Pacjent to Passat B2 z 1981 roku, diesel 1.6 bez turbiny (54 KM). Musze wymienić środkowy brok, w którym z powodu rdzy pojawiła się dziura (po 37 latach). Mam nowy brok i teraz pytania:
1. Jak się wyjmuje stary brok z bloku?
2. Jak wbija się nowy brok do bloku?
2a. Nowy brok się wbija na sucho czy klej do gwintów (jak to wynika z praktyki)?
2b. Czy mogę za głęboko wbić ten brok (np tak że mi wpadnie do kanału wodnego)?
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Wymiana broków - jak wyciągnać stary i wbić nowy?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Wymiana broków - jak wyciągnać stary i wbić nowy?
Blachowkręt i wyjmiesz,jak będzie ciasno wchodził to bez kleju,ma się zrównać z otworem
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wymiana broków - jak wyciągnać stary i wbić nowy?
Dzięki wielkie za info - może opisze jak sprawa się zakończyła - dla potomności.
Blachowkręt był za każdym razem wyrywany z już dość mocno zardzewiałego broka. Wyjałem je robiąc nieco większą dziurę, następnie wsadzałem w nią kawałek pręta zbrojeniowego na tyle głęboko aby zahaczył o sam brzeg broka. Tak jak działa dźwignia jednostronna - wyciągnąłem problematyczny element.
W moim silniku (wsadzony wzdłużnie) aby dojść do tych broków odkręciłem kolektory. Wtedy dojście do wszystkich 3 broków jest bezproblemowe. Przy próbach bez zdejmowania kolektorów - poległem.
Broki wbijałem bez kleju - nowe siedzą ciasno (wymiar 36,6 mm)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Blachowkręt był za każdym razem wyrywany z już dość mocno zardzewiałego broka. Wyjałem je robiąc nieco większą dziurę, następnie wsadzałem w nią kawałek pręta zbrojeniowego na tyle głęboko aby zahaczył o sam brzeg broka. Tak jak działa dźwignia jednostronna - wyciągnąłem problematyczny element.
W moim silniku (wsadzony wzdłużnie) aby dojść do tych broków odkręciłem kolektory. Wtedy dojście do wszystkich 3 broków jest bezproblemowe. Przy próbach bez zdejmowania kolektorów - poległem.
Broki wbijałem bez kleju - nowe siedzą ciasno (wymiar 36,6 mm)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości