Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
dorus02
- Nowicjusz

- Posty: 25
- Rejestracja: śr lis 11, 2015 02:23
Post
autor: dorus02 » pt kwie 29, 2016 16:16
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » pt kwie 29, 2016 17:27
Korek do wymiany, ewentualnie guma pod nim jak samą dostaniesz.
EGR tak samo do wymiany jeśli to wyciek z tych otworków wyrównujących ciśnienia to prowadnica zaworu egr poszła się mnożyć, nie zaślepienie egr nie pomoże, bo to jest z drugiej strony wyciek.
Odma się lekko poci, ale to nie dramat, wytrzeć do sucha i będzie ok, jak chcesz z tym walczyć to zdaje sę do pd-ka trzeba kupować całą pokrywę głowicy z zaworem odmy.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
ROBAL_26
- Gadatliwa bestia

- Posty: 735
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Post
autor: ROBAL_26 » pt kwie 29, 2016 20:24
italiano_83, nie ma sensu wymiany całej pokrywy bo są to nie małe koszta ,lepiej dołożyć oddzielny separator odmy .ok
dorus02,EGR tak jak kolega
italiano_83, napisał jedynie do wymiany się nadaje , przy okazji skoro tyle oleju gdzieś się podziewa to przejrzyj dolot i IC czy nie ma w nim za dużo oleju bo jak silnik go zaciągnie to powie pa pa .

Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » pt kwie 29, 2016 20:52
ROBAL_26 pisze:italiano_83, nie ma sensu wymiany całej pokrywy bo są to nie małe koszta ,lepiej dołożyć oddzielny separator odmy .ok
Też tak można, tylko czytałem relacje ludzi którzy je zakładali, że w zimie potrafią dziać się "cuda" zamarzają i takie tam.
Dlatego też napisałem, że jeśli już z tym walczyć to pokrywa nowa, jak dla mnie ta odma jakoś źle nie wygląda, takie zapocenia to ma co jeden silnik.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
dorus02
- Nowicjusz

- Posty: 25
- Rejestracja: śr lis 11, 2015 02:23
Post
autor: dorus02 » pt kwie 29, 2016 21:23
Dzieki za odpowiedzi, czyli egr do wymiany na 100 %? Nie ma innego rozwiazania? Obilo mi sie kiedys o uszy ze ten zawor jest zbedny i ludzie go usuwają, czy to mozliwe?
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » pt kwie 29, 2016 21:35
Możesz wywalić i wrzucić flansze w jego miejsce, ale jednocześnie usuniesz klapę gaszącą więc będzie telepać silnikiem jak sieczkarnią podczas gaszenia i wykończysz sobie dwumasę od tego.
Ten wyciek można usunąć tylko na dwa sposoby, a wymiana egr, b ściągnięcie tego grzybka na egr do którego jest podłączony wężyk, wyjęcie membrany z prowadnicą i zaślepienie trwałe prowadnicy w której oś zaworu egr. inaczej się nie da.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
dorus02
- Nowicjusz

- Posty: 25
- Rejestracja: śr lis 11, 2015 02:23
Post
autor: dorus02 » pt kwie 29, 2016 22:19
A jezeli chodzi o ta klape gaszaca to gdzie ona jest dokladnie, bo czytalem tez ze w axr jest elekrtryczna i ze jestvopcja wywalenia egr i zostawienia klapy. Jeszcze pytanie o ten olej, to jest normalna sprawa ze on tam w ogole sie pojawia?
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » pt kwie 29, 2016 22:37
Ściągniesz wąż doładowania z EGR to zobaczysz klapę gaszącą - wygląda jak przepustnica tylko będzie otwarta, poziomo ustawiona.
Olej zawsze się zbiera w niewielkich ilościach w układzie doładowania, tam nigdy nie jest sucho, jest nieszczelność to zostaje wypychany przez ciśnienie z układu doładowania i pojawia się wyciek, tu jakiegoś dramatu nie ma- normalne zapocenie.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
ROBAL_26
- Gadatliwa bestia

- Posty: 735
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Post
autor: ROBAL_26 » sob kwie 30, 2016 08:39
italiano_83 pisze:ROBAL_26 pisze:italiano_83, nie ma sensu wymiany całej pokrywy bo są to nie małe koszta ,lepiej dołożyć oddzielny separator odmy .ok
Też tak można, tylko czytałem relacje ludzi którzy je zakładali, że w zimie potrafią dziać się "cuda" zamarzają i takie tam.
Dlatego też napisałem, że jeśli już z tym walczyć to pokrywa nowa, jak dla mnie ta odma jakoś źle nie wygląda, takie zapocenia to ma co jeden silnik.
Tak ,wiem bo również o tym czytałem i n początku jak jeździłem dzień w dzień autem ,to na zimę demontowałem ją bo się nie robiło takich osiągów jak latem ,ale szczerze ostatnią zimę to był cały czas na aucie i nic się nie działo a zalety są takie że ten olej co miałby iść w dolot pozostaje w odmie
co do rozbierania EGR a to nie takie proste ,jak i również jego wyrzucenie i usunięcie programowe , mi 3 lata temu jak robiłem swap na ARLa to za usunięcie z programu zawołał spec 400zł a to trochę za dużo ,więc został na aucie
Ja zaryzykował bym jeszcze tak że na początku dołożyłbym tą odmę a EGR tylko umył i go obserwował czy dalej się będzie z niego tak lało jeśli tak to go wymienił ,a jak nie to zostawił .ok
Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » ndz maja 01, 2016 08:15
Na tak uszkodzony zawór EGR jest jeszcze inny sposób - można na stałe zaślepić jego dwa otworki - obojętnie jak to ktoś zrobi (można je zaślepić drewnianymi kołkami, wkręcić śruby itp. - byleby nie ciekł olej) i wtedy obojętne jest czy ktoś odłączy od niego wężyk podciśnienia i go zaślepi (tak samo jak otwory w zaworze) czy też całkiem usunie z układu wężyk podcięnienia do niego idący i sam N18 - należy jednak wtedy się liczyć ze stałym błędem otwartego obwodu N18 (open or short to ground itd. w VAGU) i to zawsze olewać (tak jak ja to mam u siebie) albo tylko zaślepić sam wężyk idący od N18 do siłownika zaworu EGR i nie mieć stałego błędu elektrozaworu N18 a mieć tylko stałe wskazania na poziomie około 425 mg/skok w grupie 003 przy trybie ON. (dla mnie nie ma to żadnej różnicy).
Jak się nie odłączy wężyka podciśnienia od zaworu EGR to oczywiscie może ulec uszkodzeniu jego membrana - ale jakie to ma znaczenie skoro sam EGR jest do wymiany - żadne.
Co do wycieków przy zakrętce wlewu oleju to tylko oględziny tej nakrętki ukażą co należy z nią dalej zrobić.

-
dorus02
- Nowicjusz

- Posty: 25
- Rejestracja: śr lis 11, 2015 02:23
Post
autor: dorus02 » pn maja 02, 2016 00:42
O fajna opcja, czyli wystarczy że odepnę ten wężyk podciśnienia co dochodzi do górnej częśsci zaworu, zaślepię go, a potem mogę już zaślepić te dziurki z których leje się olej? Rozumiem że Ty tak masz u siebie i można tak jeździć? Jeszcze takie pytanie laika, gdzie później powędruje ten olej skoro nie wyleci przez te 2 otwory? ^^
-
ROBAL_26
- Gadatliwa bestia

- Posty: 735
- Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
- Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza
Post
autor: ROBAL_26 » pn maja 02, 2016 07:31
dorus02, jak to gdzie ! do silnika przez kolektor ssący , dlatego ja bym na początku zrobił jak napisałem czyli dołożył odme olejową i obserwował EGR.ok

Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » wt maja 03, 2016 10:01
Dołożenie zewnętrznego separatora oleju nic nie da zwłaszcza, że z turbo też olej wędruje do dolotu a nie tylko z odmy i wycieki nadal będą jeśli otworki nie zostaną zaślepione.
Ja w swoim silniku już dawno nie mam ani zaworu EGR ani klapy gaszącej - w ich miejsce jest wstawiona przelotka podobna do tej :
http://9.allegroimg.pl/s400/14/48/45/01/20/4845012057" onclick="window.open(this.href);return false; chodź ubolewam jednak nad brakiem klapy gaszącej.
-
cegulla
- Mały gagatek

- Posty: 125
- Rejestracja: sob cze 18, 2016 22:54
- Lokalizacja: Żuromin
Post
autor: cegulla » śr lip 18, 2018 10:47
Witajcie, też mam ten silnik i cieknący egr. To nie jest tak, że to przepustnica pełni rolę klapy gaszącej ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości