Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfiarzwzgw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 13, 2017 14:11

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

Post autor: golfiarzwzgw » sob maja 13, 2017 14:21

Witam, w związku z tym ze moj golfik coraz więcej pije oleju, pojawił się on tez w zbiorniczku wyrównawczym, w dodatku traci moc, prawdopodobnie jest uszkodzony termostat, ponieważ silnik od dawna nie widział 90 stopni, rozważam zmianę silnika. Marzy mi się vr6 ten o mocy 204 jednak to dość drogi zakup na który po prostu mnie nie stać, wiec pomyślałem o zakupie starszego vr6, tego z golfa 3. Aktualnie posiadam w golfie 4 generacji silnik 8 zaworowy 1.6 i pytanie czy przy montażu tego starego vr6 musiałbym zmieniać tez skrzynie? Czy od 1.6 sr podejdzie bez problemów? Zawieszenie i hamulce to inny temat, o tym nie rozmawiajmy. Chodzi i sama skrzynie no i ewentualnie co z elektryka. Jeśli ktoś miał styczność z takimi rzeczami to proszę o wypowiedz, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

Post autor: Michał_1977 » sob maja 13, 2017 17:28

golfiarzwzgw pisze: czy przy montażu tego starego vr6 musiałbym zmieniać tez skrzynie? Czy od 1.6 sr podejdzie bez problemów?
Fizycznie dałoby się to spiąć,ale ta skrzynia nie wytrzyma. Nie ma najmniejszych szans na przetrwanie jednego interwału olejowego.
Elektrykę pod silnik też trzeba swapować.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

golfiarzwzgw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob maja 13, 2017 14:11

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

Post autor: golfiarzwzgw » sob maja 13, 2017 19:37

Myślisz ze te 70km to aż taka różnica ze nie ogarnie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

Post autor: Michał_1977 » sob maja 13, 2017 21:21

golfiarzwzgw pisze:Myślisz ze te 70km to aż taka różnica ze nie ogarnie?
Przecież te skrzynie przy 1,6SR rozlatują się,a dokładnie,to ścinają się nity w dyferencjale. To raz.
Dwa-sprzęgło nie przeniesie tej mocy i momentu,a innego sprzęgła (o innej konstrukcji) nie zamontujesz pod tą skrzynię.
Zamiast tracić czas na kombinowanie,szukaj sprzęgła,skrzyni i osprzętu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości