Pojawił mi się problem jak w temacie. Posiadam od roku czasu golf IV 1.4 16v. Od prawie poczatku byl problem z cisnieniem oleju.
Zacząłem od pierdół. Czyli czujnik ciśnienia oleju (w pózniejszym etapie był podłączony do manometru miał cisnienie powyżej 2200 obr/min), później przyszła kolej na oględziny misy olejowej (bez wgnieceń i została cała wyczyszczona), jak już byłem przy misie olejowej wymieniłem pompe oleju ale i to mało dało (może migajacka lampka nie czaska sie swoim drazniacym sygnałem co 30 sec jadac przez miasto, ale moze zmienilo sie to na 40 sec....). Wszystkie możliwe tanie usterki zrobiłem. Teraz przyszła kolej na koncu łańcuszka na głowice wraz z wałkami (to o co sie najbardziej obawiałem). Tutaj moje pytanie.
Dokładniej jest to VW Golf IV 1.4 16v AXP 1J1 rok produkcji czerwiec 2001, auto przy zakupie miało 159 tys. km z zewnatrz jak i w srodku wycacany z kazdej strony. Mechanicznie troszke gorzej. Prosze o pomoc ponieważ przegladajac allegro, olx itp. Natykam sie na 3 wersje:
1. Ludzie podaja kod silnika
2. ludzie podaja nr seryjny (np. 036103373AC)
3. Ludzie podaja np glof IV 1.4 16 v i koniec
Prosze o pomoc. Bo naprawdę bo za ta poważna usterka nic z golfem wiecej sie nie dzieje. (Finansowo wiem ze to wyjdzie drogo, ale nie moge sobie pozwolic na zmiane auta, ani tez na wymontownie tej głowicy i robienie z nia czego poniewaz niestety ale auto musi jezdzic do mojej pracy oddalonej prawie 40 km przebijajac sie przez korki)
Po czym dobierać głowice ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Po czym dobierać głowice ???
1. Jeśli kupisz od takiego samego silnika, to będzie pasować
2. Jeśli kupisz z takim samym numerem, to będzie pasować
3. W przypadku 1.4 16v sama głowica w każdym silniku była taka sama - goła głowica, nie wiem jak jej "wnętrzności"...ale zdaje się że głowice z zaworami pasują zamiennie pomiędzy wszystkimi 1.4 16v. Niby AHW/AKQ i AXP/APE mają inne numery...ale już np pod koniec produkcji AHW, AXP i BCA mają ten sam numer.
2. Jeśli kupisz z takim samym numerem, to będzie pasować
3. W przypadku 1.4 16v sama głowica w każdym silniku była taka sama - goła głowica, nie wiem jak jej "wnętrzności"...ale zdaje się że głowice z zaworami pasują zamiennie pomiędzy wszystkimi 1.4 16v. Niby AHW/AKQ i AXP/APE mają inne numery...ale już np pod koniec produkcji AHW, AXP i BCA mają ten sam numer.
Re: Po czym dobierać głowice ???
Qto pisze:1. Jeśli kupisz od takiego samego silnika, to będzie pasować
2. Jeśli kupisz z takim samym numerem, to będzie pasować
3. W przypadku 1.4 16v sama głowica w każdym silniku była taka sama - goła głowica, nie wiem jak jej "wnętrzności"...ale zdaje się że głowice z zaworami pasują zamiennie pomiędzy wszystkimi 1.4 16v. Niby AHW/AKQ i AXP/APE mają inne numery...ale już np pod koniec produkcji AHW, AXP i BCA mają ten sam numer.
No wydaje mi sie ze sa luzy na walkach rozrzadu. Co wy myslicie o tej awarii?
Po czym dobierać głowice ???
To nie szukaj całej głowicy a tylko pokrywę z wałkami rozrządu. Szukaj od najmłodszych silników czyli bca lub bby. Tyle że one już miały odpowietrzenie góry silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości