Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sebool12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
- Lokalizacja: Szczerców
- Kontakt:
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
Witam
Niespełna 2k km wymieniałem łożysko w przednim prawym kole. Po tym przebiegu łożysko zaczęło buczeć jeszcze gorzej niż przed wymianą (wcześniej odzywało się przy ~110km/h, teraz już przy 85)
Czy możliwe jest, że zwrotnica została zbyt mocno dokręcona? Nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, ale to jest jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy. Samo łożysko SKF, wymieniane przez ojca, który nie raz już wymieniał łożyska w aucie.
Niespełna 2k km wymieniałem łożysko w przednim prawym kole. Po tym przebiegu łożysko zaczęło buczeć jeszcze gorzej niż przed wymianą (wcześniej odzywało się przy ~110km/h, teraz już przy 85)
Czy możliwe jest, że zwrotnica została zbyt mocno dokręcona? Nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, ale to jest jedyna rzecz jaka przychodzi mi do głowy. Samo łożysko SKF, wymieniane przez ojca, który nie raz już wymieniał łożyska w aucie.
Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
Za mocno? Nie wiem ile pary i jaką lagę trzeba mieć żeby za mocno dokręcić łożysko. Standardowo jest chyba 250Nm, to jest bardzo dużo, 25 kilogramów na metrowej rurce. Widziałem nie raz w warsztacie jak się wieszają na kluczach i tak dokręcone łożyska nie padały po 2000km.
- sebool12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
- Lokalizacja: Szczerców
- Kontakt:
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
darwaz, pytam tylko czy w ogóle istnieje taka możliwość w przypadku tej piasty, a nie jakiej siły to wymaga. Załóżmy, że dokręciłem momentem np 40Nm - uszkodzi to łożysko czy nie?
Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
wtedy za lekko,200 Mm jest ok,chyba że podczas montażu coś nie poszło...
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
...albo łożysko z przemytu ze wschodu...coś ostatnio słabiutkie jakościowo te SKF-y
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
Skf to juz padaja. Nie da sie piasty dokrecic za mocno bo tu dokrecenie kasuje luz na lizysku na wewnetrznych biezniach lozyska. Czy dokrecisz 150Nm czy 300 nic to nie zmienia. Tylko dokrecania w bebnowych czasami jest tak ze musza byc z wyczuciem by zachowac luz na lozysku. Generalnie kazde lozysko bedzie chodzic wiecznie jesli jest delikatny luz i jest tam caly czas smar. Loztska sa tez dostepne z roznym luzem np C3 to sa z powiekszonym luzem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- sebool12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
- Lokalizacja: Szczerców
- Kontakt:
Re: Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokrę
To jeżeli nie skf to co kupować?
Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
Fag timken koyo flt
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Nowe łożysko buczy po niespełna 2k km - zbyt mocno dokręcone
Mogło się łożysko rozsypać jeśli piasta miała wadę.
Gdy wychełtało się stare łożysko to mogło wyrobić piastę w taki sposób że tylko jedna bieżnia siedzi sztywno na niej.
Zmierz piastę w miejscu osadzenia obydwu bieżni. Jeśli są różnice to wymień piasty i łożyska na nowe.
Gdy wychełtało się stare łożysko to mogło wyrobić piastę w taki sposób że tylko jedna bieżnia siedzi sztywno na niej.
Zmierz piastę w miejscu osadzenia obydwu bieżni. Jeśli są różnice to wymień piasty i łożyska na nowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości