[mk4] Jakie momenty dokręcenia ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Golf VII GTI 2.0
- Silnik: CXCA
[mk4] Jakie momenty dokręcenia ?
Czy ktoś może podrzucić mi momenty dokręcenia śrub i nakrętek w zawieszeniu przednim ? śruby na wahaczu, łączniki, końcówki drążków i sworzeń wahacza.
Wszystko dokręcać odpowiednim momentem dopiero po opuszczeniu na koła tak ?
Wszystko dokręcać odpowiednim momentem dopiero po opuszczeniu na koła tak ?
[mk4] Re: Jakie momenty dokręcenia ?
Nie świruj. Przykręcić to nirmalnie, poprostu mocno i tyle. Myślisz że na warsztatach to się mechanik bawi i piraci z jednym autem cały dzień? Auto 20 letnie a chcesz naprawiać jak najnowszego t roca.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Golf VII GTI 2.0
- Silnik: CXCA
[mk4] Re: Jakie momenty dokręcenia ?
Dlatego właśnie moje wozidło nie widziało warsztatu samochodowego raz tylko byłem zawieść koledze łożysko na prase. Dokładnie ma 17 lat..na moje może i mieć ze 40 lat ale i tak będę robił zgodnie ze sztuką wiem po prostu że warto a nie na odpie...lubie to co robie i robie to dobrze. Obyś nie trafił na takich fachowców jak piszesz w innej dziedzinie
riccardoa kolego dzieki wielkie pozdrawiam.
[mk4] Re: Jakie momenty dokręcenia ?
Nawet w fabryce czasem nie robią jak podają ksiazki. Poprostu jest pewien przelicznik siły względem średnic i wytrzymałości śrub itp. to czy dokręcić wahacz 100 czy 110 Nm nie ma znaczenia. Bardziej skup się na istotniejszych rzeczach. Od tego ci auto lepiej nie będzie pracować.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Golf VII GTI 2.0
- Silnik: CXCA
[mk4] Re: Jakie momenty dokręcenia ?
Istotniejszych to jakich ? Szczerze to nie mam problemu z autem...jest zdrową jednostką ale dziękuję za troskę. Wiesz...wiele rzeczy które robię staram się wykonać jak najlepiej. Skoro ktoś podał takie a nie inne momenty to znaczy że tak ma być. Śruby dokręcasz na pałę to już wiem...zdradź mi tylko jeszcze czy na opuszczonym aucie w sensie na kołach pod obciążeniem czy na podniesionym ?wesol pisze: ↑ndz lis 18, 2018 14:10Nawet w fabryce czasem nie robią jak podają ksiazki. Poprostu jest pewien przelicznik siły względem średnic i wytrzymałości śrub itp. to czy dokręcić wahacz 100 czy 110 Nm nie ma znaczenia. Bardziej skup się na istotniejszych rzeczach. Od tego ci auto lepiej nie będzie pracować.
[mk4] Re: Jakie momenty dokręcenia ?
Raczej ciężko jest na glebie przykręcać coś jeszcze. W fabryce też raczej auto jedzie nie na kołach. W MK4 też zawiecha prosta i tam nie ma się co zerwać w gumach.
Monitoruj turbo np jeśli na być auto w dobrej kondycji.
Monitoruj turbo np jeśli na być auto w dobrej kondycji.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 20:19
- Lokalizacja: Toruń
- Auto: Golf VII GTI 2.0
- Silnik: CXCA
[mk4] Re: Jakie momenty dokręcenia ?
Dokręcić na glebie można ale trzeba mieć kanał turbine jak i silnik monitoruje...co jakiś czas sobie zrobie logi. Zegar jakiś tam defi też jest.Raz na kiedy sprawdzam kompresje Dzięki za wszelkie info...bym punkcik klilnał ale brak opcji. Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości