Jak sprawdzić zawór n75

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomojer0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 20, 2016 19:34

Jak sprawdzić zawór n75

Post autor: tomojer0 » wt kwie 12, 2016 06:41

Witam, zawsze on mi cykał po przekręceniu kluczyka (bez włączania silnika) teraz jest cisza. Czy coś mogło w nim padnąć ? Jak go sprawdzić ? Odłączyć wtyczke i bezpośrednio do pinów zaworu zapodać 12V ?



Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Jak sprawdzić zawór n75

Post autor: palio » wt kwie 12, 2016 08:23

Wyjmij zaworek. Spróbuj dmuchnąć w jeden króciec (króćce od wężyków idące do turbiny). Jak dmuchniesz w czerwony to ma być przelot z niebieskim po podaniu napięcia ma zamykać obieg i dmuchać w czarny.

Czasami jest tak, że nie wszystkie zaworki cykają.



Awatar użytkownika
Marian667
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn lis 23, 2015 20:32
Lokalizacja: Raszowa / Opole

Jak sprawdzić zawór n75

Post autor: Marian667 » śr kwie 13, 2016 21:38

Kolego jakby padł to łapał byś notlauf, jeżeli auto śmiga przy większych obciążeniach np. Ciagnie powyzej 120 km/h normalnie to jest ok. Na vagu tez wyrzuci błąd jak jest coś nie tak.



tomojer0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr sty 20, 2016 19:34

Re: Jak sprawdzić zawór n75

Post autor: tomojer0 » pn maja 09, 2016 21:04

palio pisze:Wyjmij zaworek. Spróbuj dmuchnąć w jeden króciec (króćce od wężyków idące do turbiny). Jak dmuchniesz w czerwony to ma być przelot z niebieskim po podaniu napięcia ma zamykać obieg i dmuchać w czarny.

Czasami jest tak, że nie wszystkie zaworki cykają.
Sprawdziłem.

Gdy nie ma podłączonego napięcia - dmuchając w czerwony jest przelot przez niebieski i czarny
Gdy podłącze napięcie - dmuchając w czerwony jest przelot przez niebieski i czarny

Ogólnie to z której strony bym nie dmuchał zawsze jest przelot z każdym króćcem nie zależnie czy jest napięcie czy nie ma.

Po podaniu napięcia brak jakiegokolwiek cyknięcia,stuknięcia w zaworku(a kiedyś cykał i to głośno). Rezystancja cewki wynosi 30 Ohm.

Czy jest on uszkodzony ?

*edit
Rozebrałem zaworek i na tym co blokuje powietrze powstał zadzior wiec go zeszlifowałem oraz sprężynka się trochę połamała.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości