problem z termostatem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: śr lip 02, 2014 17:23
problem z termostatem
Witam mam taki problem że mam brak ogrzewania na wolnych obrotach i brak napięcia na kablach idących do termostatu przy 90 C jest napięcie 0 do 3v jak podam 12v na kable to termostat się otwiera silnik 1.6 apf może ktoś już miał taki problem gdzie idą kable od termostatu
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
problem z termostatem
pin nr 1, kabelek szaro/żółty idzie do przekaźnika nr 30, do nóżki 87 w gnieździe nr 6 - kabelek po drodze zmienia kolor na czarno/fioletowy i przechodzi przez dwupinową wtyczkę w plastikowym kanale z kablami między akumulatorem a ścianą grodziową.
pin nr 2, kabelek niebiesko/czerwony idzie prosto do sterownika silnika, do pinu nr 116.
pin nr 2, kabelek niebiesko/czerwony idzie prosto do sterownika silnika, do pinu nr 116.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: śr lip 02, 2014 17:23
Re: problem z termostatem
Witam,
Kilka lat męczyłem się z temperaturą silnika 1.6 apf, za bardzo nie pasowała mi temperatura jego pracy 105-112°C, i już raz wymieniana uszczelka pod głowicą.
Przez pewien okres założony miałem sterownik wentylatorów o nr 1J0919506K w ori jest 1J0919506L, montaż sterownika z literką K miał kilka wad i jedną zaletę:
- w zimie temperatura pracy silnika po nagrzaniu wynosiła ok 75°C(na desce 90°C)
- grzałka w termostacie szybciej otwierała termostat i silnik ciągle był niedogrzany
- słabsze ogrzewanie
- po zgaszeniu silnika, załączały się obydwa wiatraki na chłodnicy na ok 10sek.
- jedyną zaletą było lato, temperatura silnika była w ok 85°C
Dwa tygodnie temu wyprułem flaki z termostatu elektrycznego(miałem drugi w zapasie) i pojechałem do sklepu z motoryzacyjnego.
Pokazałem go sprzedawcy i spytałem czy nie ma takiego wkładu który by tu pasował, sprzedawca odwrócił się na pięcie i poszedł w regały.
Duże było moje zaskoczenie gdy przyniósł od opla i powiedział że ten będzie pasował
Termostat niby jest na 92°C ale otwiera się już przy 90°C, i silnik pięknie trzyma 89-91°C(temp ze sterownika silnika), ogrzewanie o niebo lepsze, silnik lepiej się rozgrzewa.
Zakupiony termostat wymagał drobnych zmian w celu zamontowania go do obudowy termostatu.
1) zmiana dotyczyła grzybka nowego termostatu(musiałem zeszlifować go ok 1-1,5mm, tak aby swobodnie wchodził między nóżki obudowy termostatu.
2) wyszlifowanie wcięć w skrzydełkach termostatu i podgięcie ich aby ładnie się zapiął we wcięcia w nóżkach obudowy termostatu.
3) wywiercenie otworu w miejscu przechodzenia przewodów z termostatu elektrycznego na zewnątrz obudowy i wkręcania wkrętu na kleju wkręta, w którego łbie będzie się opierał trzpień termostatu. uwaga: plastik jest mocny ale kruchy, delikatnie wkręcać wkręta.
4) ja na końcu wywierciłem male otworki w skrzydełkach i nóżkach w celu blokady termostatu mosiężnym drucikiem, tak na wszelki wypadek, jeśli się wypnie szkody żadnej nie zrobi ponieważ obieg będzie otwarty i płyn swobodnie będzie przepływał przez chłodnice.
5) zostaje jeszcze jedna mała rzecz do zrobienia, zostaje nam wolna wtyczka od zasilania termostatu. Jeśli zostawimy ją nie wpiętą to sterownik zalączy nam wentylatory i będzie pracował w trybie awaryjnym, na tą chwilę wpiąłem tam drugi termostat który trytytką podpiąłem w okolice filtra powietrza.
W tej chwili nie mam czasu na zrobienie sztucznego oporu ale na pewno to zrobię, opór termostatu to 50om moc ok 3W, myślę że uda się dobrać odpowiedni opornik.
Może te wszystkie przeróbki wyglądają trochę strasznie ale nic w tym trudnego, można sobie poradzić.
Ja sobie zrobiłem i działa świetnie, koszt termostatu 29zł.
Nie biorę odpowiedzialności za nie udane prób i zmiany
Kilka lat męczyłem się z temperaturą silnika 1.6 apf, za bardzo nie pasowała mi temperatura jego pracy 105-112°C, i już raz wymieniana uszczelka pod głowicą.
Przez pewien okres założony miałem sterownik wentylatorów o nr 1J0919506K w ori jest 1J0919506L, montaż sterownika z literką K miał kilka wad i jedną zaletę:
- w zimie temperatura pracy silnika po nagrzaniu wynosiła ok 75°C(na desce 90°C)
- grzałka w termostacie szybciej otwierała termostat i silnik ciągle był niedogrzany
- słabsze ogrzewanie
- po zgaszeniu silnika, załączały się obydwa wiatraki na chłodnicy na ok 10sek.
- jedyną zaletą było lato, temperatura silnika była w ok 85°C
Dwa tygodnie temu wyprułem flaki z termostatu elektrycznego(miałem drugi w zapasie) i pojechałem do sklepu z motoryzacyjnego.
Pokazałem go sprzedawcy i spytałem czy nie ma takiego wkładu który by tu pasował, sprzedawca odwrócił się na pięcie i poszedł w regały.
Duże było moje zaskoczenie gdy przyniósł od opla i powiedział że ten będzie pasował
Termostat niby jest na 92°C ale otwiera się już przy 90°C, i silnik pięknie trzyma 89-91°C(temp ze sterownika silnika), ogrzewanie o niebo lepsze, silnik lepiej się rozgrzewa.
Zakupiony termostat wymagał drobnych zmian w celu zamontowania go do obudowy termostatu.
1) zmiana dotyczyła grzybka nowego termostatu(musiałem zeszlifować go ok 1-1,5mm, tak aby swobodnie wchodził między nóżki obudowy termostatu.
2) wyszlifowanie wcięć w skrzydełkach termostatu i podgięcie ich aby ładnie się zapiął we wcięcia w nóżkach obudowy termostatu.
3) wywiercenie otworu w miejscu przechodzenia przewodów z termostatu elektrycznego na zewnątrz obudowy i wkręcania wkrętu na kleju wkręta, w którego łbie będzie się opierał trzpień termostatu. uwaga: plastik jest mocny ale kruchy, delikatnie wkręcać wkręta.
4) ja na końcu wywierciłem male otworki w skrzydełkach i nóżkach w celu blokady termostatu mosiężnym drucikiem, tak na wszelki wypadek, jeśli się wypnie szkody żadnej nie zrobi ponieważ obieg będzie otwarty i płyn swobodnie będzie przepływał przez chłodnice.
5) zostaje jeszcze jedna mała rzecz do zrobienia, zostaje nam wolna wtyczka od zasilania termostatu. Jeśli zostawimy ją nie wpiętą to sterownik zalączy nam wentylatory i będzie pracował w trybie awaryjnym, na tą chwilę wpiąłem tam drugi termostat który trytytką podpiąłem w okolice filtra powietrza.
W tej chwili nie mam czasu na zrobienie sztucznego oporu ale na pewno to zrobię, opór termostatu to 50om moc ok 3W, myślę że uda się dobrać odpowiedni opornik.
Może te wszystkie przeróbki wyglądają trochę strasznie ale nic w tym trudnego, można sobie poradzić.
Ja sobie zrobiłem i działa świetnie, koszt termostatu 29zł.
Nie biorę odpowiedzialności za nie udane prób i zmiany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 10 gości