Dzień dobry,
od ponad tygodnia walczę z problemem. Posiadam Golfa 1.4 16V 2002 rok z silnikiem AXP oraz LPG (KME NEVO). Od czasu do czasu podczas jazdy silnik mi gaśnie i pojawia się EPC, CHECK i AKUMULATOR. Ponownie można go normalnie odpalić. Pojawia się błąd P0322. Podczas gaśnięcia silnik pracuje nierówno. Jeżeli dodaje gazu to wskazówka obrotomierza mimo to, że silnik już gaśnie podnosi się do ponad 2 tysięcy obrotów. Jeżeli temperatura na zewnątrz przekracza 30 - 33 stopnie ponownie uruchomienie wymaga odczekania chwili. Jeżeli nie odczekam to są problemy z odpaleniem. Podczas próby uruchomienia podczas 33 stopni na zewnątrz zapaliło mi się samo EPC, później CHECK i na końcu ABS/ESP.
Wymienione zostały: rozrząd na BOSCHA, świece na BOSCHA, akumulator na BOSCHa, czujnik położenia wału z DELPHI (poprzedni był montowany 3-4 lata temu) na DELPHI. Po wymianie ostatniego czujnika problem nadal się pojawia. Regenerowany był też alternator. Wg VINu oryginalny czujnik położenia wału to 030957147AA. Z BOSCHa mogę mieć 030957147A, 030957147G, 030957147K ale nie wiem czym się różnią od 030957147AA.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Darek
Problem P0322
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Problem P0322
Witam ponownie,
po wymianie czujnika położenia wału na Delphi problem nadal występował. Znalazłem artykuł który mówił o konieczności wymiany w takim wypadku czujnika położenia wałka. Po jego wymianie na Boscha problem ustąpił aż do wczoraj. Teraz występują również błędy P0321 i P0322.
Co można jeszcze zrobić?
Pozdrawiam
Darek
po wymianie czujnika położenia wału na Delphi problem nadal występował. Znalazłem artykuł który mówił o konieczności wymiany w takim wypadku czujnika położenia wałka. Po jego wymianie na Boscha problem ustąpił aż do wczoraj. Teraz występują również błędy P0321 i P0322.
Co można jeszcze zrobić?
Pozdrawiam
Darek
Re: Problem P0322
Pomogła wymiana czujnika położenia wału. Warto montować czujniki te wskazywane przez katalog online znanej firmy produkującej części do samochodów. To co proponują sprzedawcy w hurtowniach w moim przypadku okazało się błędem. Czujnik albo miał za krótki przewód albo za długi albo inne parametry.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości