1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Witam. Moje pytanie jest następujące. Mam dawcę silnika 1.8T AGU, Audi A3 1998r. Audi ma na liczniku 372tys km. Ostatnia wymiana oleju na kartce w komorze to rok 2011. Audi wystało się gdzieś na placu w Niemczech bo to widać po silniku (rdza i śniedź). Silnik odpala bardzo dobrze i cichutko, równo pracuje. Błędów na VAGu nie ma oprócz info że Aku słaby... bo jest... Termostat nie trzyma ale nie oto chodzi.
Problemy, dylematy: (robić SWAP do mojego MKIV wywalając chlejącym litrami olej silnik AQY 2.0....)
1.Przejechałem się AUDI z zapiętym manometrem. Ciśnienie doładowania 0,4 bar w porywach czasem do 0,5 ale rzadko....autko się rozpędza dobrze. Czemu nie 0,6bar?
2. Podciśnienie w kolektorze przy wolnych obrotach -0,4 bar, zaciskam szczypcami podciśnienie z ssącego wiodące do DV i podciśnienie leci do -0,6....DV uwalony?
3. Ciśnienie smarowania na tym starym oleju którego jest poniżej minimum lekko, przy wygrzanym silniku ok. 1,5 bar....podniosę obroty do 2tyś i leci powyżej 3 bar.
4. Pomiar kompresji ciepły silnik cylindry po kolei 1-12,5 bar 2-14,5 bar 3-14,5 bar 4-12,5 bar. Próba olejowa i wszystkie cylindry 14,5 około...dobrze?
Piszę o tym bo nie znam 1,8T na tyle aby sam podjąć decyzję czy warto SWAPować to do Golfika....Bo..... No właśnie chciałem uzyskać z tego AGU moc 180PS docelowo aby było sprawnie i na długo.Czy taka baza będzie OK?
Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.
Problemy, dylematy: (robić SWAP do mojego MKIV wywalając chlejącym litrami olej silnik AQY 2.0....)
1.Przejechałem się AUDI z zapiętym manometrem. Ciśnienie doładowania 0,4 bar w porywach czasem do 0,5 ale rzadko....autko się rozpędza dobrze. Czemu nie 0,6bar?
2. Podciśnienie w kolektorze przy wolnych obrotach -0,4 bar, zaciskam szczypcami podciśnienie z ssącego wiodące do DV i podciśnienie leci do -0,6....DV uwalony?
3. Ciśnienie smarowania na tym starym oleju którego jest poniżej minimum lekko, przy wygrzanym silniku ok. 1,5 bar....podniosę obroty do 2tyś i leci powyżej 3 bar.
4. Pomiar kompresji ciepły silnik cylindry po kolei 1-12,5 bar 2-14,5 bar 3-14,5 bar 4-12,5 bar. Próba olejowa i wszystkie cylindry 14,5 około...dobrze?
Piszę o tym bo nie znam 1,8T na tyle aby sam podjąć decyzję czy warto SWAPować to do Golfika....Bo..... No właśnie chciałem uzyskać z tego AGU moc 180PS docelowo aby było sprawnie i na długo.Czy taka baza będzie OK?
Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.
Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.
Re: 1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Ja bym powiedział tak, może być problem z turbiną, może coś tam nie hulać, bez logów dynamicznych + najlepiej pomiaru na hamowni ciężko cokolwiek powiedzieć.
A tak ogólnie nie lepiej sprzedać 2,0 Golfa i poszukać np A3 1,8T 98 rok AGU? całe auto? dopłacisz trochę ale masz konkret.
Natomiast tutaj swap dość starej jednostki (bo posiadają taką samą u siebie..) trochę może nieopłacalny?
ja mam 2000 rok, za auto bym wołał ok 10-10,5 tys to z 98 byś znalazł za 8-9 tys do małych jakiś tam poprawek, a jak już chcesz swap robić to ja bym wolał 180 konną jednostkę.
Wydaje mi się że to AGU jest w miarę ok, ale żeby zobaczyć czy coś i co w ogóle go boli, to tylko logi (+hamowanie) a tak to można gdybać.
A tak ogólnie nie lepiej sprzedać 2,0 Golfa i poszukać np A3 1,8T 98 rok AGU? całe auto? dopłacisz trochę ale masz konkret.
Natomiast tutaj swap dość starej jednostki (bo posiadają taką samą u siebie..) trochę może nieopłacalny?
ja mam 2000 rok, za auto bym wołał ok 10-10,5 tys to z 98 byś znalazł za 8-9 tys do małych jakiś tam poprawek, a jak już chcesz swap robić to ja bym wolał 180 konną jednostkę.
Wydaje mi się że to AGU jest w miarę ok, ale żeby zobaczyć czy coś i co w ogóle go boli, to tylko logi (+hamowanie) a tak to można gdybać.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Za duży rozrzut ciśnienia na cylindrach. MAX 1 bar a nie 2 bary... silnik nadaje się do rozebrania, rewizji i wymiany zużytych elementów.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Re: 1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Rozumiem. Dlatego napisałem o cisnieniach. Tylko ze on pracuje idealnie równo. Stał bardzo długo i pierwsze odpalenie i cisza. Zero klepania itp. A Swap do Golfa a nie zakup Audi bo Golf ideał. Bardzo wyposażony. Nawet webasto. Ma zostać. A o dobre 180PS np AUQ ciężko do 1500zl komplet ze skrzynią wiązka itp. Ja dałem za AGU 1400zl za wszystko.
Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Wiesz, rob jak chcesz. Ja bym go rozebrał przed swapem. Możesz najwyżej same pierścienie i panewki wymienić.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Cisnienie oleju trzyma bardzo dobrze. Z praktyki wiem ze wym pierscieni nie zawsze wychodzi na plus...
Dzięki za zainteresowanie.
Dzięki za zainteresowanie.
Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km
Dlatego pisze ze najwyżej wymienisz pierscienie
Dopóki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz.
Dopóki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości