wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seba2x
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 11:59

wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki

Post autor: seba2x » pn cze 20, 2016 14:48

witam, jak szybko wymienic łozysko kola pasowego sprezarki, poniewaz mam problem iz nie wiem jak tam dojsc, malo jest miejsca, najlepiej moze bylo by wyjac calą spreżarke, tylko którędy?



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki

Post autor: radekrp90 » pn cze 20, 2016 17:20

Jak masz narzędzia typu klucz pneumatyczny i ściągacz oraz odrobinę instynktu mechanika :D to wystarczy, że...
- zdemontujesz alternator
- zdemontujesz kompresor i postawisz go do pionu kołem w górę (blokując go tak aby nie urwać przewodów ciśnieniowych)
- odkręcasz nakrętkę (trzeba mieć blokadę lub klucz udarowy/pneumatyczny).

Resztę podałem przed chwilą w tym temacie:
viewtopic.php?f=186&t=597275&p=6978135#p6978135" onclick="window.open(this.href);return false;

Aaa i do zmiany łożyska raczej niezbędna będzie prasa. Ewentualnie "przyrząd" z dużych podkładek i dłuuugiej śruby.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

seba2x
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 11:59

wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki

Post autor: seba2x » wt cze 21, 2016 11:31

okej, ale jak mam wyjac ten alternator jak te przewody z klimy przeszkadzaja



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

wymiana łozyska kołą pasowego sprezarki

Post autor: radekrp90 » wt cze 21, 2016 12:33

Powinien "wyjść" do tyłu. Odkręcasz go (wcześniej odkręcając napinacz żeby mieć dojście do dolnej śruby), ściągasz go z "łapy" w stronę chłodnicy i dalej w stronę akumulatora. W tamtą stronę powinien się przecisnąć.
W G3 jest dość ciasno ale powinien przejść. Ja robiłem to tylko w B4 ale tam jest to trochę inaczej rozplanowane (jeśli chodzi o przewody).
Co ważne odłącz przewód plusowy od alternatora, żeby przy manewrowaniu nie zrobić zwarcia.

PS:
znalezione na szybko jako pewne potwierdzenie: viewtopic.php?f=140&t=499227" onclick="window.open(this.href);return false;

PSII:
jeśli nie uda się kompresora postawić spróbuj podłożyć pod niego coś tak aby był nieco wyżej (i nadal na płasko) i żebyś miał swobodny dostęp do koła ściągaczem. Myślę, że jakiś mały drewniany klocek wystarczy.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości