Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt maja 17, 2016 19:17
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
Witam serdecznie, zacznę od początku, kupiłem miesiąc temu Golfa 3 1.4 97r. Joker z 3 letnią instalacją LPG. Autko jak dla mnie super, bo mało pali gazu, a różnica w mocy na gazie, a benzynie była praktycznie nie odczuwalna. Dokładnie 4 dni temu, po odpaleniu samochodu (odpala na benzynie i automatycznie przełącza na gaz) nic się nie zmieniło, jadąc do szkoły gdy przełączyło na gaz, samochód strasznie mulił, od 2 do 3000 obr/min jeszcze jako tako ale powyżej 3k obr można powiedzieć nie chce ciągnąć. Gdy stanąłem w korku słychać było jak by nie równą pracę silnika mimo że obroty nie falują, jak gdyby jeden cylinder w ogóle nie palił albo na wiele mniejszej dawce jak pozostałe. Obroty normalnie idą do 6-7k. Z tłumika słychać jakby strzały z cylindrów coś takiego. Dodam, że na benzynie auto na jałowym pracuje równiutko nic nie strzela ani nic, pełna moc itp. Objawy z gazem występują i na zimnym i na gorącym silniku. Szukając na to odpowiedzi, odkręciłem filtr powietrza, był tam olej mało bo mało ale był, zatem wykręciłem i dokładnie wyczyściłem odmę jak i filtr. Po tej czynności samochód na benzynie lata jak nigdy mimo że ma tylko 60KM. Problem w tym, że na gazie nic a nic się nie zmieniło. Na jałowym nadal jak by jeden gar nie pracował i coś strzela od czasu do czasu w wydech jak by. Na wysokich obrotach (3-4k) ledwo co słychać tę nierówną pracę silnika, mimo to idzie usłyszeć że coś z tymi cylindrami jest nie tak. Co mogę zrobić w domowym zaciszu? Dodam, że do Gazownika mam kawał drogi i nie bardzo mi się uśmiecha jechać do niego. Gaz jest na mono wtrysku, a butla w kole zapasowym 30L. Co mogło się stać, i jak to możliwe że jednego dnia wracając pracuje jak złoto, następnego padło że ciągnąć nie chce. Dziękuję za pomoc! Pozdrawiam.
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
sprawdź świece jak wyglądają, przewody WN, palec i kopułkę, LPG potrzebuje mocniejszej iskry aby się mieszanka odpowiednio nazwijmy to zapaliła.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt maja 17, 2016 19:17
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
Witam, wprowadziłem Was w błąd. Sprawa wygląda teraz tak, myliłem się nie jest to sekwencja. Byłem dzisiaj u gazownika, powiedział mi że takim czymś się nie zajmie bo to nie jest legalna instalacja i ktoś to podbił na lewo (mam papiery itp.). Mianowicie mówił że w tym 1.4 jest plastikowy kolektor ssący i czasami gdy silnik kichnie albo coś to powstaje detonacja w dolocie, i te plastikowe doloty pękają. Taki kolektor tyle że metalowy kosztuje 700zł tak mówił a sekwencja do niego 1000 zł. Nie wiem co mam robić bo nie stać mnie na taki wydatek. Powiedział również, że za niedługo może mi wybuchnąć kolektor i nawet na benzynie nie będzie jeździł. Co mi radzicie, sprzedać go czym prędzej i być stratnym 1500zł czy jest może jakiś tańszy sposób na poradzenie sobie z tym pękniętym dolotem do jednego cylindra. Tłumaczył że ten jeden cylinder zamiast zassać gaz zasysa pęknięciem powietrze i dlatego się tak dzieje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt maja 17, 2016 19:17
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
Zdjęcia spod maski:
https://zapodaj.net/6af1f60eff94a.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/ee5694161cbeb.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/9cfac3c11aab3.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/003a117f3a5a4.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/1e0cee355679b.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/76bf2dee61e93.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/0619de09ae850.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/51df91274edb5.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/e971812d4834f.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/6af1f60eff94a.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/ee5694161cbeb.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/9cfac3c11aab3.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/003a117f3a5a4.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/1e0cee355679b.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/76bf2dee61e93.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/0619de09ae850.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/51df91274edb5.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/e971812d4834f.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
nic tu nie widać, liczyłem na to, że zdejmiesz puszkę filtra powietrza a co ten gazownik dokładnie mówił, co tam jest nielegalne?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
Nie nielegalne a mogace sprawic klopoty w razie strzalu: instalka 1 lub 2 gen(nie widac czy sruba czy aktuator) na kolektorze plastikowym o dosc duzej objetosci.Generalnie przy sprawnym ukladzie zaplonowym czyli : palec , kopulka , kable i swiece + poprawna nie zbyt uboga regulacja nie powinno sie nic dziac.Mozna lekko na aparacie przyspieszyc zaplon.
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
-
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
Z tą nielegalnością gazownik mógł mieć rację. Są przepisy które mówią że jeśli auto ma elektroniczne sterowanie dawki paliwa to takie samo sterowanie ma pozostac na gazie czyli elektroniczne (czytaj druga generacja w górę) a jeśli jest pierwsze generacja (na śrubkę) to sterowanie jest mechaniczne i tu może być problem prawny. Oczywiście nikt na to uwagi nie zwraca, ale przepis jakiś tam istnieje, przynajmniej istniał rok czy dwa lata temu.
Chyba nie pali na jeden cylinder. Problem z Gazem.
Albo problem w układzie zapłonowym, czyli kopułka, palec, przewody, lub świece, albo reduktor kaputt, ( czyli membrana sztywna, redek zalany "mazutem" pod spodem reduktora jest śrubka na klucz 10 do spuszczania syf, albo filtr fazy ciekłej zpachany, albo coś ze sterowanie, a nie wiadomo jak ktoś już napisał czy to 2 gen czy "śruba".
Silnik to AEX wielopunkt dla kogoś kto się zna na rzeczy żadna filozofia.
Silnik to AEX wielopunkt dla kogoś kto się zna na rzeczy żadna filozofia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości