wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki
witam, jak szybko wymienic łozysko kola pasowego sprezarki, poniewaz mam problem iz nie wiem jak tam dojsc, malo jest miejsca, najlepiej moze bylo by wyjac calą spreżarke, tylko którędy?
wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki
Jak masz narzędzia typu klucz pneumatyczny i ściągacz oraz odrobinę instynktu mechanika to wystarczy, że...
- zdemontujesz alternator
- zdemontujesz kompresor i postawisz go do pionu kołem w górę (blokując go tak aby nie urwać przewodów ciśnieniowych)
- odkręcasz nakrętkę (trzeba mieć blokadę lub klucz udarowy/pneumatyczny).
Resztę podałem przed chwilą w tym temacie:
viewtopic.php?f=186&t=597275&p=6978135#p6978135" onclick="window.open(this.href);return false;
Aaa i do zmiany łożyska raczej niezbędna będzie prasa. Ewentualnie "przyrząd" z dużych podkładek i dłuuugiej śruby.
- zdemontujesz alternator
- zdemontujesz kompresor i postawisz go do pionu kołem w górę (blokując go tak aby nie urwać przewodów ciśnieniowych)
- odkręcasz nakrętkę (trzeba mieć blokadę lub klucz udarowy/pneumatyczny).
Resztę podałem przed chwilą w tym temacie:
viewtopic.php?f=186&t=597275&p=6978135#p6978135" onclick="window.open(this.href);return false;
Aaa i do zmiany łożyska raczej niezbędna będzie prasa. Ewentualnie "przyrząd" z dużych podkładek i dłuuugiej śruby.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki
okej, ale jak mam wyjac ten alternator jak te przewody z klimy przeszkadzaja
wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki
Powinien "wyjść" do tyłu. Odkręcasz go (wcześniej odkręcając napinacz żeby mieć dojście do dolnej śruby), ściągasz go z "łapy" w stronę chłodnicy i dalej w stronę akumulatora. W tamtą stronę powinien się przecisnąć.
W G3 jest dość ciasno ale powinien przejść. Ja robiłem to tylko w B4 ale tam jest to trochę inaczej rozplanowane (jeśli chodzi o przewody).
Co ważne odłącz przewód plusowy od alternatora, żeby przy manewrowaniu nie zrobić zwarcia.
PS:
znalezione na szybko jako pewne potwierdzenie: viewtopic.php?f=140&t=499227" onclick="window.open(this.href);return false;
PSII:
jeśli nie uda się kompresora postawić spróbuj podłożyć pod niego coś tak aby był nieco wyżej (i nadal na płasko) i żebyś miał swobodny dostęp do koła ściągaczem. Myślę, że jakiś mały drewniany klocek wystarczy.
W G3 jest dość ciasno ale powinien przejść. Ja robiłem to tylko w B4 ale tam jest to trochę inaczej rozplanowane (jeśli chodzi o przewody).
Co ważne odłącz przewód plusowy od alternatora, żeby przy manewrowaniu nie zrobić zwarcia.
PS:
znalezione na szybko jako pewne potwierdzenie: viewtopic.php?f=140&t=499227" onclick="window.open(this.href);return false;
PSII:
jeśli nie uda się kompresora postawić spróbuj podłożyć pod niego coś tak aby był nieco wyżej (i nadal na płasko) i żebyś miał swobodny dostęp do koła ściągaczem. Myślę, że jakiś mały drewniany klocek wystarczy.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości