[inny] [1.6 8V AKL] Przestawiony rozrząd... Grubsza sprawa?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
carismath
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob lut 25, 2012 14:01
Lokalizacja: Wolbrom/Kraków

[inny] [1.6 8V AKL] Przestawiony rozrząd... Grubsza sprawa?

Post autor: carismath » śr cze 13, 2018 01:02

Witam.

Mam problem z samochodem dziewczyny (Toledo 1.6 8V AKL). Sprawa wygląda tak: Piec zapalił się od instalacji LPG. Wypiął się wężyk od wtrysku i gdzieś musiała przeskoczyć iskra (mimo iż przewody były nowe! :/). Strat jakiś dużych nie ma, nadpalił się kolektor dolotowy, obudowa i pasek rozrządu, czujnik wałka rozrządu, wtyczka od klapek dolotu. Problem w tym, że przy próbie ustawienia rozrządu, znaki nie pokrywają się, a w silnik się blokuje (co prawda, da się go przekręcić dalej, ale nie idzie lekko, a znak na kole pasowym wału przeskakuje za znak na obudowie). Na zdjęciach widać ułożenie rozrządu przed tym zablokowaniem (oba znaki nie pokrywają się), czyli możliwe jest jedynie ustawienie znaku na kole zębatym wałka rozrządu i obudowie rozrządu.

Tak wyglądają znaki (przed punktem gdzie przy kręceniu wałem coś blokuje).
Koło zębate wałka rozrządu:
Obrazek

Koło pasowe wału korbowego (tutaj najbliżej pokrycia się znaków):
Obrazek

Pozycja wałka rozrządu (popychacze na pierwszym cylindrze w górze, więc razem z nimi zawory zamknięte i tłok powinien być w GMP):

ObrazekObrazek

Otwór inspekcyjny w obudowie skrzyni biegów:

Obrazek

Silnik podobno sam zgasł, chwilę po tym jak zaczął pracować na trzy gary, ale obstawiam, że to przez spalony osprzęt. Miałem wymienić rozrząd i myślałem, że wszystko pójdzie lux, a tu rozrząd przestawiony... i się sprawa skomplikowała...

Zostaje jedynie ustawienie silnika jak najbliżej przed znakami z tłokiem pierwszego cylindra w GMP, rozpięcie rozrządu i ustawienie osobno wału korbowego i wałka rozrządu... Co byście radzili? Jak to ruszyć, by prawidłowo ustawić go na znaki?


*_*

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[inny] Re: [1.6 8V AKL] Przestawiony rozrząd... Grubsza sprawa?

Post autor: marcin7x5 » śr cze 13, 2018 21:24

Złóż rozrząd od nowa na wszystkie znaki. Nawet gdyby trzeba przestawić o jeden ząbek względem obecnego.



Awatar użytkownika
carismath
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob lut 25, 2012 14:01
Lokalizacja: Wolbrom/Kraków

[inny] Re: [1.6 8V AKL] Przestawiony rozrząd... Grubsza sprawa?

Post autor: carismath » śr lip 18, 2018 17:04

Co do tolka: graty do silnika zebrane, rozrząd zrzucony. Idzie to słabo, bo brakuje czasu na grzebanie.
Zastanawiam się, czy to koło zębate wałka rozrządu się jeszcze nadaje? Widać rdzę na pierścieniu z którego czujnik czyta położenie wałka i jakiś syf z poprzedniego paska na zębach koła.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


*_*

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[inny] Re: [1.6 8V AKL] Przestawiony rozrząd... Grubsza sprawa?

Post autor: marcin7x5 » śr lip 18, 2018 17:28

Szczotka druciana na wiertarkę i czyścisz całe koło. Zęby na kole muszą być bez żadnych pozostałości bo może znowu pasek przeskoczyć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości