Witam.
Chce kupić golfa IV z silnikiem 1.9 najbardziej mi zależało na 110 KM ale ciężko o takiego dużo widzę z silnikiem 101 KM . Jak wygląda z awaryjności silnika 101 KM i na co zwrócić szczególną uwagę przy tym silniku ? Z góry dziękuję za odpowiedź i
Golf 4 1.9
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Re: Golf 4 1.9
101km najmniej wysilony, jak chcesz latać autostaradami to bierz 6biegowego 115 140 150km
-spaliny "gryzący?" zapach, oznacza problem z pompkami
-ustaw auto pod górke i sprawdz jak odpala, jeśli przód wyżej niż tył i trzeba dłuzej krecić to problem z uszczelniaczami pompek
-silnik przy odpaleniu i gaszeniu nie ma szarpać budą/dwumasa../żadnych drgań na karoserji kierownicy,
-praca silnika głośność, praca powinna być "miekka.."
-generalnie nie powinien dymic przy przyspieszaniu wiadomo
-silnik suchy, może sie pocić przy egr, egr wtedy do wymiany choć niekoniecznie
-silnik atd poznasz min po białej główce zaworka sterujacego turbina, axr tego nie ma, jak ci sie uwali zawór egr w axr to wywali ci bład na desce, ogólnie atd jest starszy ma słabsze pompki mniej wydajne od axr przez to mniej podatny na mody, turbina w obu taka sama KKK ,troche mniej wydajna od garret-ów w 90 -110 na pompie ale za to nie zpaieka sie tak chyba ze zajechana mocno , jest mniej problematyczna.
-auto powinno mieć buta, nie daj sobie w mówić że jest mółowaty bo to tylko 101km, jachałem takim to wcale nie był mułowaty 4 osoby i bagaż nawet nie odczół i szło normalnie wyprzedzać.
Ehh , jak sie nieznasz to weż mechanika ze sobą , jesli to twoje pierwsze mk4 to łatwo wpaśc na mine, nie wiesz na co zwracać uwage.
pzdr
-spaliny "gryzący?" zapach, oznacza problem z pompkami
-ustaw auto pod górke i sprawdz jak odpala, jeśli przód wyżej niż tył i trzeba dłuzej krecić to problem z uszczelniaczami pompek
-silnik przy odpaleniu i gaszeniu nie ma szarpać budą/dwumasa../żadnych drgań na karoserji kierownicy,
-praca silnika głośność, praca powinna być "miekka.."
-generalnie nie powinien dymic przy przyspieszaniu wiadomo
-silnik suchy, może sie pocić przy egr, egr wtedy do wymiany choć niekoniecznie
-silnik atd poznasz min po białej główce zaworka sterujacego turbina, axr tego nie ma, jak ci sie uwali zawór egr w axr to wywali ci bład na desce, ogólnie atd jest starszy ma słabsze pompki mniej wydajne od axr przez to mniej podatny na mody, turbina w obu taka sama KKK ,troche mniej wydajna od garret-ów w 90 -110 na pompie ale za to nie zpaieka sie tak chyba ze zajechana mocno , jest mniej problematyczna.
-auto powinno mieć buta, nie daj sobie w mówić że jest mółowaty bo to tylko 101km, jachałem takim to wcale nie był mułowaty 4 osoby i bagaż nawet nie odczół i szło normalnie wyprzedzać.
Ehh , jak sie nieznasz to weż mechanika ze sobą , jesli to twoje pierwsze mk4 to łatwo wpaśc na mine, nie wiesz na co zwracać uwage.
pzdr
Re: Golf 4 1.9
Dzieki za pomoc . Naj bardziej obawiam się pompowtrysków. Wiadome nic nie jest wieczne a jak to jest w Polsce auto 500 tyś km ma nagle cud się stał i ma 230tys km i człowiek w szoku że taki przebieg A tak się auto psuje .
Re: Golf 4 1.9
Może po prostu szukaj zwykłego 1,9 tdi 90 konnego? Zdaje się że "AGR" to nawet koła dwumasowego nie posiada, można przecież rozkręcić taki silnik bo na temat 1,9 tdi to już chyba książki powstały
Warto zwrócić ogólnie na stan auta, bo 1,9 tdi dzisiaj to są zajechane trupy, przebiegi 500-600 tys, naprawiane gdzieś w garażach na częściach używanych lub najtańszych jakie się da, olej wymieniany raz na kilka lat, filtry też z najniższej półki itp.
Po prostu szukaj coś zdrowego, blisko domu, bo przecież Golf IV TDI to co drugi samochód na ulicy, ale nie nastawiaj się na jakieś 1,9 TDI ARL 150 konne chyba że wydasz 15 tys na auto, z resztą te pierwsze 90/110 są bardzo trwałe i mniej kosztowne w serwisie niż te mocniejsze.
Warto zwrócić ogólnie na stan auta, bo 1,9 tdi dzisiaj to są zajechane trupy, przebiegi 500-600 tys, naprawiane gdzieś w garażach na częściach używanych lub najtańszych jakie się da, olej wymieniany raz na kilka lat, filtry też z najniższej półki itp.
Po prostu szukaj coś zdrowego, blisko domu, bo przecież Golf IV TDI to co drugi samochód na ulicy, ale nie nastawiaj się na jakieś 1,9 TDI ARL 150 konne chyba że wydasz 15 tys na auto, z resztą te pierwsze 90/110 są bardzo trwałe i mniej kosztowne w serwisie niż te mocniejsze.
Re: Golf 4 1.9
Tego co znalazłem to 101 km 2003 rok sprowadzony po opłatach celnych za 6 tyś. Mam pytanie co za opłaty muszę jeszcze zrobić wiem że zarejestrować w wydziale komunikacji i badanie techniczne . Czy jeszcze jakieś opłaty?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości