Opornik, rezystor dmuchawy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ryszard.derbich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr maja 20, 2015 21:23
Lokalizacja: Świecie
Auto: VW Golf III CL 1.4 KAT 1993
Silnik: ABD
Kontakt:

Opornik, rezystor dmuchawy

Post autor: ryszard.derbich » pt sie 18, 2017 19:21

Założyłem ten temat tylko i wyłącznie w kwestii upewnienia się czy to jest to o czym myślę, czy może coś poważniejszego.
Jeżdżąc przez okres letni, nawiew ustawiony mam w pozycji IV biegu i kierunek na twarz. Oczywiście wersja bez klimy. Pokonanie dystansu z pracy do domu i z powrotem zajmuje mi jakieś 45 minut. Dmuchawa chodzi oczywiście cały czas na maksymalnym biegu. Od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że pokrętło regulacji biegu dość mocno się nagrzewa, nie raz nie dało się go dotknąć. Dziś podczas powrotu z pracy pokrętło częściowo się stopiło, uszkadzając też panel, a poza tym działa tylko II i IV bieg. Wentylator zaś pracuje elegancko.
To jak? Padł rezystor / opornik dmuchawy wraz z bezpiecznikiem termicznym, czy może jednak coś dzieje się w środku panelu. A może jedno i drugie?
Zdjęcia dla rozjaśnienia sytuacji oraz pokrętło regulacji biegu w pozycji IV i II:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Opornik, rezystor dmuchawy

Post autor: Mavrick » sob sie 19, 2017 13:52

Wyglada mi to na uszkodzony rezystor dmuchawy.



Awatar użytkownika
ryszard.derbich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr maja 20, 2015 21:23
Lokalizacja: Świecie
Auto: VW Golf III CL 1.4 KAT 1993
Silnik: ABD
Kontakt:

Opornik, rezystor dmuchawy

Post autor: ryszard.derbich » pn sie 21, 2017 20:00

Temat ogarnięty. Winowajcą były przepalone styki w panelu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 64 gości