AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Witam,
to mój 1szy post na tym forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie przywitać i prosić o wyrozumiałość
Kupiłem w poniedziałek Golfa z 1.9td AAZ pod maską.
Pierwsza sprawa, co to jest, zaznaczone na zdjęciu i czy powinno być gdzieś podłączone? Pod spodem jest jakiś zaworek ciśnieniowy, który puszcza po delikatnym dmuchnięciu w niego ustami. Trochę obrzygane ropą jest miejsce wylotu tego czegoś, więc zastanawiam się czy wszystko jest ok...
Problem jest taki, że po nocnym postoju bardzo ciężko pali, muszę go kręcić kilkanaście sekund, czasami po kilka razy.
Przekaźnik świec ok, dzisiaj zdiagnozowałem że jedna świeca (druga od rozrządu) nie grzeje, ale wątpię że miałoby to aż taki wpływ, zresztą jutro ją wymienię.
Na 99% po długim postoju, paliwo się cofa i dlatego jest tak ciężko go odpalić. W przewodach paliwowych od filtra do pompy widać jeden mały bąbelek powietrza, ale to raczej za mało na tak ciężkie palenie. Jednak gdy w końcu odpali, to w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy widać sporą ilość baniek powietrza płynących od filtra do pompy wraz z paliwem. Co może być przyczyną zapowietrzania się filtra, i czy to może mieć aż taki wpływ? Dodam, że przy temperaturach w okolicy zera jest dosyć trudno go odpalić, ale dzisiaj po nocy w garażu w temperaturze ok. 10st C odpalił po góra 2-3 sekundach kręcenia.
Wszelkie sugestie mile widziane
PS. Gdy ściśniecie palcami przewód dolotowy między turbiną a kolektorem ssącym, i przegazujecie auto to jesteście w stanie utrzymać ściśnięty przewód, czy ciśnienie od razu go usztywnia, czy dopiero przy wyższych obrotach?
Jak to ma być właściwie, tak "organoleptycznie" Robiłem kiedyś taki test w Astrze 2.0DI i tam przewód dużo szybciej i mocniej pęczniał, a mój golf kopci na czarno, więc zastanawiam się czy turbina już nie ma dosyć...
to mój 1szy post na tym forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie przywitać i prosić o wyrozumiałość
Kupiłem w poniedziałek Golfa z 1.9td AAZ pod maską.
Pierwsza sprawa, co to jest, zaznaczone na zdjęciu i czy powinno być gdzieś podłączone? Pod spodem jest jakiś zaworek ciśnieniowy, który puszcza po delikatnym dmuchnięciu w niego ustami. Trochę obrzygane ropą jest miejsce wylotu tego czegoś, więc zastanawiam się czy wszystko jest ok...
Problem jest taki, że po nocnym postoju bardzo ciężko pali, muszę go kręcić kilkanaście sekund, czasami po kilka razy.
Przekaźnik świec ok, dzisiaj zdiagnozowałem że jedna świeca (druga od rozrządu) nie grzeje, ale wątpię że miałoby to aż taki wpływ, zresztą jutro ją wymienię.
Na 99% po długim postoju, paliwo się cofa i dlatego jest tak ciężko go odpalić. W przewodach paliwowych od filtra do pompy widać jeden mały bąbelek powietrza, ale to raczej za mało na tak ciężkie palenie. Jednak gdy w końcu odpali, to w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy widać sporą ilość baniek powietrza płynących od filtra do pompy wraz z paliwem. Co może być przyczyną zapowietrzania się filtra, i czy to może mieć aż taki wpływ? Dodam, że przy temperaturach w okolicy zera jest dosyć trudno go odpalić, ale dzisiaj po nocy w garażu w temperaturze ok. 10st C odpalił po góra 2-3 sekundach kręcenia.
Wszelkie sugestie mile widziane
PS. Gdy ściśniecie palcami przewód dolotowy między turbiną a kolektorem ssącym, i przegazujecie auto to jesteście w stanie utrzymać ściśnięty przewód, czy ciśnienie od razu go usztywnia, czy dopiero przy wyższych obrotach?
Jak to ma być właściwie, tak "organoleptycznie" Robiłem kiedyś taki test w Astrze 2.0DI i tam przewód dużo szybciej i mocniej pęczniał, a mój golf kopci na czarno, więc zastanawiam się czy turbina już nie ma dosyć...
Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Uszkodzona świeca wymieniona, dzisiaj zapalił dużo szybciej, ale pewnie dlatego że było kilka stopni na plusie. Przy okazji wymieniłem też filtr paliwa i zaworek zwrotny na filtrze. Poza tym dalej pali ciężko po długim postoju. Mam wrażenie, że z wyciągniętym cięgnem ssania idzie mu to jeszcze gorzej niż bez tego (bardzo dziwne).
Jakieś nieszczelności wewnątrz pompy są możliwe, których nie widać na zewnątrz, a mogłyby takie objawy dawać?
Jakieś nieszczelności wewnątrz pompy są możliwe, których nie widać na zewnątrz, a mogłyby takie objawy dawać?
Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
podłącz przewody paliwowe bez filtra paliwa zasilanie i powrót wtedy niech pochodzi kilka minut i zostaw do rana
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Jak jest obrzygane to znaczy że oging na mechaniźmie LDA puszcza paliwo. A jak stoi dłużej to zaciąga powietrze i paliwo z pompy cofa się do zbiornika.JacekTD pisze:Trochę obrzygane ropą jest miejsce wylotu tego czegoś, więc zastanawiam się czy wszystko jest ok...
Jest na forum foto-porada jak to naprawić poczytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=389389
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Dzięki koledzy za odpowiedzi i za konkretnego linka
Po zmianie filtra, zaworka, i jednej uszkodzonej świecy ( jak pisałem w poprzednim poście ) auto pali "prawie" od razu, jednak nie załapuje równo, tylko jakby na raty. Przy wyciągniętym cięgnie ssania, pali dużo gorzej. Jak dostanę gdzieś ten o-ring to biorę się za uszczelnienie tego ustrojstwa
Po zmianie filtra, zaworka, i jednej uszkodzonej świecy ( jak pisałem w poprzednim poście ) auto pali "prawie" od razu, jednak nie załapuje równo, tylko jakby na raty. Przy wyciągniętym cięgnie ssania, pali dużo gorzej. Jak dostanę gdzieś ten o-ring to biorę się za uszczelnienie tego ustrojstwa
Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Masz rozjechany kąt wtrysku.JacekTD pisze:Przy wyciągniętym cięgnie ssania, pali dużo gorzej
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Konkretnie i na temat. Podejrzenia takie miałem, ale sprawdzić jak już nie. Więc kupuję zegar i ustawiam, dzięki wielkie!
Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Możesz się pokusić o wizytę w warsztacie,który posiada lampę stroboskopową do diesla. Szybciej będzie.JacekTD pisze: Więc kupuję zegar
AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem
Nie mam zaufanego warsztatu. Albo inaczej, nikomu nie ufam poza sobą Ale może faktycznie pożyczę od kogoś lampę. Raz jeszcze dzięki
Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości