znaczenia czy Aku jest 35 Ah czy 180 Ah.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

zaworekpompy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 10, 2019 16:30

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: zaworekpompy » sob gru 14, 2019 22:40

Gratuluje wesol poruwnania, w sztaplarkach masz klime , podgrzewanie szyb i wiele innych odbiorników zużywających prąd. Fabryki nie poprawisz. Wmontuj sobie w takim razie słabszy akumulator w samochodzie, a życie Ci pokaże jak długo go będziesz miał.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: wesol » ndz gru 15, 2019 09:20

Powiedz no czy robiłeś jakieś pomiary w aucie poza mierzeniem napięcia. Ja przedstawiłem na forum Sharana że 5 lat temu ile co bierze i ile ładuje. Tam klima jest a nawet na przód i tył jako osobne elementy. Najwięcej bierze tam grzana szyba ale przednia bo to patent forda. Rowniutko 40 amper. Tylna po 20-25 amper bo to duża szyba. Nadmuch na przednią szybę czyli wiatraki to na full prędkość biorą 14 amper. Grzane siedzenia około 7-8 amper jedno siedzenie na full ustawione. Światła też troszkę szarpią bo też kilkanaście amper. O ile światła muszą być włączone cały czas czy choćby nadmuch na połowę (to też koło tych 7 amper wtedy). Nie ma co liczyć szyb elektrycznych bo ile je tam podnosisz opuszczasz. Wierz mi że alternator musi wyrobić się z tymi poborami i się wyrabia. Dodatkowo sprawdzałem ile szarpie ładowanie akumulatora. Nie ma takiej opcji by nawet Aku wyładowany połowicznie szarpał mega dużo. Na Aku idzie podczas testu gdy go wylądowałem wcześniej do połowy uwaga nawet nie 20 amper. I to jeszcze na dodatek tylko przez pierwsze minuty. Po 10 minutach już ładowania było 10 amper ale dalsze ładowanie podczas jazdy spowodowało że ładowanie spada do 2-3 amper. Podobny test ale z aku nie rozładowywany a poprostu eksploatowanym aucie wyszło że po odpaleniu mamy przez pierwsze trzy minuty 8 amper ładowania i dalej już spada stopniowo przez kolejne 5 minut do tych 2 amper.
Sporo ciągną świece żarowe w dieslach i to widać nawet po światłach bo jak przekaźnik rozłącza po 2.5 minutach od odpalenia to aż mignuecie widać. Cztery sztuki pobierają po 12 ampet/szt jak są zimne lodowate. Rozgrzane już pobierają po 7 ampet sztuka. Po 2.5 minucie lub osiągnięciu 68 stopni na płynie chłodzącym (co szybsze) świece są rozłączane.
Weź mi nie pitol kolego że nie wiem co i jak w tym temacie. Rezerwa w aucie zawsze jakaś jest na alternatorze. A jeszcze niektóre vagi mają grzałkę elektryczna w nadmuchu która to potrafi na trzech sekcjach grzewczych pobierać około 96 amper.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: Hubi14 » ndz gru 15, 2019 14:28

najprościej będzie kupić taki jaki producent przewidział.. jak kupisz większy to poza tym, że jest cięższy to się nic nie stanie.. jak kupisz mniejszy też się nic nie stanie no poza tym, że mniejszy ma z reguły mniejszy prąd rozruchowy... no i mniejszą pojemność... i żeby nie było.. kolega w Volvo z 1.6 HDI ma aku większy niż producent przewiduje, ja w MK IV PD miałem o mniejszych parametrach niż przewidział producent i przez dwa lata nic się z nim nie działo...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: wesol » ndz gru 15, 2019 14:34

Kiedyś kolega miał w marcu akumulator od tira 220 Ah kabel tylko musiał poprowadzić. Jeździł tak w zasadzie jego ojciec tym autem bo był inwalidą. Niby krótsza noga tylko ale już nie zabardzo mu było nosić aku czy latać z kablami w zimę. Palił od strzała. Nawet tego aku w bagażniku nie montował by nie latał.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: Hubi14 » ndz gru 15, 2019 14:37

no dokładnie.. mit z niedoładowania aku powstał w PRL'u kiedy zamiast alternatora były montowane prądnice i to one nie były w stanie doładować akumulatora, im większy tym większy problem występował.. przy alternatorach SPRAWNYCH oraz przy SPRAWNEJ instalacji tego problemu praktycznie nie ma... Ja też kiedyś na żniwa jak w ciągniku padł aku to na szybko wsadziliśmy z osobówki taki 50Ah gdzie w traktorze był 120 i nic nie wybuchło ani nic...



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: wesol » ndz gru 15, 2019 14:55

Ja mam w jednym touranie Aku 74 Ah i Alek 220 A. W drugim.jest altek seryjny 140 A i Aku też 74 Ah. W obu wszystko działa. Mam altek już 180 przygotowany i na wiosnę wleci zamiast tego 140 A ale to tak zapobiegawczo bo jest opcja dołożenia grzałki w nadmuch.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

[TDI PD] Re: Padł Akumulator jaki kupić

Post autor: lwlw » pn gru 30, 2019 19:13

Gdy ktoś pisze, że "alternator nie doładuje zbyt dużego akumulatora" to nie rozumie jak to wszystko działa. Miałoby to nieco większy sens gdybyśmy do auta wsadzali rozładowany akumulator - wówczas rzeczywiście lepiej byłby doładowany mniejszy niż większy, ale nadal nie do pełna. Ale przecież montujemy akumulator naładowany i w pojeździe trzeba go ładować tylko tyle, ile z niego weźmiemy na rozruch - czyli tyle samo musimy dać małemu jak i dużemu aku.

Mało tego - weźmy aku 50 Ah i 100 Ah. Załóżmy zostawimy auto na światłach albo inna tego typu historia. Powiedzmy "uciekło" nam 25 Ah. Oznacza to, że w małym aku pozostało 25 Ah, a w dużym 75 Ah, czyli odpowiednio 50% i 75% pojemności. W tym pierwszym przypadku mamy już znacznie mniejsze możliwości rozruchu. Zawsze większy akumulator to większe możliwości i dłużej taki pożyje.

Są tylko trzy powody dla których normalnie nie montuje się "dużych" akumulatorów: wymiary, masa i oczywiście cena.

PS. Rok temu do golfa wsadziłem 100 Ah. Dziś tester wykazuje identyczne parametry jak rok temu. Wbrew opiniom różnej maści "fachofcuf" nic się akumulatorowi jakoś nie stało :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości